• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Superklus: Plymouth Barracuda 1971

BlackPassat zei:
Specs Cuda 1971:
Engines:
318 V8 230 bhp.
340 V8 275 bhp @ 5000 rpm, 340 lb-ft @ 3200 rpm.
383 V8 300 bhp @ 4400 rpm, 400 lb-ft @ 2400 rpm.
426 Hemi V8 425 bhp @ 5000 rpm, 490 lb-ft @ 4000 rpm.
440 V8 375 bhp.
440+6 V8 385 bhp @ 4600 rpm, 480 lb-ft @ 2300 rpm.


De Cuda uit dit topic is een 440+6. En volgens mij is het niet de "brave" fabrieksversie.

Vergeet niet dat de amerikanen in die tijd de peekaatjes in "gross" uitdruktten. Dat betekent dus dat de motor zonder enige "add-ons" (zoals bijv een dynamo of waterpomp etc) dit vermogen leverde. Eer het aantal paardjes de achteras bereikten waren er toch wel een paar paarden "verloren". De Hemi werd express "underrated" om de stijgende verzekeringspremies voor "factory hotrods" te omzeilen. Er kon bij dit blok rustig 100 pk bij op geteld worden.

Neemt niet weg dat er genoeg paarden overbleven !!!!!

De 440+6 hield in dat de 440cubic inch motor (7,2 liter) werd gevoed door een "six barrel" carb. Oftewel een 6 venturi carb.

Overigens maakte Plymouth een verschil tussen de Barracuda (de tamme) en de 'Cuda (de wilde). Zo werd bijvoorbeeld de 318 ci motor (5,2 liter) te licht bevonden voor de 'Cuda. Naast de V8 motoren waren er voor de Barracuda's (niet voor de 'Cuda's) ook nog de L6 198 en de L6 225 verkrijgbaar.

gr
 
Mooie aanvulling Grandmaster. Zoveel weet ik er zelf niet van. Het blijft bij mij genieten door ernaar te kijken (en luisteren!)
 
BlackPassat zei:
Specs Cuda 1971:
Engines:
318 V8 230 bhp.
340 V8 275 bhp @ 5000 rpm, 340 lb-ft @ 3200 rpm.
383 V8 300 bhp @ 4400 rpm, 400 lb-ft @ 2400 rpm.
426 Hemi V8 425 bhp @ 5000 rpm, 490 lb-ft @ 4000 rpm.
440 V8 375 bhp.
440+6 V8 385 bhp @ 4600 rpm, 480 lb-ft @ 2300 rpm.


De Cuda uit dit topic is een 440+6. En volgens mij is het niet de "brave" fabrieksversie.

Wie wil er nou niet zo'n bak hebben! Wauw!

Dat wordt nog lachen daar met de keuring in Lelystad...........ik spreek uit ervaring kan ik je zeggen. Wat een hufters daar!
 
Ik ben ook weleens in Lelystad geweest, maar dan voor de keuring van een motor. Wat ik daar door de keuring heb zien komen...Ouwe roestige frames maar wel met alle richtingaanwijzers en lampjes in orde. Je kon duidelijk zien dat dat een set was die voor iedere keuring werd gebruikt. Ik kon met een perfect opgebouwde motor nog aan het sleutelen omdat de km-teller niet helemaal precies aangaf.
Je word onderhand nog uitgelachen als je daar met een netjes opgebouwde motor naar de keuring komt want de fiscus wil nog even vangen en de waarde kan dan maar beter zo laag mogelijk zijn.
Neuh een feestje is het niet om daar naar toe te moeten. (wel veel keus aan soep in de wachtruimte:)^ )
 
wat een geweldige auto!!!

soms is het jammer dat ze door amerikanen gemaakt worden....maar aan de andere kant hoort het wellicht ook wel zo..
 
Het is alweer drieënhalf jaar geleden dat ik samen met senior de Plymouth Barracuda heb aangepakt. De eigenaar rijdt er niet veel mee maar heeft me toch gevraagd om de Cuda een wash en winterbescherming te geven.
Eerst gewassen met Duragloss 902 en gedroogd met de delirium drying towel. Velgen ook gewassen en gedroogd. De auto nog even nagelopen met Spray & Wipe.
Hierna de auto handmatig in de Black Hole gezet, omdat de handpad per ongeluk thuis achtergebleven was heb ik dat met een Dolce Verde doek moeten doen; niet ideaal maar het lukt wel.
De banden zijn behandeld met Mothers Reflections Advanced Tyre Care.
Ruiten gereinigd met Meguiars Glass Cleaner.
Vervolgens Dodo Juice Orange Crush erop gezet.
Robbie de eigenaar vroeg me nog even wat lelijke strepen van de leren bekleding te halen, met APC 1:10 lukte dat prima.
De Cuda is weer klaar voor de winter.
wat plaatjes erbij:
IMG_1226.JPG

IMG_1239.JPG

IMG_1246.JPG

IMG_1240.JPG
 
Wow zeg... wat een bak. Leuke klus zo.
Daar zal je wel plezier in hebben gehad.
Zo te zien is dit vlakbij de Intratuin... Dat is volgens mij een prima werkplek.
 
Oh jawel….ff een youtube filmpje van de ronkende Barracuda en dan kunnen we met z'n allen zitten genieten (@moderator; kunnen jullie voor een kwijlsmiley zorgen? Kunnen we wel gebruiken hier... :grinning: )
 
BlackPassat;114503 zei:
Specs Cuda 1971:
Engines:
318 V8 230 bhp.
340 V8 275 bhp @ 5000 rpm, 340 lb-ft @ 3200 rpm.
383 V8 300 bhp @ 4400 rpm, 400 lb-ft @ 2400 rpm.
426 Hemi V8 425 bhp @ 5000 rpm, 490 lb-ft @ 4000 rpm.
440 V8 375 bhp.
440+6 V8 385 bhp @ 4600 rpm, 480 lb-ft @ 2300 rpm.


De Cuda uit dit topic is een 440+6. En volgens mij is het niet de "brave" fabrieksversie.

Ik zie het topic nu pas, om het koppel van lb-ft om te rekenen naar Nm mag je er nog ruim 35% bijtellen, dus de 440+6 versie komt uit op zo'n 650 Nm.