• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Suzuki GSX-R 750 2009

janhenduk

Detailing rookie
2 sep 2009
611
0
Afgelopen zaterdag de uitdaging aangegaan om twee motoren te detailen wat uiteindelijk op 3 motoren uitkwam.
Het ging om een Suzuki GSX-R en een Ducati 749 van 2004 en uiteindelijk ook nog een Ducati 749 van 2005.
Maar om het een beetje duidelijk te houden hier eerst het verslag van de Suzuki.

Aangezien de lak nog in perfecte conditie verkeerde was machinaal poetsen overbodig en heb ik alles met de hand gedaan.
Alle stappen heb ik gebruik gemaakt van een aparte finishing pad en de doeken van Dodo Juice Fanastic Fur.

Hieronder in alles in stappen samengevat.

- Poorboys Proffesional Polish.
- Dodo Juice lime prime lite.
- 2 lagen Surf City Garage Barrier Reef (Wax).

Kunststof delen met Smartgel behandeld.
Banden in de Wolfgang Black Diamond.
Zitdeel gereinigd met Gliptone Leather Cleaner en daarna behandeld met Gliptone leather care.

Hierbij de foto's waarvan de eerste drie foto's van voor de behandeling zijn.

IMG_1310.webp

IMG_1311.webp

IMG_1312.webp
.

IMG_1329.webp

IMG_1328.webp

IMG_1319.webp

IMG_1332.webp

IMG_1333.webp

IMG_1316.webp

Bedankt voor het lezen.

Bedankt Ralf.
Zit gedeelte was wel nodig omdat ze afgelopen winter redelijk fanatiek met cockpit spray aan het spuiten zijn geweest en alle zit gedeeltes voelden allemaal als een ijsbaan aan.

Dan is het goed dat je het gedaan hebt! Wanneer dat niet het geval is kun je hem wel reinigen en behandelen, maar gebruik dan echt maar minimaal product. Jij bent al een ervaren detailer, dus ik zeg het vooral voor de beginnelingen die zo op ideeen komen.

En ow ja, Gliptone werkt niet goed op een kunstof zadel... :lol

De Gliptone reiniger verwijderde wel die vervelende cockpit spray en voelt nu wel stroef aan om het zo maar te zeggen en de Care versie maakte het zit gedeelte weer mooi zwart en niet glad en dat was ons doel.

Is mooi geworden en nu mooi blijven houden ;-)

McShine zei:
Dan is het goed dat je het gedaan hebt! Wanneer dat niet het geval is kun je hem wel reinigen en behandelen, maar gebruik dan echt maar minimaal product. Jij bent al een ervaren detailer, dus ik zeg het vooral voor de beginnelingen die zo op ideeen komen.

En ow ja, Gliptone werkt niet goed op een kunstof zadel... :lol

Natural Look wel ;)

Laatst geprobeerd op een "extra" zadel maar dat trok mooi in:-b