• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Strepen na Rain-X

IbizaSigno

Detailing guru
26 okt 2010
5.546
115
Hallo,

zo'n twee weken terug heb ik de ruiten van mijn auto behandeld met Rain-X. Eerst ontvet met Dasty , daarna Rain-X aangebracht zoals beschreven op de verpakking. Is wel erg goed en relaxed in de regen.... ware het niet dat als ik de wissers aan zet, de hele ruit vol met strepen heb. Daar word het zicht niet beter van. Wie weet hoe dit komt, maar vooral hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen?
 
je hebt een perfecte basis nodig,
dus ontvetten X1000 ofzo? :auw
heb nu bij de mijne eerst met apc het vuil weggenomen(poorboys apc+d 1/10)
daarna met instanet ruitenreiniger de ramen proper gemaakt, dit opgespoten met de schuimstand en even laten zitten , dan uitgevreven en nog ff laten intrekken in het vuil,
dan het afgenomen(kwam nog wel een hoeveelheid vuil af)
en dan heb ik vanop men werk alcodoekjes gebruikt om de ruit echt proper te maken(bleef bruin afkomen op het doekje, onbegrijpelijk, en de doekjes kan je vervangen door ontspettingsalcohol of IPA, of zelf aceton mag in mijn ogen ENKEL OP HET GLAS NIET MORSEN OP NIETS, aceton = nagelakremover= disolvent ff vragen aan moeder de vrouw/.halve vrouwelijke trouwboek/vriendin/buurman met travestiete neigingen )

heb dit alles gedaan met keuken papier omdat dit niet pluist en echt deftig werkte in mijn ogen,
dan de rainX erop, dun aanbrengen laten drogen en dan echt zoals een halve gare beginnen schuren bijna met het keukenpapier.....tot alle strepen verwijderd waren,
nu heb ik enkel nog last van de 0.5seconden waas na het vegen met de ruiterwisser, ik stoor me er totaal niet aan, terwijl iedereen die in de auto meerijd zich er wel aan stoort + opmerkingen over maakt......(gelukkig kan ik men radio volume relatief hoog zetten :party: )


succes
 
PV Glass Scrub als voorbehandeling en het kan bijna niet mis gaan.

aceton = nagelakremover= disolvent ff vragen aan moeder de vrouw/.halve vrouwelijke trouwboek/vriendin/buurman met travestiete neigingen )

:D
 
verdorie....kom je nu weer af met glass scrub? :D
moetek dringend eens aanschaffen, heb je ook ervaring met hun rain repeller?
heb momenteel rainX maar wil het paketje kopen met de glass scrub + rain repeller van pro vision..... maar is het de overstap waard?
of zeg je van nee rainX + goede voorbereiding is voldoende?

@ tamer....had hetzelfde flash back gevoel, maar ja....dacht dat ik aan het flippen was ]d~^
 
die glass scrub zou een bere product zijn....maar ik spreek niet uit ervaring, de mensen hierboven wel (en hieronder ook }:)w )
 
ik heb de ervaring dat de MEGS NXT glascleaner bijna hetzelfde effect geeft als RAIN X...vraag me niet waarom; streeploos resultaat en vanaf ongeveer 70km/h rollen de druppels netjes naar boven.
Blijft zelfs meer dan één wasbeurt zitten en brengt moeiteloos aan :-"
 
PV RC en GC werkt echt super, zit er al meer als een half jaar op en werkt nog steed als de dag dat het werd aangebracht.

Geen waas, en houd dus echt lang. Laatst begon hij te strepen, dacht dat ik het raam moest schoonmaken, maar de ruitenwissers waren aan vervanging toe. Nieuwe gemonteerd, geen strepen meer.

Dus Provision....althans dat zou ik doen. ;)
 
Heb mezelf flnk georienteerd voordat ik e.e.a. heb gekocht. Maar naar mijn mening zit het echt in de voorbereiding. Je raam moet 100% schoon zijn voordat je er een waterwerende laag op zet.

Zelf ook goede ervaringen met provision. Om eerlijk te zijn denk ik dat die producten even goed zijn, maar ik behandel de ramen eerst met een PV Scrub en een ramenspons tot ze echt super schoon zijn (dus niet even met de wash mitt erover er klaar).

Provion blijft aardig zitten. Na 3x foamen waarvan 2x met een flinke scheut APC zit het er nog steeds op. Werkt iets minder maar nog steeds geen strepen.
 
Paulus de Boskabouter zei:
PV RC en GC werkt echt super, zit er al meer als een half jaar op en werkt nog steed als de dag dat het werd aangebracht.

Geen waas, en houd dus echt lang. Laatst begon hij te strepen, dacht dat ik het raam moest schoonmaken, maar de ruitenwissers waren aan vervanging toe. Nieuwe gemonteerd, geen strepen meer.

Dus Provision....althans dat zou ik doen. ;)

Ik zit nog niet zo in de afkortingen, kun je mij vertellen wat PV RC en GC is?
 
Tim heeft al meerdere malen gezegd dat PV rain repeller beter/prettiger is dan Rain-X

NXT-glass cleaner, bevat ook glans middelen en een deel van de bestandsdelen van rain-x
dus bij hogere snelheden bereik je het zelfde.

helemaal schoon is vereist! dit bereik met glass scrub,IPA en dan pas aan brengen. (ook je wissers even meepakken)

als je strepen krijgt en je bent dat rain-X zat? doe dan alleen de scrub(2x) die verbeterd de werking van de wissers!
 
Waarom Rain-X op de voorruit? Daarvoor heb ik ruitenwissers. Ik gebruik het alleen voor de zijruiten en de achterruit en daar werkt het prima. Ruiten in de winter ook makkelijker schoon te krabben.
 
Op de voorruit vanwege, zoals je zelf al aangeeft, makkelijker ijs eraf te halen.....

Maar ook voor de veiligheid; het zicht is bij regenval (zeker bij combinatie regen / donker weer) echt veel beter.
Je kan altijd nog de interval-functie aanzetten van de ruitenwisser, indien gewenst.
 
Bedankt voor de tips! :)^ Ik had het op de voorruit gedaan, maar die strepen zijn zo 's morgens vroeg met veel regen niet handig. Morgen maar flink schoonmaken en dan alleen opzij en achter.