• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stoomapparaat

Jestar

Banned
Disaster of Bling
13 jan 2016
233
40
32
Leden,

Ik zit wellicht te overwegen om een stoom apparaat aan te schaffen, voor het behandelen van interieuren en eventueel de buitenkant.
Is er iemand bekend met het stomen van een auto zowel binnen als buiten?

Was laatst in tilburg en deze beste meneer had een peugot met een grote compressor achterin....

Ik hoor het graag..

Ik heb een Polti Pocket. Ooit bij de sligro gekocht voor 100 euro. Werkt voor bekleding perfect, echter m.i. niet gebruiken bij oude auto's. ivm het schuimrubber onder de stof dat gaat verpulveren na hete behandeling!

Ik ben er niet van gecharmeerd. Ik heb het een keer in de auto geprobeerd met waterkringen. Stoelen waren drijfnat plus vlekken zaten er nog en nieuwe waterkringen erbij. De buitenkant stomen ken het fenomeen maar weet er verder niet zoveel van af.

Ik ben er niet van gecharmeerd. Ik heb het een keer in de auto geprobeerd met waterkringen. Stoelen waren drijfnat plus vlekken zaten er nog en nieuwe waterkringen erbij. De buitenkant stomen ken het fenomeen maar weet er verder niet zoveel van af.

Dat is als je het doet met normaal leidingwater, maar voor een interieurtje heb je zo gek veel helemaal niet nodig. Ik heb toen gedemineraliseerdwater gebruikt. :party:

Dat is als je het doet met normaal leidingwater, maar voor een interieurtje heb je zo gek veel helemaal niet nodig. Ik heb toen gedemineraliseerdwater gebruikt. :party:
Zou best kunnen dat, dat het probleem was. Maar ik heb lekker afscheid genomen van het stomen. Heb tegenwoordig een extractor heerlijk zo schoon dat het daarmee wordt :)

Zou best kunnen dat, dat het probleem was. Maar ik heb lekker afscheid genomen van het stomen. Heb tegenwoordig een extractor heerlijk zo schoon dat het daarmee wordt :)

Ik wil mijn oude auto ook behandelen met een extractor?! Wat heb je voor iets? zo'n groene numatic?

Heb je er aan gedacht om misschien een waterstofzuiger te kopen i.p.v. Met een waterstofzuiger heb je meer werk maar het resultaat is beter en volgens mij is de zuigkracht sterker en de bekleding droog.

Ik zelf heb hiervoor een metabao industriële stofzuiger die ik ook gebruik om mijn grind vloer droog te maken, standaard zitter hier ook kleine hulpstukken bij. Ik heb de bekleding van een golf uit 1992 al diverse malen met "zeep" behandeld en de bekleding is niet alleen schoon maar ook droog.
Bij het gebruik voor de grindvloer is na het opzuigen van het water en wij gebruiken veel water, zelf zoveel dat er een plas ligt, de vloer kurk droog en ruikt ons huis niet naar opdrogend water.
Nu weet ik wel dat zo'n industriële stofzuiger ook een behoorlijk bedrag kost maar deze is vaak krachtiger en vooral je kunt ze voor meerdere doel einden inzetten.