BlackPassat zei:Specs Cuda 1971:
Engines:
318 V8 230 bhp.
340 V8 275 bhp @ 5000 rpm, 340 lb-ft @ 3200 rpm.
383 V8 300 bhp @ 4400 rpm, 400 lb-ft @ 2400 rpm.
426 Hemi V8 425 bhp @ 5000 rpm, 490 lb-ft @ 4000 rpm.
440 V8 375 bhp.
440+6 V8 385 bhp @ 4600 rpm, 480 lb-ft @ 2300 rpm.
De Cuda uit dit topic is een 440+6. En volgens mij is het niet de "brave" fabrieksversie.
Vergeet niet dat de amerikanen in die tijd de peekaatjes in "gross" uitdruktten. Dat betekent dus dat de motor zonder enige "add-ons" (zoals bijv een dynamo of waterpomp etc) dit vermogen leverde. Eer het aantal paardjes de achteras bereikten waren er toch wel een paar paarden "verloren". De Hemi werd express "underrated" om de stijgende verzekeringspremies voor "factory hotrods" te omzeilen. Er kon bij dit blok rustig 100 pk bij op geteld worden.
Neemt niet weg dat er genoeg paarden overbleven !!!!!
De 440+6 hield in dat de 440cubic inch motor (7,2 liter) werd gevoed door een "six barrel" carb. Oftewel een 6 venturi carb.
Overigens maakte Plymouth een verschil tussen de Barracuda (de tamme) en de 'Cuda (de wilde). Zo werd bijvoorbeeld de 318 ci motor (5,2 liter) te licht bevonden voor de 'Cuda. Naast de V8 motoren waren er voor de Barracuda's (niet voor de 'Cuda's) ook nog de L6 198 en de L6 225 verkrijgbaar.
gr