• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls en waterdruppels op motorkap

Rogier

Detailing rookie
26 jun 2015
8
2
Beste allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum, en heb na maanden lang inlezen op het forum besloten zelf aan de slag te gaan.

Paar dagen geleden voor het eerst bezig geweest met de DAP op mijn Golf Mk1 uit '82. Lak was eerst érg verweerd, maar super tevreden over het resultaat! Helaas liet de motorkap sterk te wensen over. Er zijn duidelijk swirls te zien en de ingebrande waterdruppels maken het er ook niet veel mooier op.

Volgende stappen heb ik ondernomen:
1. Auto gewassen met de 2-emmer techniek en Sonax Wash 'n Shine Shampoo + Monello Mitt(iemand trouwens ervaring met deze shampoo?)
2. Auo gedroogd met de delirium drying towel
3. Clayen met Mothers Clay kit
4. Gepolijst met Meguiar's Ultimate Compound
5. Gepolijst met Monello Raffini Finale
6. In de wax gezet met Collinite 845
(Prachtig spul!)
conv_2224.webp

conv_2225.webp

conv_2226.webp

Het is eigenlijk alleen maar de motorkap waar dit probleem zich voordoet, de rest van de auto is erg netjes geworden, en vrijwel swirl-vrij!
Durf ook niet té hard te gaan polijsten, want heb natuurlijk geen zin om door de lak heen te gaan :roll
Wat raden jullie aan?

Alvast hartelijk bedankt!!

Bijlagen

• conv_2223.webp
    conv_2223.webp
    61,2 KB · Weergaven: 127
De ronde lichtere vlek lijkt op vocht wat in de lak is getrokken
Verdwijnt die vlek ook na een tijdje ? dan is het zeker vocht

Zoals het er nu uitziet zal je wat zwaarder moeten polijsten
Vooraf eerst de laagdikte meten is dan een must
En na het polijsten de lak voeden met een glaze voorkomt veel (vocht)problemen

Bedankt voor je snelle reactie!

De (water)vlekken zaten al ruim voor het polijsten in de motorkap. Met een lakdiktemeter ben ik nog niet in de weer geweest. Had al even gegoogled, maar de aanschaf valt me nog tegen, dan is de aanschaf van een andere rode motorkap voor m'n mk1 nog een stuk goedkoper...

Met een DAP ga je niet zo maar door je lak heen hoor!

Maar ik zou idd even iets zwaarders proberen... Wat voor Pad's en polijst middelen heb je allemaal? Als je een DAP power pack heb.. Moet je gewoon steeds iets zwaarder proberen tot je het gehoopte resultaat heb! En dan ga je stapt gewijs afbouwen..

alleen je motorkap is niet zo'n ramp... Dat vind ik persoonlijk het lekkerste werken ;)

met je stappenplan is weinig mis... Maar ik zou persoonlijk na het wassen meteen gaan kleien... Dan even naspoelen... Daarna de wagen drogen.. Vind in fijner werken ;)

succes ermee!

Het enige qua polijstmiddel wat ik heb is Meg's UC en Monello Finale. De pads heb ik gekocht bij de plaatselijke automaterialenzaak, had 5 stuks, van hard naar zacht. Durfde in eerste instantie niet met de aller hardste oranje pad + UC in de weer te gaan. Misschien dat eerst eens proberen gevolgd door een stapje Finale, of wordt dat gevaarlijk?

Ik weet niet wat voor pads het zijn dus is een beetje moeilijk advies geven ;)

Maar ik zal stap voor stap een hardere pakken... Elke keer een test spot... Dat ontvetten en kijken of je blij bent met het resultaat... Pas als je helemaal tevreden bent ga je afbouwen met in jou geval finale op een zachte pad.

De UC is niet het beste polijst middel wat er te krijgen is imo...

Hmm oké...

Binnenkort toch nog maar even proberen met de UC dan maar (gekocht op aanraden van iemand die erg bekend is met detailen). Anders moet ik toch maar op zoek gaan naar wat zwaarder middel.