• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Structuur van pads Vs Excenter / Rotary

Sven S8

Detailing rookie
15 mei 2008
1.372
0
Ik heb tot dusver wat Polishing Pads van Meguiars en Sonax, en een Finishing Pad van Meguiars. Deze zijn allen vlak, alleen de dichtheid van de celstructuur verschilt wat. Ik was eigenlijk van plan om ook de Sonax cutting pad(s) aan te schaffen, want hun andere pads voldoen erg goed.

Nou zie ik hier ook de pads van Lake Country voorbijkomen, waar kuiltjes in zitten. Ik vraag me af waarom je kuiltjes in je pads zou willen... Mijn eerste idee is dat daar product in gaat zitten, en dat je per saldo minder poetsoppervlak hebt. Dus deze constructie verbaast me een beetje... Wie kan dit verklaren?



Tweede vraag, kun je al deze pads gebruiken voor de excenter/DA én de rotary, of zijn daar nog verschillen in? (De vlakke Sonax/Megs pads zouden voor beiden geschikt zijn, geldt dat ook voor de LC pads?)

Tenslotte, zijn de cuttingpads te gebruiken op de excenter? (Hierover verschillen de meningen blijkbaar).
 
Ze zijn voor allebei de machines te gebruiken. Het idee van de kuiltjes is minder gespetter doordat de kuiltjes de boel opvangen ipv naar buiten slingeren. Werkt maar half hoor bij een rotary.

De oranje light-cutting vind ik de zwaarste stap voor excenter. Nog zwaarder en je zou krasjes kunnen maken die de excenter nauwelijks meer kan verwijderen (verschilt per lak!!)
 
Ik gebruik de LC pads [oranje, wit, zwart, rood] gewoon op de excentermachine.
Die kuiltjes zijn er voor zodat er produkt in gaat zitten zodat je niet steeds opnieuw produkt aan hoeft te brengen op de pad.

Het dient dus als een 'opbergplaats' voor het produkt. Als het produkt op de pad 'op' is, kwestie van ff drukken met de machine op de auto en er zit weer voldoende produkt op om verder te gaan.

Tenminste, ik denk dat dat de achterliggende gedachte is van de gaatjes.

Patrick
 
Ik zou denken dat de gaatjes er in zitten om het contactoppervlak te verminderen. Hierdoor komt de druk je uitoefent op een kleiner vlak en kan je effectiever polieren. Of sla ik hier de bal mis?
 
Correct! :

CREATES LESS HEAT - CCS pockets reduce surface contact resulting in less friction generated heat.
 
Thanks All...

Maar was warmte niet juist van belang bij het polijsten? Heb wel eens gelezen dat één van de redenen dat een rotary effectiever is dan een excenter is dat de laatste niet genoeg wrijvingswarmte genereert...?
 
Hangt van het product af, cutting compounds hebben warmte nodig, maar die gebruik je vaak op een Wollen pad. Een excenter genereert wel warmte, maar nooit zoveel als een rotary. Warmte is dus goed, maar teveel niet :ja Cutting compound gebruik je weer niet op een excenter.