• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Suze's avontuur

@Suze PB S&W is een prima en veelzijdig product, maar een auto die onder het zand zit zou ik hier niet zomaar mee afnemen (of met welke detailspray dan ook): de kans is groot dat je krasjes maakt doordat je het zand over de lak sleept. Ik zou er dan voor kiezen om de lak af te spuiten/spoelen zodat het zand vrijwel helemaal weg is, en dan even nalopen met S&W.

• Leuk
Reacties: RoyR en Suze
@Cordoba , dank je voor het meedenken :blush: . Ik wist even niet hoe dit aan te pakken, omdat ik weinig energie heb. Het sjouwen met emmers water zag ik niet zitten vandaag (draagbare medium-drukspuit Gloria Multi-jet). En de auto staat in de zon. In direct zonlicht wordt foamen, dacht ik, afgeraden. Afgezien nog dat het zand ingebakken wordt in de lak als het te lang blijft zitten, toch? De lak is al in erbarmelijke staat. Overal krassen. Dus de krasjes die ik waarschijnlijk heb gemaakt, zie je niet.

Komende woensdag wordt de kraan in m'n berging gesplitst. Dan heb ik een tappunt redelijk dicht bij m'n auto. Ik zit te twijfelen om een HD Nilfisk 150 te kopen en de Gloria weg te doen, of een tuinslang met een foam gun en dan de Gloria behouden voor als er iets meer druk nodig is. Met de tuinslang kan ik dan ter plekke de emmers vullen en hoef ik niet meer met water te sjouwen. Ik weet alleen niet hoeveel meter slang ik van alles nodig heb. Hoe dat allemaal werkt met druk in een HD (beter de slang van kraan tot HD verlengen of de slang van HD naar nozzle?) Ik heb gezocht op het forum en op het internet, maar zie door de bomen het bos niet meer. Het mag ook allemaal niet te veel energie kosten......

Even voor de duidelijkheid: zand kan krassen, het kan goed heet worden, maar zand gaat geen reactie aan met je lak. Daarnaast heb je allerlei zooi van insecten (luizenpoep is een berucht voorbeeld) en van planten (berkenzaadjes is een crime) die zeer moeilijk van de lak gaat of zelfs chemisch reageert, en dan heb je nog vogelpoep die afhankelijk van het dieet van de dader soms zeer agressief kan reageren met lak. Als het echt zand is hoef je dus niet direct een schoonmaakactie in te zetten, zolang er maar geen grapjassen met hun vingers teksten gaan schrijven in het vuil.

?u=https%3A%2F%2Flookaside.fbsbx.webp

• Leuk
Reacties: Suze
Ik kan me prima voorstellen dat je geen zin of fut hebt om met emmers water o.i.d. aan de slag te gaan, mijn tip zou zijn om er dan helemaal niets aan te doen totdat je wel tijd en/of zin hebt.

PB spray and wipe werkt prachtig op een schone ondergrond, als de auto vies is (zeker met zand) altijd eerst afspoelen en wassen.

Een huidverzorgingsproduct breng je immers ook niet aan op je huid als je net op het strand hebt gelegen of aan een mudrun hebt meegedaan. ;)

• Leuk
Dank jullie voor de eerlijke reacties. Het is alleen niet zomaar geen zin of fut hebben. Ik heb een spierziekte en probeer daarmee te doen wat ik kan. Het sjouwen met emmers water is voorbehouden aan betere dagen.
En ik heb nu geleerd dat zand wel even kan wachten, maar vogelpoep niet :blush: .

@Suze Bij mij een totaal andere oorzaak, maar ik ben ook al een maand of 8 weer langzaam aan het opbouwen, en teveel energie verbruiken betekent voor mij dan ook dat herstel/opbouw langzamer gaat, of zelfs een stap terug, maar dat betekent dat ik me wel iets beter kan inleven in jouw situatie. Wat zand betreft, gewoon afspoelen kan al veel zand laten verdwijnen (ik neem aan dat een slang hanteren beter voor je is te doen dan emmers sjouwen).

• Leuk
Bedankt voor de openheid Suze, dat geeft vaak ook een hoop begrip.

Het moet vast frustrerend zijn om (soms) niet te kunnen doen wat je eigenlijk wel zou willen.

Dan maar beetje bij beetje, belangrijkste is toch dat je zoveel mogelijk plezier haalt uit dat wat je graag doet.

• Leuk
Rot @Cordoba, dat je ook in de lappenmand zit. Inderdaad, een keer iets te veel doen en het is hommeles. Ik loop al sinds eind januari met een schouderblessure door het aanbrengen van Glaco compound + DX.
Vanavond wordt de kraan in m'n berging gesplitst, waardoor ik hopelijk met een tuinslang (voorlopig?) de auto kan gaan afspoelen en misschien foamen met de Pingi Premium Aquablaster. Mijn laatste aanwinst. Ben benieuwd :blush: . Jij ook veel sterkte.

@WouterR , dank je voor je begrip! Ja, het is regelmatig heel frustrerend. Ik kan me soms heel nutteloos voelen.

• Leuk
Reacties: WouterR en Cordoba
Vanavond de herkansing voor de monteur. Deze keer om 20.15 uur.

Ik heb de uitlaat gepoetst met Gtechniq M1 Metal Polish. Op sommige delen kon ik niet zien wat ik aan het doen was. Dat zie je op de foto wel goed. Misschien later nog eens proberen.

Natuurlijk was ik al begonnen, voordat ik een foto genomen had. Dat witte spul is de Polish.
IMG_1432.webp

IMG_1435.webp