• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Suzuki Intruder C1500

wilco

Detailing chief
10 mrt 2009
538
100
44
Oss
Vandaag een motorfiets van een oom onder handen genomen. De machine is 2 jaar oud en zag er eigenlijk heel netjes uit. De klus was dan ook niet zo heel erg zwaar, behalve dan dat bijna alles met de hand moet gebeuren, aangezien ik met de DAP bijna nergens bij kon.



IMG_6535.jpg





even kort de stappen:

- wassen en met apc 1:10 met 'n kwast de gaatjes en kiertjes schoongemaakt
- wielen ingesprayd met iron x en afgespoeld
- het lakwerk waar ik met de DAP500 met kleine backing plate en groene pad met Monello finale en waar nodig met handpad
- zowel het lakwerk als het chrome van 'n laagje PB black hole voorzien
- Dodo Juice Rainforest rub als kersje op de taart en het leder behandeld met PB natural look, evenals de andere kunststof delen.

helaas geen voor-foto's gemaakt en helaas was de zon vanmiddag ook weg, gelukkig toch droog gehouden.


de pics:

IMG_6529.jpg


IMG_6530.jpg


IMG_6531.jpg


IMG_6532.jpg


IMG_6534.jpg


IMG_6536.jpg


IMG_6537.jpg


IMG_6538.jpg


IMG_6539.jpg


IMG_6542.jpg
 
Tjeeeezus, ze hebben daar bij Soezoeki wel erg de focus op het merk uit de US of A gehad.
Ze dachten zeker: "beter goed gejat dan slecht verzonnen"
Overigens geen commentaar op je noeste arbeid, je oom kan tevreden zijn. (wel even zeggen dat hij voorzichtig doet in de eerste bochten)
 
Ik zal de banden lekker ontvetten, zeker het loopvlak..

Een motor die door de bocht gaat met een dressing op de banden, die kan onderuit glijden!
 
Dat is een mooie klus geweest zeg! Erg mooi geworden :)^

Met een 2,75 inch steunplaat en spot buff pads kun je prima de tank e.d. doen!
 
Net resultaat ,^^ , en het is inderdaad minder dat je bij de motoren de bandjes niet zwart kunt maken....
Gisteren een Suzuki bandit onder handen genomen en daarna gepolijst met Prof. polish en de zwarte monello Cone dat werkt ook echt super op een motor!!
 
Mooie motor, ik hoop trouwens dat je ook geen product op de remschijven hebt aangebracht anders ook die ontvetten....
 
BlackPassat zei:
Tjeeeezus, ze hebben daar bij Soezoeki wel erg de focus op het merk uit de US of A gehad.


Tja als je choppers wilt verkopen zal dat wel moeten.. Indians & HD's zien er voor de leek ook hetzelfde uit.

Wist je trouwens dat de HD's steeds meer op de jappen gaan lijken de laatste jaren qua techniek?
 
McShine zei:
Wist je trouwens dat de HD's steeds meer op de jappen gaan lijken de laatste jaren qua techniek?

Ja dat is me bekend Ralf, maar dan heb je het over het gebruik van een carburateurtje of een setje remklauwen, zeg maar halffabricaten, dat vind ik nog wat anders dan schaamteloos het design van een product tot in de kleinste details kopiëren.
Je komt in veel auto's ook startmotoren of bobines van Bosch tegen maar dat wil nog niet zeggen dat die auto's ook aan de buitenkant op elkaar lijken.
 
Tja ik vind het lastig, choppers is eenzelfde categorie als bestelbusjes...Als je veel eraan veranderd is het geen chopper meer...

Vandaar dat HD ook niet echt vernieuwend is over het hele gamma, iets wat van de Jappen en de Europeanen niet gezegd kan worden.

Wat dat betreft kan HD nog een voorbeeld nemen aan Victory.


Trouwens, ANWB zet eindelijk eens een nuttige poetstip online...

:grinning:
 
McShine zei:
Wat dat betreft kan HD nog een voorbeeld nemen aan Victory.

Nou ik hoop het niet dat ze dat doen:D
victory.jpg

Moet ik nog meer zeggen?

Overigens is het niet mijn bedoeling om dit topic te kapen of te vervuilen met een discussie over welke motor wel/niet mooi is.
Laten we het er maar op houden dat ieder dat maar voor zichzelf uit moet maken
 
thnx vor de reacties mensen. Nee hoor, ik heb niks op de remschijven gesmeerd.....

Ik heb de eigenaar benaderd en hij is zondagmiddag nog even langsgekomen om de banden te laten ontvetten. Het loopvlak had ie zelf al gedaan maar ik heb de zijkanten ook nog even gedaan. Hiermee een wijze les geleerd ;)