• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls in de zon, hoe krijg ik deze (handmatig) weg?

De blackfire was dus inderdaad meer een filler dan een polisch:(
Vandaag de auto al gekleid, en de swirls die ik er met blackfire uitkreeg zijn allemaal terug:|
Ondertussen heb ik mijn bestelling van carclean al een tijdje geleden ontvangen (bedankt voor de snelle levering en het geschenkje:cool )
En hierbij zit de pp van poorboys, hopelijk lukt het hiermee zodat ik eindelijk eens foto's kan posten van een glanzende alfa:-d

Jeroen zei:
Gewoon posten die foto's heb er hier nog geen Mito gezien ;-p

(net zoals een foto van je complete collectie) :lol

Foto's komen er niet voordat de auto swirlvrij is:-d

Mijn collectie stelt niet echt veel voor vergeleken met andere van dit forum, bestaat nu uit vooral pb's world, meguiar's, en Kenotek.

De producten van Meguiar's ben ik aan het opgebruiken waarna er nieuwe van pb's world in de plaats komen, kosten te veel voor hetgeen ze maar doen:s

Vandaag nog wat verder gedaan, ik had gehoopt dat het nu eindelijk een beetje beter zou lukken maar nog steeds blijven er swirls:'(

Terug alle mogelijke combinatie's geprobeerd, poorboys ssr1, ssr2,5, en proffesional polisch op verscheidene pads.

Het is niet dat er geen verbetering is, maar na 8uur werk zou ik toch al meer moeten kunnen doen dan een kofferklep en een half dak?

Ik gebruik niet te veel product, was de pads nu en dan eens uit, wat kan ik nog verkeerd doen?

Bij mijn carclean bestelling had ik ook een nieuwe zwarte pad besteld maar na een paar keer gebruiken is het kleefstuk losgekomen van de pad.
Nu wil ik morgen de auto verder afwerken, maar is er een pad die ik kan gebruiken als vervanging voor de zwarte?

Na de hele voormiddag te polijsten aan het dak zonder resultaat heb ik het dan maar opgegeven.

De meeste van mijn pads beginnen ook al goed versleten te raken, dus begin ik er liefst zelf niet meer aan:(

Dus nu mijn vraag, is er iemand uit mijn buurt dus in de buurt van Heuvelland in West Vlaanderen (Belgie) die mij wil helpen de auto weer swirlvrij te krijgen?
Of is er iemand die in mijn buurt een prof autopoetser weet, het mag wat kosten zolang de auto maar weer prachtig word.

Zoals gezegd begin ik er liever niet meer zelf aan, maar met goede hulp wil ik wel nog eens een poging wagen:-)^

Pads die versleten raken!? :weetniet
Er is niet helemaal juist met je techniek denk ik, ik heb bijna nog nooit een pad versleten, en zeker niet na enkele keren gebruik. Tevens lees ik dat het klittenband los gekomen is van de zwarte pad, dat duidt weer op een verzadigde pad.

Met versleten raken bedoel ik inderdaad de klittenband die loskomt, bij mijn zwarte pad was ik pas begonnen en het kwam al los, ik had bijna geen product er opgedaan.

Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt :weetniet Druk je soms erg hard? Welke stand (snelheid) gebruik je?

Het kan ook te maken hebben met de manier waarop je je pads van de machine afhaalt. Als je deze er zomaar vanaf trekt wilt de klittenband ook nog wel eens loskomen...

Dit topic nog eens updaten, ondertussen is mijn swirlprobleem zo goed als opgelost:cool

Maandag ben ik langsgegaan bij een detailer liefhebber die ik kende van het alfaforum, en deze heeft de lak weer zo goed als swirlvrij gekregen:jippie

Normaal is de lak van alfa meer aan de zachte kant, maar bij mijn mito is deze echt knetterhard waardoor het moeilijker word om de swirls helemaal weg te krijgen met een exentrische machine.

Ook bleek dat ik dan toch veel te veel product gebruik op mijn pads, en deze niet lang genoeg uitpolijst.

Het was ongeveer 12uur werk, maar mijn probleem is nu zo goed als opgelost (had hij meer tijd gehad was de auto volledig swirlvrij)

De meeste foto's van de detaildag zijn mislukt, maar in de loop van volgende week zal ik eens kijken om nieuwe te maken en dan maak ik een topic aan in show off;-)

Leuk om te horen dat de swirls nagenoeg weg zijn. :-)^
Teveel product gebruiken is inderdaad niet goed, ik doe meestal 3 dotjes ter grootte van een 5cent stuk voor 1/3 motorkap ofzoiets; toch lijkt dat altijd weinig, maar is niet zo.
Anders mot je de "How to's" eens checken op het forum...

Die detailliefhebber van het Alfa forum ben ik ! :ja
De lak van de Mito is inderdaad KNETTERhard, met M83 gebeurde er niks, uiteindelijk was M105 & een cuttingpad & DA de goeie combo ,nadien nog nabewerkt met M80 & polishingpad & DA !
Resultaat was ok ,had ook nog met de rotary & M105 gekund maar ik wou zeker niet te aggresief te werk gaan op deze 6 maand jonge auto.
Swirls waren goed te zien in de zon maar onder kunstlicht ( bouwlamp, Brinckman ) waren ze heel moeilijk waarneembaar !
Toen ik klaar was met de auto was het ondertussen ook al 21u30 waardoor ik ook geen zicht had op het wel of niet aanwezig zijn van eventuele resterende swirls !
Binnen de beschikbare tijd die ik had was dit het beste resultaat dat te behalen viel, niet perfect maar ja :|

Ik zal een dezer dagen een topic openen over de detail van deze mooie Mito !