• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Groupbuy GESLOTEN] Extractor; opvolger van de Alutec NTSR20

Misschien een tip waarmee je de zuigmond om nat te zuigen kan reinigen zonder deze open te schroeven.

Nadat je je zetel hebt gereinigd(kleine zuigmond) of tapijt (grote zuigmond) en die zuigmond wil proper krijgen; dan neem je een emmer gevuld met zuiver water en hang je de zuigmond even hier in en zuig je hem met de motor aan leeg.
nadat je dit gedaan hebt is je eventueel vervuilde slang ook gereinigd

werkt prima !
je schrikt trouwens hoe snel je emmer leeggezogen is :)^
 
Ook de extractor ontvangen hier (zelfs de schroef, zat gewoon in het zakje) en uiteraard alles meteen in huis aan de kant... :-b

Beetje sprayen met APC 1:10 of 1:4, alleen warm water erin en... :party: Werkt echt perfect! :heart_eyes:
 
B.K. zei:
En je moet er dan nog steeds water in doen, 2-2.5L staat in de handleiding. Of heb ik dit nu verkeerd?

inderdaad want het kniestuk onderin de onderste ketel (waar je darm op aan gesloten zit), moet onder water zitten. Je zuigt nu je stof aan door het waterslot (vervangt de vroegere stofzak), langsheen de spiraal van de separator (blauwe emmer) en zo door de witte filter, waardoor de lucht de stofzuiger terug verlaat langs de filter bovenaan de motor (met blauw roosterje) De lucht die er van boven uitkomt is dus driemaal gefilterd en volledig stofvrij.
(water,witte filter en eindfilter)
 
Ik heb er vandaag een beige wollen tapijt mee gereinigd. Eerst ingespoten met APC 1/10 en dan gereinigd met de extractor (tank gevuld met zuiver lauw water)

tapijt is terug als nieuw :ja
 
tip : hoe grijze foam (rond motorhuis) reinigen na natzuigen of reinigen van tapijt met de extractor.

Na het natzuigen of reinigen van een zetel of tapijt met vezels, zal de grijze mousse (foam) die je over de kern van de motor schuift, nat zijn en vol vezels/haren hangen.

Hoe krijg ik deze gemakkelijk terug proper ?

Na het verwijderen van deze foam spoel je deze af onder een lopende kraan en knijp je hem verschillende keren uit. Je zal merken dat de vezels die eraan blijven hangen, moeilijk te verwijderen zijn.
Geen probleem, laat hem eerst drogen.
Als deze volledig droog is doe je het volgende; na het reinigen van de extractor na gebruik, heb je de deze waarschijnlijk terug omgebouwd tot stofzuiger (droog).
Monteer het ronde opzetstuk met borsteltje op je stofzuigerslang. Met dit opzetstuk ga je een paar keer over de droge foam....de vezels en haren verdwijnen nu als sneeuw voor de zon.
Dit gaat echt gemakkelijk....bij toeval heb ik dit ontdekt.
suc6 ;)
 
Ik ook! Met schroefje.

Ik heb als een klein kind zitten puzzelen hoe hij in elkaar moest. Is gelukt! :party:

Kan er helaas geen gebruik van maken, ivm herrie voor de kids. En dit weekend op visite e.d.

Mijn ervaring zal heel even op zich laten wachten, helaas... :no
 
corsawim zei:
tip : hoe grijze foam reinigen na natzuigen of reinigen met de extractor.

Na het natzuigen of reinigen van een zetel of tapijt met vezels zal de grijze mousse die je over de kern van de motor bevestigd nat zijn en vol vezels/haren hangen.

Hoe krijg ik deze gemakkelijk terug proper ?

Na het verwijderen van deze spoel je hem af onder een lopende kraan en knijp hem verschillende keren uit. Je zal merken dat de vezels die eraan blijven hangen moeilijk te verwijderen zijn.
Geen probleem, laat hem eerst drogen.
Als deze volledig droog is doe je het volgende. Na het reinigen van de extractor heb je hem waarschijnlijk terug omgebouwd tot stofzuiger (droog).
Monteer het ronde opzetstuk met borsteltje op je stofzuiger. Met dit opzetstuk ga je een paar keer over de droge foam....de vezels en haren verdwijnen nu als sneeuw voor de zon.
Dit gaat echt gemakkelijk....bij toeval heb ik dit ontdekt.
suc6 ;)

Moest de 1e regel 4 keer lezen, toen begreep ik het nog niet:-b
Toen ik verder las, begreep ik hem.;)
Goeie tip:)^
 
Het valt me op dat er nog geen enkele mooie Show Off is geplaatst m.b.t. de extractor. Ik heb dit gedaan bij de vorige versie. Misschien mensen die beide deze en het oude model hebben gehad. Ze kunnen dan de verschillen laten zien.
Misschien dat ik morgen de machine in elkaar zet en even een testobject opzoek. Allemaal even beetje afhankelijk hoe het wil met pootje in het gips.
 
Raymond zei:
Moest de 1e regel 4 keer lezen, toen begreep ik het nog niet:-b
Toen ik verder las, begreep ik hem.;)
Goeie tip:)^


groot gelijk, hoe je iets poepsimpel moeilijk kan uitleggen....:)_[]

Ik heb inmiddels het één en ander wat aangepast...wat leestekens doen wonderen :-"

Maar de basis blijft....het werkt wel.
 
U vraagt, wij draaien:grinning:
Mijn eerste object was de eetkamerstoel.
Vooral mijn stoel was erg vies geworden, mede veroorzaakt door mijn werkbroek.:eek:
Speciaal even een 50/50 foto gemaakt.
Op het zit gedeelte heb ik meerde 'hits' gemaakt en de rugleunig,op 2 plekken, heb ik maar heel kort behandeld (2 'hits').
Je ziet duidelijk verschil, voor mij is het geld er al uit, immers nieuwe stoelen kost aanzienlijk meer.
Dit resultaat is geboekt met het bijgeleverde produkt.

Nu straks mijn auto nog doen, maar ik denk dat ik dat in het voorjaar ga doen, i.v.m. het drogen.



[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
inderdaad groot verschil :)^
Ik heb wat foto's van onze tapijt gemaakt voor en na maar blijkbaar zie je het verschil niet zo duidelijk op foto....gelukkig in ' t echt wel.
 
Vooruit dan, nog een voorbeeldje.

Stoel bijrijder vóór de behandeling.
IMG_0083.jpg


Lekker nieuw nu:
IMG_0085-1.jpg


Op de zijwang, kun je zien waar ik gestopt ben. Heb het daarna nog wel verder afgewerkt, maar hier heb ik geen foto van.

Ook voor deze behandeling: Standaard spulletje wat er bij zat.
Ruikt niet eens zo verkeerd. Stoel was na een uurtje alweer helemaal droog.
Dus ik ben zéér tevreden met mijn extractor. Ook mij is deze het geld zeker waard.
 
Vandaag voor het eerst gewerkt met de extractor. Prima apparaat. Goed opletten dat het reservoir niet leeg raakt i.v.m. de pomp. Het gaat harder dan je denkt.
Dacht op een gegeven moment dat de pomp al stuk was. Was gelukkig slechts een thermische beveiliging die ingrijpt.
Voor het mooie gebeurd dit net te snel. Ik moest wel vaak wachten tot hij het weer deed.