• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Supernatural klei extreem zacht

Quattro

Detailing addict
11 aug 2010
328
68
Dit weekend weer een auto gedaan, alleen tijdens het kleien viel het me op dat een stukje (eerder) gebruikte Dodo Juice Supernatural klei extreem zacht was en er kwamen ook (kleine) stukjes van de klei los.
Als ik het stukje gebruikte vervormde het direct helemaal en ik moest uitkijken dat ik er niet doorheen ging. Vervolgens heb ik maar een ongebruikt stukje gepakt en dat was wel goed.
Nou is mijn vraag eigenlijk of het stukje nog te "redden" is of kan ik het beter weggooien?

Heb je de klei gebruikt i.c.m. shampoo?

Grote kans dat dat de oorzaak van het brokkelen van de klei is.

Weggooien en een nieuw stukje gebruiken. Wel zonder shampoo ;)

Bij zwaar overvloedig gebruik van Born Slippy heb ik het ook eens gehad, die auto was ook ernstig vervuild.

Heeft toen een nacht op kamertemp. gelegen en toen was hij weer bruikbaar.

Maar op een gegeven moment is je klei ook gewoon "op", dan plakt hij steeds aan je vingers, en valt ie gewoon van ellende uit elkaar.
Weet niet op hoevaak je er al een auto mee gedaan hebt? En hoe ernstig de mate van vervuling was..

Volgens mij heb ik hem goed gekneden, en ik spuit altijd mijn handen in tegen het plakken :ja .
Ik heb ook geen shampoo gebruikt, voor het kleien gebruik ik Born Slippy ;) .
Met dit stukje heb ik 3/4 van een A6 gedaan die niet zo erg vervuild was, de klei zag er ook nog goed uit.
Kan het ook zijn dat de klei uitgedroogd is?

Heb dit euvel ook met de sn klei, wat ik ook probeer. En hoe vaker/langer ik met de klei werk, hoe zachter de klei word waardoor ik de indruk krijg dat de klei nauwelijks vuil opneemt.
De meg's variant blijft daarom ook mijn favoriet.

Dit heb ik gehad met de mothers klei die ik gebruikte met de spray dat erbij was geleverd.
Nadat de lube op was heb ik een andere spray gekocht (born slippy) bij de eerste keer ging mijn klei ook brokkelen en uit elkaar vallen.
Met een nieuw stukje klei en de born slippy ging alles weer zoals normaal.