• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Suggesties voor andere pad DAP500?

JDGTI

Detailing rookie
2 jul 2014
13
0
Beste forumleden,

Sinds kort ben ik trots eigenaar van een DAP500 met monello starterskit. Heb hem pas gebruikt en ben over het resultaat van afstand zeer zeker te spreken, de auto glanst weer als nieuw. Echter resteert er mij één doorn in het oog en dit valt pas op bij bepaalde lichtinval of als je van dichtbij kijkt en dat zijn lichte krassen. Ik denk dat dit ligt aan de keuze pad, dit vermoed ik omdat ik op youtube een vergelijkbaare 'schade' aan de auto zag worden weggewerkt met dezelfde machine en hetzelfde polijstmiddel en wax, maar deze man behaalt wel resultaat.
Het filmpje is hier te vinden: https://www.youtube.com/watch?v=EDfoH3th3NY

Zelf heb ik de auto gewassen en gedroogd, vervolgens ben ik met oranje pad + monello mezzo bezig geweest en daarna ben ik over gegaan op monello finale met zwarte pad. Zoals al vermeld blinkt de auto wel beter dan voorheen, maar ik zit toch nog met enkele krassen. Welke pad adviseren jullie?

Alvast bedankt!

heb je de auto wel van te voren gekleid, doe je dit niet kan er hele kleine verontreiniging achter blijven die je met polijsten over je lak sleept.
en wie zegt dat jou lak even hard (en dus even snel resultaat) hebt als die in de video
verder moet je dus omdat elke auto anders is ook al is de "schade" "vergelijkbaar" moet je altijd een testspot maken om te kijken welke combinatie (eventueel 2 keer mezzo en daarna pas finale) voor jou het gewenste resultaat geeft

Peugeot 206 GTI heb je, foto van krasjes toevallig?
Misschien heb je wel hele zachte lak en zijn de krasjes er in gekomen door polijstmiddel weg te poetsen of wax aan te brengen en uit te poetsen? Inderdaad, test spot dat is wel belangrijk. Gebruik hierna ook een product om de test spot mee te reinigen zodat je oliën in het polijstmiddel niet de krasjes vullen(en je onterecht denkt dat je een goede combi hebt)
Klei haalt veel verontreiniging uit en van de lak af voordat je gaat polijsten(teer, hars, boomsappen enz.), maak je pad geregeld schoon door deze te wassen(ik was niet maar houd er een handdoek tegenaan zodat het meeste van de substantie op de pad in de doek komt).
Wat ook niet onbelangrijk is, je polijst neem ik aan in gebiedjes van ca. 40 x 40 cm? Maak in ieder geval 5 section passes zodat het polijstmiddel af breekt en zijn werk kan doen.

Bedankt voor jullie reacties!

Kleien heb ik inderdaad niet gedaan, leek me eerlijk gezegd een beetje onzin :P. Aangezien het blijkbaar niet aan de pad ligt ga ik het vanmiddag nog ff een stukje proberen, lukt het niet ga ik toch maar klei bestellen.

Nogmaals bedankt en jullie horen van mij!

Conclulsie of het niet aan de pad ligt is te vroeg, eerst testspot dus dan conclusie. Testspot ontvetten en met lamp of zonlicht controleren of het goed is. Maak in ieder geval 5 section passes in een klein gebied. Neem met zachte doek af. Klei is een hulpmiddel om vuil te verwijderen, zo zijn er ook alternatieven als het nodig is. Succes

JDGTI;399018 zei:
Kleien heb ik inderdaad niet gedaan, leek me eerlijk gezegd een beetje onzin, lukt het niet ga ik toch maar klei bestellen.
Hou er wel rekening dat je ook verschillende hardheden hebt van de klei. Anders kun je weer last van marring krijgen ;) Hoe te kleien https://forum.Carclean.com/#handlei.../891-how-to-het-gebruiken-van-detailklei?863=

JDGTI;n399018 zei:
Bedankt voor jullie reacties!

Kleien heb ik inderdaad niet gedaan, leek me eerlijk gezegd een beetje onzin :P.

Misschien heb je net "vuil" over je lak getrokken dat losgekomen was door het polijsten ??

Polijsten = eerst kleien..............en klei neemt alleen vuil weg OP je lak , voor het vuil IN je lak gebruik je een paintcleaner .

Mothers heeft erg zachte klei , geeft amper marring en als je machinaal polijst kan je zelfs "harde" klei gebruiken ( met het polijsten is de marring toch zo weg...)