• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stuiteren Rotary

Ik wil nog even toevoegen dat je met de paarse wol juist wat minder last zal hebben van stuiteren.
Probeer het maar eens.

Het paarse wolletje is echt geweldig! Hou je rotary onder een kleine hoek en je zult heerlijk werken! Daarnaast is de kans op marring miniem! Gewoon het polijstmiddel 'opwerken' en je gumt je lak bijna helemaal schoon.

Als hij echt gaat stuiteren in elk geval druk afnemen en niet harder gaan drukken, dan wordt het alleen maar erger en lukt het helemaal niet meer. Verder heb je idd met een gele pad en zwaar polijstmiddel meer kans op stuiteren dan met een finishing pad. Maar dat is een kwestie van gewenning en weten wat je in je handen hebt.

Heb in het begin ook wel vaker last gehad van het stuiteren, maar dat krijg je vanzelf onder de knie.. Oefen overigens een paar keer op wat oefenpanelen dan weet je een beetje wat je kunt doen en wat niet..

He Jurrien,

Je hoeft niet teveel druk te zetten met je pro900. Enige wat ik doe is een beetje sturen.

En op welke stand werk je? Standje 6 lijkt me niet nodig.. denk dat je met 4 ook al een heel eind komt.

Als ik zie hoe weinig mijn halve dag kofferdeksel-polijst-werkzaamheden hebben opgeleverd met m'n Rotary kannik alleen maar hopen dat het met de wollen pad van Monello beter zal gaan. En dan hopelijk ook minder stuiteren...

schuin houden? ik probeer juist altijd zo vlak mogelijk te polijsten. Heb ooit juist geleerd hem niet schuin te houden.

En een beetje finale erbij doen is ook een goeie! ach, we gaan het zien... de hele Passat moet nog :P

Is het wellicht niet verstandiger om een clinic bij carclean te volgen ( of bij ervaren lid in de leer ) ?
Meteen paarse wol met middelen en schuin op de lak houden is mijns inzien wel het uiterste vragen en denk persoonlijk dat dit niet de juiste wijze van aanpak is

Zekerheidshalve:no offence naar de TS, vind dat dit voor iedereen geld