• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stuurbekleding slecht, omwikkelen met nieuw materiaal?

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
15.212
193
35
Leersum (Utrecht)
Heya GlansGanzen,

Ik heb een vraag wat betreft de bekleding van mijn stuur. Volgens mij zit hier een soort leer (Skai?) omheen en op een aantal plekken wat dit al versleten, maar op 1 plek is het volgens mij al helemaal door en begint het onderliggende rubber/schuim/..? te brokkelen.

Ik kan hier nu simpelweg een stuurhoes overheen doen, maar dit vind ik er meestal niet uitzien. Daarnaast word je stuur dikker en/of glijd je stuur niet lekker meer door je handen.

Zou ik hier ook van dat zachte tape o.i.d. omheen kunnen doen? Ik heb wel eens een stuur gezien waar er ook een soort tape omheen was gerold en daarna was verwarmd. Hierdoor werden de randen van de smalle tape een stuk zachter en voelde je bijna al de randen niet meer tijden het rijden en sturen.
En nog beter, een stuurhoes die je bijna helemaal kon omsluiten door middel van verwarmen en krimpen.

Andere suggesties zijn uiteraard ook meer dan welkom.

Greetz

Vind je dit niks?

CB54C8AD-99BC-4BE7-A259-31A0ACC91FAF_zpsukoyafqs.webp

BMW gebruikt alleen echt leer tenzij je een plastic stuur hebt, kun je makkelijk zien, heb je gestikte naadjes aan de binnenkant van de hoepel is het leer en heb je dat niet dan is het plastic.
Als het leer is, zou ik naar een andere leder exemplaar gaan zoeken (zijn er zat!) of niet laten bekleden met als voordeel dat deze weer 15 jaar meegaat en je zelf evt. een ander soort of kleur stiksel uit kan zoeken...
Ik heb 13 BMW's gehad en ook ooit een met versleten leder stuur maar da's idd niet fijn sturen.
succes er mee.

Zluytr ; Bedankt voor de feedback, mannen, maar ik heb mijn keuze al gemaakt. Hello Shitty = Awesome!

Altos : Ik heb van die veters aan de binnenkant, inderdaad. Dus op de sloop zoeken naar een degelijk BMW stuur, maar dit is niet 1-2-3 te vervangen, denk ik..? Airbag enzo moet dan toch allemaal worden aan-en-afgesloten?

Het lijkt alsof het versleten stuk ook steeds sneller begint te brokkelen en hard word. Zal ook niet lang duren voordat ik er helemaal gek van word, denk ik.

• Leuk
Reacties: Zluytr
Accu polen eraf, bmw logo eruit wippen, grote bout losdraaien, stuur wisselen en hetzelfde terugzetten...niet zo moeilijk dus :)

Altos Hoe zit dat eigenlijk met de airbag uit een ´sloopstuur´...? Straks doet hij het niet als ik een klappert maak, haha!

Maar dus gewoon de draadjes loshalen van de claxon en airbag, nieuw stuur erop en weer terug zetten...? That's it???

Idd, kans is groot dat de airbags van je huidige het ook al lang niet meer doet, officieël moeten ze om de zoveel jaar vervangen worden.
Ik ging er van uit dat, aangezien je hier zo enthousiast post, dat je ook wel een behulpzaam bmw/e36 forum gevonden hebt gevonden waar ze je willen helpen en misschien zelfs een stuurtje te koop hebben?

Paar pech gevallen, paar te snel verkocht, soms wel eens spijt hoor, zou er soms zo weer een willen...nu ff niet handig, misschien over een paar jaar weer...blijft een prachtig merk (voor mij persoonlijk tot 2004 ongeveer)

Altos Ik dacht juist dat BMW sinds een aantal jaar ook over was op (Skai) kunstleer. Die auto van Quantoxx zal dat echter nog niet hebben, denk ik :P

De nieuwere modellen zijn qua bekleding vaak te kiezen uit stof, kunstleer (geen skai, is een naam voor, sensatec volgens mij) en echt leer...stuur is echter altijd echt leer (voor zover ik weet en sowieso tot 2005)

Thanx for the Feedback!

Echter vind ik dit nogal prijzig. Rij dan liever met een ietwat versleten stuur en koop iets als een Rotary of extractor, dan €200,- voor een nieuw stuur.

Bedankt voor de tijd en moeite!

Greetz

In duitsland schijnt ook een bedrijf te zitten die sturen opknapt (met name van Renaults, maar zullen bmw sturen vast ook wel doen). Je bent je stuur dan wel een tweetal weekjes kwijt, maar dacht dat de kosten maar op 90 of 100 euro zaten.

Gewoon een mooi Mtech stuur op de kop tikken....lekker stuurtje...

voorbeeld uit m'n vorige E36:

00000000-0000-0000-0000-000000000768_zps4ejreutn.webp

• Leuk
Reacties: Altos