• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Subaru Impreza WRX '03 (Revisie klaar!)

@ AardPorsche; Zelf ben ik geen automonteur. Maar zoals de foto's al laten zien en Eric van NMB-motoren mij verteld heeft waren de lagers inderdaad ver versleten. Daarnaast speling op de zuigers en was de krukas ook beschadigd. Ze hadden wel geconstateerd dat mijn koelvloeistof en mijn olie peil gewoon juist was.

@ Woody; Mooi om te combineren om naar je nieuwe huisje te komen kijken ?

Verder gister voor de tweede keer olie gepeild, aangezien ik dit even in het begin goed in de gaten moest houden. Hij mocht wat olie verbruiken tijdens inrijden. Echter staat hij keurig op 't full streepje.

Inmiddels staat de teller op ongeveer 800 kilometer.
 
@Erikjeeh + Freddyevo2: Valet Pro - Bilberry vind ik nog steeds een erg fijne 'tussendoor' velgenreiniger.
Reinigt vrij goed ( niet de allersterkste ) en als tussendoorreiniger ( naast het gewoon mee-wassen ) doet ie zijn werk meer dan afdoende.
Dit ivm absentie van de Spray & Rinse
 
erikjeeh;324081 zei:
@ AardPorsche; Zelf ben ik geen automonteur. Maar zoals de foto's al laten zien en Eric van NMB-motoren mij verteld heeft waren de lagers inderdaad ver versleten. Daarnaast speling op de zuigers en was de krukas ook beschadigd. Ze hadden wel geconstateerd dat mijn koelvloeistof en mijn olie peil gewoon juist was.

@ Woody; Mooi om te combineren om naar je nieuwe huisje te komen kijken ?

Verder gister voor de tweede keer olie gepeild, aangezien ik dit even in het begin goed in de gaten moest houden. Hij mocht wat olie verbruiken tijdens inrijden. Echter staat hij keurig op 't full streepje.

Inmiddels staat de teller op ongeveer 800 kilometer.

Ja ok. Was benieuwd namelijk. Krukas hebben ze niet vervangen wat ik uit je lijstje opmaak? Dus dan rijd je met overmaatse lagers rond? (geeft niks hoor zijn gewoon dikker dan standaard).
Wat ook erg belangrijk is zorg voor een goede kwaliteit olie en vervang regelmatig. Je hoeft maar 1x te laat te vervangen en je bent eigenlijk al op weg. Zeker met dit soort blokken.
 
Krukas is mee vervangen. Olie word elke 10.000 km vervangen. Aangezien ik nu aan t inrijden ben gaat de olie er na 1500 km uit. Dan zal ik de olie en filter vervangen.

Na deze vervanging zal de eerste beurt pas weer over 12.500km zijn.

Waar ik erg op moet letten is of de olie op pijl is. En of de koelvloeistof netjes op pijl is. Deze twee zaken hou ik dus ook goed in de gaten!
 
Ah kijk aan :) Ja de kans bestaat dat die wat verbruikt nu omdat de zaak nog moet inslijten op elkaar. Geen zorgen om maken. Hebben hun nu ook een andere inloop olie nog erin gedaan? Met wat meer koolstof erin waardoor die mooi inslijt? Of gewoon standaard olie. Kan weinig kwaad hoor, de olie die af-fabriek komt wanneer je een nieuwe auto koopt zit ook iets meer koolstof in, maar daar doen ze niet meer na 1500 km olie vervangen gewoon 15k of zelfs meer.

Maar houd maar mooi 1500 km aan en lekker straks om de 15k :)