• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls kaal aluminium

Stepposs

Detailing rookie
20 feb 2012
56
0
Zoals sommigen weten heb ik mijn wielranden opnieuw gepolijst,

voor de laatste stap heb ik gekozen voor mothers mag&alu in eerste instantie op een fantastic fur,
maar de fantastic fur sneedt teveel in het aluminium (althans, dat dacht ik aanvankelijk).
Ik heb de fantastic fur met veel druk, weinig druk, lang inwerken en kort inwerken product geprobeert, allemaal hetzelfde resultaat, "swirls"(wel in rechte banen)
ik heb het vervolgens geprobeert met een microsuede doek af te nemen, maar dit gaf hetzelfde resultaat.

Toen heb ik besloten de piccolo nero te bestellen en die te proberen, wederom hetzelfde resultaat.
Ik heb het ook geprobeert af te nemen met s&w en spruzzo, maar ook dit mocht niet baten.

Ik neem aan dat je met mag&alu toch wel swirlvrij kan finishen?

Over finishen gesproken, ik heb finale ook geprobeert, maar die verergerde het alleen maar.

Ik ben super tevreden over de diepte van de glans, alleen die swirls zijn een doorn in het oog, alleen in bepaald licht zichtbaar, maar ik wil ze het liefst perfect hebben.

Wat moet ik doen???:confused:
 
100% strak op blank alu kun je vergeten.
Door een profi de velgranden laten polijsten en niet meer aankomen is de enige optie, maar dat wordt m ook niet lijkt me.
Gewoon erbij neerleggen, op 30cm afstand zie je ze niet eens meer toch... ;)
 
Daar was ik al bang voor:p
Nja ik vind t wel acceptabel, je ziet idd van een kleine afstand al niet meer!
 
Ik heb exact hetzelfde hoor, voorheen met de Lupo (set BBS RS772's met gepolijste lip), nu weer met de Beetle (BBS RT250 met gepolijste lip).
Wat bij mij een heel acceptabel resultaat achterlaat is de Professional Polish van Poorboy's World, weet niet of je die hebt (of een andere chemische polish). Wie weet geeft dat een beter resultaat dan je tot nu toe behaald hebt ;)
 
Ben ik persoonlijk niet over te spreken...
Unipol werkt dan beter, pro polish doet het nóg ff wat beter bij mij...
 
Belgom is grover dan mag&alu geloof ik, unipol een beetje op dezfde lijn,
Ik ga de pro polish meebestellen volgende keer, was ik toch al van plan