Afgelopen weken zijn BlackPassatJunior en ikzelf op twee zaterdagen bezig geweest met een bijzondere auto. Een in 2009 volledig nieuw opgebouwd American Musclecar: de Plymouth Barracuda '71.
De huidge eigenaar heeft de auto naar Nederland gehaald. De auto wacht nu op de keuring en een kenteken.
Ondanks de nieuwstaat waarin de auto zich bevindt waren er toch heel wat lange krassen te vinden in de lak. Spijtig genoeg had iemand het nodig gevonden om wat regen- en sneeuwresten te verwijderen met een autowasborstel.
De dader:
Dit oranje zwarte monster had zijn vernietigende uitwerking vooral op de vlakke delen zoals motorkap en achterklep gehad. Vanwege de veronderstelling dat Amerikaanse lakken nogal eens zacht uit kunnen vallen zijn we begonnen met een redelijk milde combi op de DAP een light green pad met SSR 2. Nou daar waren we snel mee klaar dit deed niks.
De krassen heb ik niet goed vast kunnen leggen op de foto, waarschijnlijk omdat er toch een behoorlijke glans op de nog nieuwe lak zat. Deze foto geeft maar een beperkt beeld omdat de lange krassen niet zichtbaar zijn (de zwarte pad gebruikte ik voor het contrast in de foto, een verzinsel van iemand die absoluut niks met fotografie heeft)
Dan maar naar de oranje pad geschakeld, nog steeds met SSR2. Ook weinig resultaat. De eigenaar komt plotseling aan met een prachtige Flex; of ik daar misschien wat aan had? Nou een rotary? Ik weet het nog niet, nog even verder proberen, maar ook de oranje met Power Finish op de DAP gaf toch niet de gewenste reductie van de toch wel diepe krassen. Uiteindelijk toch maar de Flex erbij gehaald, wel op het laagste toerental en weer even proberen met de oranje pad met Menzerna Power Finish. Uiteindelijk deze combi aangehouden om verder te werken. Op sommige stukken was het toch nodig om even de Monello Inizio erbij te pakken. Hierna kwam BlackPassatJunior achter me aan met de DAP met de zwarte pad met Menzerna Final Finish.
Hierna werd met de DAP de Poorboys EX-P aangebracht met de blauwe pad. En tenslotte werd er met de rode handpad nog een laagje Natty's Pastewax Red opgezet. Natuurlijk ook op de wat moeilijker te bereiken plaatsen:
Nog wat sfeerplaatjes:
De huidge eigenaar heeft de auto naar Nederland gehaald. De auto wacht nu op de keuring en een kenteken.
Ondanks de nieuwstaat waarin de auto zich bevindt waren er toch heel wat lange krassen te vinden in de lak. Spijtig genoeg had iemand het nodig gevonden om wat regen- en sneeuwresten te verwijderen met een autowasborstel.
De dader:
Dit oranje zwarte monster had zijn vernietigende uitwerking vooral op de vlakke delen zoals motorkap en achterklep gehad. Vanwege de veronderstelling dat Amerikaanse lakken nogal eens zacht uit kunnen vallen zijn we begonnen met een redelijk milde combi op de DAP een light green pad met SSR 2. Nou daar waren we snel mee klaar dit deed niks.
De krassen heb ik niet goed vast kunnen leggen op de foto, waarschijnlijk omdat er toch een behoorlijke glans op de nog nieuwe lak zat. Deze foto geeft maar een beperkt beeld omdat de lange krassen niet zichtbaar zijn (de zwarte pad gebruikte ik voor het contrast in de foto, een verzinsel van iemand die absoluut niks met fotografie heeft)
Dan maar naar de oranje pad geschakeld, nog steeds met SSR2. Ook weinig resultaat. De eigenaar komt plotseling aan met een prachtige Flex; of ik daar misschien wat aan had? Nou een rotary? Ik weet het nog niet, nog even verder proberen, maar ook de oranje met Power Finish op de DAP gaf toch niet de gewenste reductie van de toch wel diepe krassen. Uiteindelijk toch maar de Flex erbij gehaald, wel op het laagste toerental en weer even proberen met de oranje pad met Menzerna Power Finish. Uiteindelijk deze combi aangehouden om verder te werken. Op sommige stukken was het toch nodig om even de Monello Inizio erbij te pakken. Hierna kwam BlackPassatJunior achter me aan met de DAP met de zwarte pad met Menzerna Final Finish.
Hierna werd met de DAP de Poorboys EX-P aangebracht met de blauwe pad. En tenslotte werd er met de rode handpad nog een laagje Natty's Pastewax Red opgezet. Natuurlijk ook op de wat moeilijker te bereiken plaatsen:
Nog wat sfeerplaatjes: