• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stoffen interieur beschermen / Fabric Guard ?

rickk

Detailing addict
2 nov 2008
112
62
Op de een of andere manier :-" is m'n nieuwe dienstauto een Golf V GTI geworden.

Het is een behoorlijk foute nieuwe witte "limited edition 240" geworden en deze heeft dat "originele" ruitjesinterieur:


Volgende week vrijdag ga ik 'm ophalen :grinning:

Of je het nou mooi vindt of niet.. het moet wel smetteloos blijven natuurlijk :ja

De buitenkant weet ik denk ik wel raad mee, maar aangezien ik de afgelopen jaren verwend ben met leren interieurs vraag ik me af wat ik opeens met stoffen stoelen aanmoet.

Reguliere schoonmaak lijkt me goed gaan met een licht vochtige MF met een Meg's APC sopje en eventueel een borstel, maar kan je het ook ergens mee beschermen.

Scotchguard is natuurlijk een redelijk goed verkrijgbaar product, en bij carclean vind ik:

https://www.Carclean.com/product/Chemical_Guys/Fabric_Guard_Protectant_473ml_SPI_210_16_100923

of aan de andere kant:

https://www.Carclean.com/product/Sonax/Textiel_Waterdicht_400ml_228.300_100399

Beide lijken me wat meer op cabriodaken enzo gericht. Heeft er iemand ervaring met deze producten of een ander advies?

- Rick
 
Sonax op interieur onderdelen heeft hier niet echt een goede naam..

Volgens mij is het wel een knappe wagen..Interieur vind ik zeer geweldig & een witte GTI nog geweldiger..:heart_eyes:

De Fabric Guard zou eventueel wel wat kunnen zijn ,maar om eerlijk te zijn gebruik ik enkel APC om het eens af en toe te reinigen..Dit is voor mij meer als voldoende.
 
Joh, vervelend voor je, een witte Golf GTI SE. Tja. :D :D
ik vind de GTI nog steeds een stoer model. Mooi met dat rode biesje in de grill. Steekt lekker af bij de rest. En wit kan de GTI V jusit heel erg goed hebben.
 
Ik zou nog eerder gaan voor de Shining Monkey Fabric Protector! Deze wordt internationaal zeer goed beoordeeld en is erg populair onder mensen die met een Louis Vuitton tasje rondwandelen.

Het is in ieder geval ook mijn favoriet:

https://www.Carclean.com/product/Shining_Monkey/D-Spec_Fabric_Leather_Protector_369gr_8014600006_100236
 
@all: Bedankt voor de bemoedigende reacties, het is wat behelpen, maar ach.. het zal vanzelf wel wennen :D

@tim: Shining Monkey... Hmmm... ik heb nog nooit wat gezien van die glimmende aap, maargoed, eens moet de eerste keer zijn... dankzij een snelle google ben ik inderdaad wel heel wat wijzer geworden over de de wondere wereld van handtasjes (als je dat leest hebben wij nog niet zo'n rare hobby ;))

...ik ga 'm denk ik wel bestellen, nog even verzinnen wat ik nog meer "nodig" heb x-]
 
Gisteren de Shining Monkey Fabric Protector binnen gekregen, eerst eens getest door wat water op een lapje stof te gieten:
3090365850_efe567163b_b.jpg


Welke lapje zou er nou behandeld zijn? :cool:

Het water spat gewoon van het behandelde stukje af als je het erop laat druppelen, al begint het wel in te trekken als je echt begint te gieten, zoals je in het midden wel kan zien. Desondanks, groot verschil! Voor de rest is er helemaal geen verschil te zien, voelen of ruiken tussen beide lappen. :)^

Gesterkt door de uitkomst van deze "test" vandaag de aap losgelaten op m'n interieur. De bus spuit wat "lafjes" wat me eerst zorgen baarde (drijfgas op?), maar later eigenlijk een uitkomst bleek: zo kan je mooi gericht werken zonder de rest onder te kliederen. Wat overigens geen probleem lijkt te zijn mocht dat wel gebeuren, ondanks dat ik het heb proberen te vermijden her en der op plastic en vinyl gekomen: niks aan te zien. Ik heb het dan wel telkens direct afgenomen, maar ik heb niet het idee dat het erg enge dingen doet.

Het droogt lekker snel (minuten), en werkt door dat laffe spuiten best zuinig, met 2/3e bus de hele GTI gedaan (stoelen, deurpanelen, kofferbak, hoedenplank, tapijt, matten.. ), en de voorstoelen en matten nog vrij royaal een extra beurt gegeven.

Ik kon na het drogen geen enkel verschil zien of voelen tussen de behandelde en onbehandelde delen... maar dat het product reukloos is, is niet waar: ik weet nu waarom kampeerwinkels ruiken naar kampeerwinkels, want zo ruikt m'n interieur nu ook. :D

Desondanks is het geen heel erg aanwezige geur en denk ik dat het morgen wel weg is, de gemiddelde dressing ruikt in ieder geval sterker.

Tot slot nog de obligate beading-pic:
3090351472_b4531f5b60_b.jpg


Al met al zeer tevreden, met name over de makkelijke verwerking, nu natuurlijk nog kijken of het een beetje blijft zitten.

Maar tot nu toe: :)^
 
Ben je nog steeds tevreden van dit product? Ben namelijk van plan binnenkort men interieur eens te reinigen met een extractor en zou het daarna graag beschermen, daarom ben ik naar dit soort producten aan het uitkijken.
 
Ik heb wel het idee dat het lang en breed weg is van de bestuurdersstoel, maar ik zal binnenkort eens kijken, er is gelukkig niks gemorst in het interieur het afgelopen jaar :) Je hoort het..

In ieder geval heeft het niks negatiefs gedaan! :)^
 
Okay, bedankt al voor je input en ben benieuwd naar de test. Vraag me eigenlijk echt af of het nu heeft zo'n product. Ach we kunnen het maar uitproberen.