• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stuiteren Rotary

Insane J

Detailing addict
24 jun 2012
38
52
Hallo,

Ik heb een VW passat uit 2005, zwart metallic en de lak is KNEITER hard!!! bij mijn vorige auto was de lak ook keihard en ik heb dus alleen maar een dap PRO900. Alleen wat ik erg hinderlijk vind is dat de machine erg lastig te controleren is.

Wanneer ik een gele, grove pad van Lake County gebruik icm Inizio, stuitert het apparaat vaak echt alle kanten op. Ik moet vaak echt detailer spray gebruiken om het stuiteren/happen te verminderen.

Ik heb het polijsten geleerd van iemand met veeeeel ervaring. Die heeft me geleerd hoe met een rotary om te gaan dus voor zover ik weet is de techniek best okee. Ik spoel de pads ook uit eens in de zoveel tijd, maar dat mag ook niet baten. Maar wat zou ik nou kunnen doen waardoor dit minder word? Meer polijstmiddel? Minder? Andere pads misschien?

Kheb nog een wollen pad, paars, van Lake county liggen die ik graag wil proberen. Echter verwacht ik dat er nu NOG meer gestuiterd gaat worden dus dat houdt me tegen...

Als ik bijvoorbeeld een witte pad pak icm Mezzo, dan is het stukken minder. Ik snap dat het een rotary is maar als ik mensen met rotarys zie werken lijkt het vaak minder moeite te kosten. Ligt dit aan mijn techniek? Aan de spullen? Of is er misschien iets niet goed met mijn Dap?

thnx in advance!

Insane J zei:
Hallo,
heb dus alleen maar een dap PRO900.

:weetniet

Ik zou zeggen toerental eens wat meer aanpassen (vooral naar beneden).
Daarnaast heeft Inizio meer cutting dan bijvoorbeeld Mezzo en dus minder olie en dat zal zowiezo al stroever over de lak gaan en daarbij is een gele pad ook fors harder dan een witte pad.

Zelf gebruik ik voor de rotary alleen maar de CCS pads, die vind ik net even wat fijner werken dan de kompressors.

@ Arjan ,

Ik heb het juist net andersom , gebruik de compressorpads op de rotary.Vindt deze het fijnst werken.

Maar @ TS ,

Mischien een drupje finale erbij doen???Aangezien hier meer olieën inzitten dan bij de Inizio.
Doe ditzelf ook regelmatig en vooral als het wat warmer is tegen het stoffen.

Ik gok dat het aan de techniek ligt.
Het is een balans van toerental, snelheid van je beweging, druk op de pad en externe factoren (temperatuur, luchtvochtigheid, etc etc)

Even voor de duidelijkheid : Heb je een DAP of een rotary ? Dat scheelt nogal namelijk. Je zegt DAP Pro900, waar ik uit opmaak dat je een rotary hebt (Pro900) en later vraag je of er misschien wat mis is met je DAP (Excentrisch).

Ik denk dat het voor een duidelijk antwoord wel makkelijk is om te weten welke van de 2 je hebt.

Insane J zei:
...... een rotary is maar als ik mensen met rotarys zie werken lijkt het vaak minder moeite te kosten.

Kijk dat is het hem juist, alle moeilijke dingen zien er makkelijk uit als er iemand mee bezig is die de techniek tot in de finesses beheerst.

Echte kanjers met een rotary zijn niet zo dik gezaaid, hoeveel zullen er hier op het forum zitten die kunnen finishen met een rotary? Ik schat minder dan 10. (en voor de duidelijkheid; daar reken ik mezelf zeker niet onder)

Maar dat betekent niet dat het niet te leren is, zoiets duurt echter een behoorlijke tijd en vergt veel oefening.
Als je goed oplet wat je resultaten zijn, en vooral rustig aan blijft doen zal het zeker goedkomen.

Denk dat die een Pro 900 heeft.

De TS heeft het meerdere keren over een rotary.

En dan het feit dat een DAP en een Pro erg veel op elkaar lijken.Mischien daar de verwarring met de DAP??

Maar inderdaad.Denk dat de TS even wat duidelijkheid kan verschaffen of die een DAP of een Pro heeft.Want nu gaat iedereen maar wat roepen.

Ik heb nog nooit een DAP zien stuiteren, rotary des te meer.
Klaar....
Redenatie hoeft niet zo moeilijk te zijn, temeer het feit dat er een beschrijving bij staat die door laat schemeren dst het weldegelijk om een rotary gaat

+1 met Ivo's een een stuiterende DAP... dan doe je echt iets goed fout.

Ik heb wel eens een dap zien stuiteren, was zelfs in jouw handen Dennis. Of kwam dat nou door de red bull...

sorry jongens, ik zeg altijd dap pro900 alsof dap het merk is :p foutje van mij kant, het gaat dus gewoon om een rotary...

kwil wel een dap500 of 900 voor erbij halen :)

Hai Mister Insane.. :cool
Ik denk dat je de pro soms net iets te recht op het oppervlakte zet.
Daarbij is het mijn ervaring dat polijsten met inizio net wat meer weerstand geeft in vergelijking met mezzo of finale en lichtere pads. Soms helpt een drupje finale of een kleine spray gedist. water. Schud je de fles inizio wel goed voor gebruik?