• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

subarufreaks clio rs

subarufreak

Detailing chief
15 jul 2010
275
85
41
ik had gegokt dit weekend. de vrijdag en zaterdag vrij genomen, deels voor de rally, maar ook deels omdat ik mijn poliermachine had besteld bij carclean en ze, indien goed weer, wou uittesten natuurlijk :lol

het slachtoffer: Clio RS uit 2001, wordt dagdagelijks gebruikt, slaapt buiten, gebruikt bij mijn verhuis en dergelijke meer, het is mijn werkpaard. ik vind het niet erg dat hij vuil is maar ik soigneer hem graag zo goed mogelijk en wanneer ik de tijd ervoor heb

foto van in de winter
2qtjukm.webp

foto's van de laatste weken:
300vaz9.webp

laken lag er nog in van zakken gras weg te doen en andere tuinresten. de auto was daarbij zelfs 1.5 tot 2cm gezakt!!!!

eerst een uurke het interieur wat gereinigd en gestofzuigd met maar één foto: (ben aan het zien voor een nieuw stuur ervoor)

dan de wielen onder handen genomen
236wk4.webp

2vmhf8h.webp

en de vrijdag was gepasseerd... nog een special bezocht van de rally, en wat regen en jah...

de rest was voor de zaterdag

ik heb de auto voorzien van foam en gewassen en gedroogd met het volgende:

en de wielen afgewerkt met:

de dap uitgepakt uit de doos, samen met nog wat andere producten die ik dacht nodig te hebben
44bxd.webp

foto's na het wassen heb ik niet dus we gaan over naar het polieren
2 pogingen tot reflectieshots
2eqdpj6.webp

nummerplaat ook met de dap onder handen genomen, ze waren immers verwijderd samen met de logo's

nummerplaat achteraan terug gemonteerd samen met de 'chroom' houder

had nog clio logo liggen

achterwerk afgewerkt en wat meer 'overal' foto
j98xo1.webp

dan den auto naar de delhaize gereden in poging tot wat meer foto's:
2pyug55.webp

s66lja.webp

2d0m2cj.webp

a10fia.webp

nn6v4j.webp

werd gedaan met de dap en de mezzo producten, vervolgens de autoglym super resin polish als glaze en vervolgens de blue velvet wax van dodo juice

s'avonds begon het al terug te regenen dus :
2rd7rtg.webp

2n8msyo.webp

2zs771j.webp

ik moet zeggen, ben zo'n 6 uur bezig geweest met de buitenkant. ik heb zelfs niet gegeten s'middags, gewoon tas soep gedronken tussen de beurten in. ik vind de glans gewoon belachelijk! denk dat je het minste haartje zou kunnen goed leggen erin.

ik moet zeker nog meer leren ermee te werken. ik las hier iets van bewegingen naar boven en beneden en dan links naar rechts. dat zijn dingen waar ik nog meer kan en moet op letten. het dak en de motorkap moeten eigenlijk ook nog gebeuren. ik heb de dap immers gekocht voor de swirls op het dak maar aangezien er nog niet zolang wax op staat, en de tijd ontbrak (rally) staan deze nog op de to do list.

groeten

Dominique

Mooi resultaat! Bevalt de Autoglym tire dressing? Wil hem zelf ook aanschaffen.

Enne, blijft een mooi taaltje. ;)

Mooi resultaat, stuur is idd zonde, heeft onze renault scenic ook last van, maar goed het is natuurlijk wel een gebruiksvoorwerp heh.

Maar die flesjes op de achterklep van de auto die in de garage staat is not done hier. Tenminste daar kreeg laatst iemand met een volvo v40 ook reacties over=-o

de subaru staat normaal onder lakens en flesjes worden er voorzichtig op gezet, enkel voor de foto :schaam

ben zelf ook wel tevreden van resultaat

tire dressing van autoglym bevalt me wel ja
banden blijven toch wel eventjes zo
gewoon erop spuiten
wat erop de velg beland verwijderen en gewoon laten opdrogen

ik probeer aan een ander stuur te geraken om het mijne te laten herbekleden maar onderdelen ervoor vinden is niet makkelijk hier in België...

Mooi resultaat!!!

ook een autoglym liefhebber??

mij bevalt de tyre dressing prima!! eenvoudig aanbrengen en lange standtijd.
wel even je banden ontvetten met APC

Mooi resultaat hoor! autoglym tirespulletje moet ik dan ook maar eens halen;-)

subarufreak, dat tekeningetje onderaanje post zie ik vaker van verschillende auto op het forum, kun je vertellen waar je die vandaag haalt???

Grtz. Hollywood:)

cruiser, ik was begonnen in de tuningtijd met meguiars maar nooit veel van gekocht
dan via het werk aan enkel autoglym producten bekomen en dan begon een groothandel (soort stock) hier niet ver vandaan autoglym te verdelen en sloeg de gekte helemaal toe.
vind het goede producten voor weinig

maar ik sta altijd open om nieuwe dingen te leren kennen en denk of weet zelfs dat er gerust dingen zijn die beter zijn

maar de autoglym clean wheels bv werkt voor mij toch redelijk goed. mijn velgen zien er na meer dan 60000km en kleine 10 jaar nog steeds prima uit voor de leeftijd vind ik zelf

groeten

D

Vergelijkbare onderwerpen