• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Strepen nauwlijks weg te krijgen ....weet iemand de oorzaak?

Steven508

Detailing rookie
16 feb 2012
95
0
Hallo allen

Met een leuk weertje vandaag nogmaals de auto behandelen
Mijn bedoeling voor vandaag was om de trims en een paar roestpuntjes aan te pakken.
Maar dit kwam uit op geheel iets anders

1ste stap die ik ondernam is ge wagen gefoamed + wielen met s&r laten inweken en ff de emmers vullen
Daarna auto goed afgespoeld met de HD

Nu voor de roestpuntjes nam in ironx en nevelde de wagen er mee in
na ik rond was met nevelen direct beginnen afspoelen paars begon te komen , niet hard maar wou het zeker niet niet laten op drogen dus weer overtollig spoelig

Nu ik de trims wou doen heb ik die goeg ingespoten met Apc+1:4

Nu beginnen met de auto te wassen 2emmers t-bone + mit
nu ik begon rond te gaan kreeg ik in de gaten dat het net was dat men wag te snel aant drogen was en op men ramen blijvenden strepen kreeg
Dus ff hier wat tempo en extra water + shampoo nog niet strepen bleven terug komen

Stil aan begon ik te denken dat ik hier iets over het hoofd gekeken had
Maar wat ? :weetniet ironx toch verdroogd ook al heb ik het op een vochtige wagen aangebracht en niet lang laten zitten
of was het de apc die ik in de trims en raamrubbers heb laten weken (hier kwam dan ook veel vuil af)

Dit bleef telkens op de ramen achter
Ramen droog

7011553685_bba57f1871_b.webp

ook met een glascleaner kwan ik er niet
Ik moest iets doen want ik begon dit effect al terug tezien op mijn lak ook
Dan maar met wat groffer geschut
terug gestart met foamen maar dan 50/50 Dikke laag schuim anngebracht en laten in weken
Tussentijds men emmers terug gaan verversen maar de gene mer shampoo een dikke overdosis van gebruikt
De foam weer overtollig afgespoten met de HD
En dan er de beuk terug ingezet met de emmers
Na deze zeer grondige wasbeurt men auto afgespoeld met trage dikke straal met de gewone tuinslang
want ik zou hem nie meer laten opdrogen
Direct wagen in de garage gezet en gesloten +- 16 a 17 graden
En hier bginnen afdrogen met de droogdoek
Resultaat :'( Kijk maar een terug naar de foto want deze is genomen na al deze boven genoemde stappen ( raam kurkdroog)
Hierbij had ik ook nog een test gedaan met
terug een glasscleaner , apc , eraser,

Wel 1 +plunt het effect was wel van men lak verdwenen ....denk toch dat het waxlaagje dat ik er +- 14 dagen geleden me enige bescherming geboden had ....maar deze zal nu wel volledig gestript geweest zijn

Ik wist het ff niet meer ......dus maar ff googlen maar kwam hier op niets uit want wist ook niet goed de oorzaak van dit effect
Kom nog 1 ding bedenken auto terug nat maken en terug innevelen met iron X ? ........... maar de plaats waar ik men auto was ving nog meer zon als daarstraks
Dan maar ff in men doos met spullen gesnuffeld ....Pb pro polish ..had hier en daar al wel eens gelezen van glas te polishen maar toch.
Het was het proberen waard , de ramen komen bijna niet erger
Pb Pro polish aangebracht op een zwarte handpad en goed in gevreven daarna agenomen met een Mf doek

resultaat :jippie de strepen verdwenen
ff een 57/43 :-p

7011553687_2b1632cb23_b.webp

Dus alle ramen maar gedaan met de polisch + nagegaan met eraser
daarna Exp aangebracht op de wagen
dagje draaide volledig anders uit maar goed ben blij dat het terug inorde is gekomen
Morgen hebben we nog een dag

Als iemand mij kan vertellen wat hier het probleem was of ik fout gedaan heb, dan hoor ik het graag

alvast bedankt

Ik persoonlijk denk dat het ingedroogde APC is.
Heb zelf dit ook een keertje gehad.
Sindsdien werk ik deel voor deel af om herhaling te voorkomen.

Bedankt voor de antwoorden

opletten geblazen dus met de apc ]-0

toch vreemd dat ik dit zelf met de apc nie weg kreeg

alvast bedankt

Pro Polish is een zeer onderschat product, echt mega functioneel.

Bedankt 3 x apc het zal de dader wel wezen
Zal deze voorzichtiger proberen te gebruiken mss wat meer verdunnen

En ja pro polish lekker handig :party

Mvg Steven