• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Strepen op lm velgen

subaquaal

Detailing trainee
22 apr 2015
2
47
Zojuist begonnen met het verwisselen van winter- naar zomerbanden. Tot mijn schrik zie ik dat mijn lm velgen allemaal strepen vertonen.
Ik heb geprobeerd met Monello mezzo (cutting factor 3.5/5) op een doekje gedaan, maar dat hielp niet. Ook Valet Pro Citrus Tar & Glue remover werkte niet.
Heeft iemand een idee hoe je dit kan verwijderen?
IMG_5355.webp
IMG_5357.webp
IMG_5356.webp
IMG_5354.webp

Dit is oxidatie onder de vernis, op de eerste foto is de laag duidelijk eerst beschadigd door een stoeprand en zo kruipt de oxidatie verder. Ook op de spaken is dat hetzelfde verhaal, dit zal je niet weg krijgen zonder de vernis er af te schuren en dan het alu terug te polieren, nadien terug vernis erover ofwel regelmatig bijhouden en beschermen met (wheel)wax.

Sterkte en succes met de klus!

Dit is waarom k NOOOIT gepolijste velgen zou kopen haha.
dit komt zeker bij 75% van de gevallen voor..
Gevalletje opschuren en zilver laten spuiten. dan ben je van die ellende af haha.

dat is een van de redenen waarom ik druk bezig ben met mn velgen .... alle blanke lak eraf schuren en dan de boel polijsten , maar ja , mijn velgen zijn dan ook al 20 jaar oud
12592232_534752863373048_845520798654575098_n.webp
new 2.webp

@Yorkie Ik zag laatst een link hier voorbij komen waarin iemand een goedje gebruikte om de blanke lak chemisch te verwijderen. Dat was in dit filmpje
rond minuut 7. Misschien helpt jou dat om het verwijderen wat te vergemakkelijken.

Nice video!

Mijn velgen zullen hier ook een keer aan moeten gaan geloven. Echter zijn die donkergrijs gespoten en alleen de voorzijden van de spaken zijn gepolijst... :S

Greetz

Kwestie van smaak, ik vind nou net die oppervlakkig gepolijste velgen met zwarte binnenkanten niks. Oogt me te modern op een oude auto.

Dit was ooit mijn Beemer;
Spijt dat ik hem heb verkocht.

FB_IMG_1459975461162.webp

• Leuk
Reacties: BjornGTR
Tja, maar die BMW ziet er ook een stukkie strakker uit als mijn ouwe ding. Zou er een jaartje mee kunnen rijden toen ik hem kocht, maar het ouwe Duitse ding blijft maar gaan.

• Leuk
Reacties: Ferdy
@Ferdy sinds een week of twee weer een BMW op de oprit voor mijn vrouw (325i Touring E46) en ook ik ben gek op Styling 32, nu eens kijken of zij er ook warm voor loopt hahaha.
Op onze Skoda Fabia 3 heb ik ook van die antraciete met gepolijste voorkant velgen maar door het strakke design vind ik het wel goed staan, op een Bmw horen zilveren wielen vind ik.

• Leuk
Reacties: Ferdy
@Altos - Owjah, mijn velgen zijn ook antraciet, denk ik. De voorkant is dan gepolijst.

Als mijn velgen straks helemaal ruk worden, zal ik de waarschijnlijk helemaal kaal schuren en dan zilver laten spuiten ofso.

Hieronder een foto met blijkbaar die Style 32 velgen. Persoonlijk vind ik ze te ''simpel'' ogen. Maja, ik zal wel een rare smaak hebben ofso, :P

rveqo5.webp

Dat zijn ze idd @Quantoxx !
Ik denk niet dat je een rare smaak hebt hoor, ik ben gewoon altijd al gek geweest op alles van Hartge (spaken) Alpina (Spaken) en OEM BMW spaakvelgen...veel werk met netjes houden maar voor mij is er niets mooiers dan dit, hooguit nog een breedset variant met een lekkere dikke velgrand achter! Ook Originele stemvork (dubbel vijfspaaks) vind ik prachtig maar bijna onbetaalbaar helaas (voor mij dan).
Ieder zijn ding toch? Ben iid blij en in mijn nopjes dat ik weer in een Bmw kan rijden, wat heb ik dat gemist zeg...

On topic: Ik hoop dat met goed bijhouden en geen aanvaringen met stoepranden enzo mijn gepolijste voorkantjes van de velgen nog lang mooi blijven, misschien toch maar eens een goede coating overheen zetten voor de zekerheid...voorkomen is beter dan genezen.

@Altos - Ik vind vaak ook velgen mooi waarbij het hart een stuk dieper ligt. En dan dikke spaken. Die stampen zo lekker als ze rollen.

Voorkomen is inderdaad véél beter als genezen. Misschien wat Mohs over de velgen of Rim ofso. Mohs zal meer beschermen, maar kost ook wel weer wat.

Greetz

@Ferdy Ik snap niet dat jullie dat goed keuren om loodjes op de buitenkant van je lm velgen te laten slaan...
Let hier bij je nieuwe auto op... dit geeft alleen maar krassen. je moet gewoon vragen om ze aan de binnekant te plakken.. dit geeft geen krassen en ziet 10keer beter uit.. tevens kost dit niets extra's haha