Zo, mijn eerste Show-off.
De lak was nog in het algemeen nog in goede staat,
alleen was door opdrogend grondwater tijdens een slipcursus allemaal vlekken op de lak ontstaan welke ik met wassen niet meer weg kreeg.
Dus was het mooi moment om de auto lak goed aan te pakken en te verzorgen.
De beginstaat van de auto:
Vlekken in de lak.
Lastig te zien op de foto, aardige diepe kras ingebracht door zand in MF doek.
Velgjes met smeerrubber,
deze worden nu niet gedaan aangezien komende week nieuwe schijven en blokken worden gemonteerd.
De velgen moeten er dan toch af.
Foamen met Autobrite Magifoam
Blijft mooi om te doen
Daarna afgespoten met HD en daarna gewassen met Lavara+ scheutje APC
Natuurlijk 2 emmer methode met l t 'Wookie's Fist' wash mit
Daarna het kleien.
California Gold Clay icm spay en wipe.
Kwam weinig vervuiling vanaf. Vlekken gingen hiermee ook al een heel deel eruit
^
Daarna wagen afgeplakt.
Daarna aan de slag met de DAP900, op elk paneeltje ff een testspot gemaakt. Begonnen met Finale op wit, op zich ging het al vrij aardig alleen had ik meerdere hits nodig.
Dus toch gekozen voor Mezzo op Geel, en hier kreeg ik alle vlekken en swirls met 1 hit er helemaal uit met een net resultaat.
Alleen de kras op linker paneel die bleef zitten,
Hierna Veloce op geel, en na 3 hits weinig resultaat => paars wolletje met veloce, stukken beter de kras was stuk minder zichtbaar. Maar nog steeds aanwezig.
Toch maar besloten te gaan wetsanden met P2500.
Licht geschuurd en daarna paars wol af gebouwd naar mezzo geel.
Daarna glans weer mooi terug en kras helemaal weg. Ik zeg
Daarna
- Gefinished op Finale op Wit..
- PB Professional Polish op zwart
- CarPro - Eraser
- PB- Black Hole op Rode Pad
- Afgetopt met Wolfgang Fuzion Carnauba Polymer Concours Estate Wax
Eindresultaat:
Dit was voor mij de eerste keer dat ik als beginnend "detailer"
Ben best enthousiast geworden door het verkregen resultaat.
Valt me wel op dat het resultaat lastig op de foto te krijgen. Ik vind het verschil in real life een stuk groter.
Zeker omdat het metallic lak is wat je in het echt ziet, en op de foto nagenoeg niet.
Todo's list:
- Velgen reinigen
- Interieur
- Plastic delen nawerken met PB Trim restorer.
- Complete interieur al is het nog netjes.
De lak was nog in het algemeen nog in goede staat,
alleen was door opdrogend grondwater tijdens een slipcursus allemaal vlekken op de lak ontstaan welke ik met wassen niet meer weg kreeg.
Dus was het mooi moment om de auto lak goed aan te pakken en te verzorgen.
De beginstaat van de auto:
Vlekken in de lak.
Lastig te zien op de foto, aardige diepe kras ingebracht door zand in MF doek.
Velgjes met smeerrubber,
deze worden nu niet gedaan aangezien komende week nieuwe schijven en blokken worden gemonteerd.
De velgen moeten er dan toch af.
Foamen met Autobrite Magifoam
Blijft mooi om te doen
Daarna afgespoten met HD en daarna gewassen met Lavara+ scheutje APC
Natuurlijk 2 emmer methode met l t 'Wookie's Fist' wash mit
Daarna het kleien.
California Gold Clay icm spay en wipe.
Kwam weinig vervuiling vanaf. Vlekken gingen hiermee ook al een heel deel eruit
Daarna wagen afgeplakt.
Daarna aan de slag met de DAP900, op elk paneeltje ff een testspot gemaakt. Begonnen met Finale op wit, op zich ging het al vrij aardig alleen had ik meerdere hits nodig.
Dus toch gekozen voor Mezzo op Geel, en hier kreeg ik alle vlekken en swirls met 1 hit er helemaal uit met een net resultaat.
Alleen de kras op linker paneel die bleef zitten,
Hierna Veloce op geel, en na 3 hits weinig resultaat => paars wolletje met veloce, stukken beter de kras was stuk minder zichtbaar. Maar nog steeds aanwezig.
Toch maar besloten te gaan wetsanden met P2500.
Licht geschuurd en daarna paars wol af gebouwd naar mezzo geel.
Daarna glans weer mooi terug en kras helemaal weg. Ik zeg
Daarna
- Gefinished op Finale op Wit..
- PB Professional Polish op zwart
- CarPro - Eraser
- PB- Black Hole op Rode Pad
- Afgetopt met Wolfgang Fuzion Carnauba Polymer Concours Estate Wax
Eindresultaat:
Dit was voor mij de eerste keer dat ik als beginnend "detailer"
Ben best enthousiast geworden door het verkregen resultaat.
Valt me wel op dat het resultaat lastig op de foto te krijgen. Ik vind het verschil in real life een stuk groter.
Zeker omdat het metallic lak is wat je in het echt ziet, en op de foto nagenoeg niet.
Todo's list:
- Velgen reinigen
- Interieur
- Plastic delen nawerken met PB Trim restorer.
- Complete interieur al is het nog netjes.