• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Subaru Impreza: Exterieur detail

Hippy Gladstone

Detailing trainee
28 jun 2013
5
47
Zo, mijn eerste Show-off.

De lak was nog in het algemeen nog in goede staat,
alleen was door opdrogend grondwater tijdens een slipcursus allemaal vlekken op de lak ontstaan welke ik met wassen niet meer weg kreeg.

Dus was het mooi moment om de auto lak goed aan te pakken en te verzorgen.

De beginstaat van de auto:

PICT0173.JPG

PICT0181.JPG


Vlekken in de lak.

PICT0172.JPG

PICT0120.JPG

PICT0118.JPG


Lastig te zien op de foto, aardige diepe kras ingebracht door zand in MF doek.

PICT0176.JPG


Velgjes met smeerrubber,
deze worden nu niet gedaan aangezien komende week nieuwe schijven en blokken worden gemonteerd.
De velgen moeten er dan toch af.

PICT0177.JPG

PICT0178.JPG



Foamen met Autobrite Magifoam
Blijft mooi om te doen

PICT0183.JPG




Daarna afgespoten met HD en daarna gewassen met Lavara+ scheutje APC
Natuurlijk 2 emmer methode met l t 'Wookie's Fist' wash mit


Daarna het kleien.
California Gold Clay icm spay en wipe.
Kwam weinig vervuiling vanaf. Vlekken gingen hiermee ook al een heel deel eruit :)^
Daarna wagen afgeplakt.

PICT0184.JPG



Daarna aan de slag met de DAP900, op elk paneeltje ff een testspot gemaakt. Begonnen met Finale op wit, op zich ging het al vrij aardig alleen had ik meerdere hits nodig.
Dus toch gekozen voor Mezzo op Geel, en hier kreeg ik alle vlekken en swirls met 1 hit er helemaal uit met een net resultaat.

PICT0185.JPG



Alleen de kras op linker paneel die bleef zitten,
Hierna Veloce op geel, en na 3 hits weinig resultaat => paars wolletje met veloce, stukken beter de kras was stuk minder zichtbaar. Maar nog steeds aanwezig.
Toch maar besloten te gaan wetsanden met P2500.
Licht geschuurd en daarna paars wol af gebouwd naar mezzo geel.
Daarna glans weer mooi terug en kras helemaal weg. Ik zeg :party:


PICT0190.JPG


Daarna
- Gefinished op Finale op Wit..
- PB Professional Polish op zwart
- CarPro - Eraser
- PB- Black Hole op Rode Pad
- Afgetopt met Wolfgang Fuzion Carnauba Polymer Concours Estate Wax


Eindresultaat:


PICT0191.JPG

PICT0192.JPG

PICT0188.JPG

PICT0195.JPG




Dit was voor mij de eerste keer dat ik als beginnend "detailer"
Ben best enthousiast geworden door het verkregen resultaat.
Valt me wel op dat het resultaat lastig op de foto te krijgen. Ik vind het verschil in real life een stuk groter.
Zeker omdat het metallic lak is wat je in het echt ziet, en op de foto nagenoeg niet.

Todo's list:

- Velgen reinigen
- Interieur
- Plastic delen nawerken met PB Trim restorer.
- Complete interieur al is het nog netjes.
 
Ziet er goed uit zeg! :)^ Flinke stappen ondernomen om je Subaru weer netjes te krijgen. Op de foto's ziet het er echt goed uit. Kan me wel voorstellen dat het "in het echt" nog veel beter uit ziet. Metallic flakes kun je op de foto zetten door bij een lichtpunt te fotograferen, maar daar hebben anderen meer verstand van.
 
ziet er weer top uit!

alleen zou ik wel even naar de sporing van de banden laten kijken, de voorbanden zijn niet normaal afgesleten
 
Thnx voor de reacties,

Ja ben ook wel tevreden over het resultaat,

@Zuidwest 10,

Ik ben na afspuiten begonnen met kleien, na het kleien een bakje koffie gedronken en de wagen was droog bij het afplakken.
Ik zag geen toegevoegde waarde om hem na het kleien hem nog eens te wassen en te drogen.

@Blackpassat, veeeeeel gelezen op het forum en dat geeft je al een goede start. Daarom heb ik producten gekozen welke veel hier gebruikt worden zodat ik snel kan teruggrijpen op ervaringen van andere

@orionrs
Sporing staat goed, ik laat hem gemiddeld 3x per jaar uitlijnen en aanpassen naar mijn smaak. sporing staat momenteel voor en achter 0
Maar auto wordt vooral voor trackdays gebruikt en bandenslijtage is gewoon hoog met zo'n zacht rubber. Banden gaan een uurtje of 9 mee.
Achter iets langer... Auto is licht onderstuurt..

@Limited240.
Al met al toch een uurtje of 7 met af en toe bakkie koffie. Alles wel redelijk op het gemak.
Ik heb ook vakantie...
 
Zo vandaag waren de velgen aan de beurt.

Remschijfjes kwamen vandaag binnen dus kon ik de velgjes meenemen. Tevens ook wat nieuwe bandjes.


PICT0199.JPG




Hier verschil in bandjes na paar uurtjes op de baan...

PICT0202.JPG



En hier gaat een deel van het rubber heen.

PICT0228.JPG



Remstof......

PICT0204.JPG



Vieze remklauwtjes....


PICT0209.JPG

PICT0211.JPG



Eerst de klauwen in gesprayed met Spray and Rinse Wheel Cleaner voor het grootste deel weg te krijgen
daarna nog Iron-X ingespayed. Pennetjes even in de draaibank opgepoetst...

PICT0212.JPG


Na de behandeling..

PICT0214.JPG



Alles gemonteerd....

PICT0215.JPG


PICT0208.JPG




Velgens ook ingesprayed met PB Spray and Rinse Wheel Cleaner een Iron-X.
Even geborsteld met kwast en afgespoeld.
Zaten nog een paar vlekken en strepen welke erop waren gekomen met een slalom-dag van de pionnetjes
Deze ff gepakt met mezzo op geel. alles verdween als sneeuw voor de zon.

PICT0216.JPG


Alles clean....

PICT0218.JPG



Achter ook alles vervangen en gecleaned.

PICT0226.JPG



Totaalplaatje...

PICT0231.JPG



Volgende week naar circuit zolder.... kunnen we weer opnieuw beginnen :-"
 
Nice! Mooie wagen en weer helemaal in top staat zo. Dure grapjes met die bandjes als die 2-3 dagen meegaan maar hobby mag geld kosten natuurlijk..
 
wat heerlijk ook he, nu die wagen HELEMAAL picobello maar over een tijdje weer gebruiken waar ie goed in is.
Ik kan dat wel waarderen :ja
 
Hmmm p*r*o dikke wagen!! Maatje van mij rijd met een zelfde type wagen mee in de Time Attack series.

Kleine tip wat betreft de banden. Ik hoor hele goede berichten over de Federal FZ-201 vanuit de Pro teams binnen Time Attack, kwalitatief en qua grip vergelijkbaar met de Toyo's, maar wel de HELFT goedkoper :eyes:
Is t proberen misschien waard.