• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Structuur CCS 5.5 pads

Amstier

Detailing guru
20 jan 2010
5.476
105
42
Had een vraag betreffende de green heavy polish en de oranje pad. De oranje heeft een cutting factor van 4/5 en de groene 3/5, maar toch voelt de structuur van de groene veel groffer aan dan van de oranje. Is de cutting ondanks de lagere slijpgraad toch groter dan de van structuur fijnere oranje? Mischien een domme vraag, maar de groene voelt echt groffer dan de oranje.
 
Viel me laatst ook op, had hem hier liggen maar nog niet gebruikt. Hij is grover van structuur maar wel flexibeler, minder stijf. Wat ik ook merkte is dat hij minder warmte genereert.
 
eens met bart...
hij's meer "open" van structuur, dus zal daarom waarschijnlijk een lagere slijpgraad hebben...
 
Dit viel mij ook al op. Heb met beide pads een test spot gemaakt met SSR 2,5 op de Mini, en had het idee dat de Heavy Green meer nabewerking nodig had.
 
Heb de groene heavy polishing pad 1 keertje gebruikt maar ik kreeg toen zoveel marring dat ik ze niet meer opnieuw gebruikt heb. Kan ook aan mijn ervaring toen gelegen hebben, maar de pad had er toch zeker iets mee te maken. De lak was gewoon grijs geworden zo leek het, iets wat ik met een oranje pad nog nooit heb meegemaakt.
 
De groene heet ook heavy cutting pad en de oranje light cutting pad. Maar waarom heeft de groene dan maar aan cutting 3/5?