• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stofzuigen mét of zonder stofzak in de Alutech NTSR20

TOEZMAN

Detailing addict
27 nov 2010
121
62
Goedemiddag,

Ik heb sinds zaterdag de Alutech extractor in mijn bezit en ik heb ondertussen al erg genoten om met dit apparaat te werken, maar nu toch even een vraag:

Er zit natuurlijk een stofzak bij de extractor en deze zijn ook los te koop, maar is het ook gewoon mogelijk om zonder stofzak te stofzuigen? Ik denk van wel natuurlijk, maar wil even meerdere opinies horen.

Alvast bedankt:)^

Greets Toezz
 
RTFM is natuurlijk al gedaan en daarin beschrijven ze logischerwijs dat je stofzuigt met stofzak.
Persoonlijk ben ik juist geinteresseerd in mede extractor gebruikers die het met stofzak stofzuigen weerleggen. In de zin van waarom zou het niet zonder kunnen?
 
De stofzak zit er niets voor niets bij. Deze vangt. jawel het stof op.

Gebruik je de machine zonder stofzak, dan zal er stof in de motor komen met als gevolg dat deze op den duur kapot gaat.

Zelfs spontane ontbranding is mogelijk als stofpluisjes in de motor komen aangezien er koolborstels in zitten en deze vonken.

Meer dan genoeg reden om de stofzak te gebruiken.
 
@Nicknameless: Bedankt. Kijk zo'n weerlegging bedoelde ik. Was benieuwd of dat bij een extractor anders was. @WouterP Er zit natuurlijk niet voor niets een gescheiden schoon water compartiment op de extractor;)
 
Conclusie:

gebruik gewoon de stofzuigerzak. Kleine moeite groot plezier.

Nog een tip: gooi de zak niet leeg als deze vol zit, maar vervang hem gewoon.

Als men de zak opensnijdt en opnieuw dichtplakt een x aantal keer, op een gegeven moment gaan de poriën van het papier dicht zitten waardoor de machine zijn luchtdruk niet meer kwijt kan met als gevolg oververhitting.

;)
 
Hoi luitjes,

Ik heb ook de extractor van Alutec. Gekocht tijdens de groupebuy enige tijd geleden. Ben er entousiast over!. Maar hebben we het hier over een ander type want buiten een stof filter zat er bij mij geen stofzak bij. Ik doe gewoon een laag water in de emmer en dan plaatst je dat binnenstuk erin (slakkenhuiscontructie die het water beneden houdt en zorgt dat de lucht echt door het water gaat en het stof in het water achter blijft).

Dus waarom zou je een stofzak nodig hebben?

groeten GdV