• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Superklus: Plymouth Barracuda 1971

BlackPassat

Detailing rookie
5 mei 2009
1.906
0
Afgelopen weken zijn BlackPassatJunior en ikzelf op twee zaterdagen bezig geweest met een bijzondere auto. Een in 2009 volledig nieuw opgebouwd American Musclecar: de Plymouth Barracuda '71.
De huidge eigenaar heeft de auto naar Nederland gehaald. De auto wacht nu op de keuring en een kenteken.
Ondanks de nieuwstaat waarin de auto zich bevindt waren er toch heel wat lange krassen te vinden in de lak. Spijtig genoeg had iemand het nodig gevonden om wat regen- en sneeuwresten te verwijderen met een autowasborstel.
De dader:
DSCF1973.JPG


Dit oranje zwarte monster had zijn vernietigende uitwerking vooral op de vlakke delen zoals motorkap en achterklep gehad. Vanwege de veronderstelling dat Amerikaanse lakken nogal eens zacht uit kunnen vallen zijn we begonnen met een redelijk milde combi op de DAP een light green pad met SSR 2. Nou daar waren we snel mee klaar dit deed niks.
De krassen heb ik niet goed vast kunnen leggen op de foto, waarschijnlijk omdat er toch een behoorlijke glans op de nog nieuwe lak zat. Deze foto geeft maar een beperkt beeld omdat de lange krassen niet zichtbaar zijn (de zwarte pad gebruikte ik voor het contrast in de foto, een verzinsel van iemand die absoluut niks met fotografie heeft)
DSCF1842.JPG


Dan maar naar de oranje pad geschakeld, nog steeds met SSR2. Ook weinig resultaat. De eigenaar komt plotseling aan met een prachtige Flex; of ik daar misschien wat aan had? Nou een rotary? Ik weet het nog niet, nog even verder proberen, maar ook de oranje met Power Finish op de DAP gaf toch niet de gewenste reductie van de toch wel diepe krassen. Uiteindelijk toch maar de Flex erbij gehaald, wel op het laagste toerental en weer even proberen met de oranje pad met Menzerna Power Finish. Uiteindelijk deze combi aangehouden om verder te werken. Op sommige stukken was het toch nodig om even de Monello Inizio erbij te pakken. Hierna kwam BlackPassatJunior achter me aan met de DAP met de zwarte pad met Menzerna Final Finish.
DSCF1848.JPG


Hierna werd met de DAP de Poorboys EX-P aangebracht met de blauwe pad. En tenslotte werd er met de rode handpad nog een laagje Natty's Pastewax Red opgezet. Natuurlijk ook op de wat moeilijker te bereiken plaatsen:
DSCF1985.JPG


Nog wat sfeerplaatjes:
DSCF2006.JPG

DSCF2003.JPG

DSCF1858.JPG
 
Dat is een mooie klus geweest met een prachtig resultaat. :)^ En Junior heeft zo te zien jouw detail-genen meegekregen. ;)

En dan die Baracuda.... :heart_eyes: ,^^

Dat is tenminste een auto waar je er ook aan de onderzijde goed bij kunt. Dat is met de hedendaagse auto's vaak wel anders.
 
dat is toch wel een van de mooiste stukjes speelgoed die er gemaakt is, heb je toevallig ook nog foto's van onder de motorkap en het interieur?
Is de auto opgebouwd naar de originele specs?
 
AvdH zei:
Dat is een mooie klus geweest met een prachtig resultaat. :)^ En Junior heeft zo te zien jouw detail-genen meegekregen. ;)

En dan die Baracuda.... :heart_eyes: ,^^

Dat is tenminste een auto waar je er ook aan de onderzijde goed bij kunt. Dat is met de hedendaagse auto's vaak wel anders.
Zelfs de onderzijde is bijzonder; er schijnt een speciaal dragsterdifferentieel onder te zitten.
DSCF1984.JPG
 
Een indrukwekkende auto, ook van de onderzijde gezien. En dat geluid. ,^^

Gaat hij ook meedoen in dragster races of ligt dat differentieel er om een andere reden onder?

1 of 2 x per jaar ga ik met m'n broertje mee naar de Saturday Night Cruise in Den Haag en mag ik veel van zulke mooie cars bekijken en horen. De hele avond loop ik dan rond met een smile van oor tot oor.
Als ik deze Barracuda nu zie en hoor, gaat mijn hart meteen weer harder kloppen. ,^^