• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls onder Diamond Bright behandeling

Vailen

Detailing addict
12 jul 2012
68
65
38
Bodegraven
Ik heb een vraag over diamond bright
2 weken geleden mijn Leon FR 2013 opgehaald bij de dealer en die hebben een Diamond Bright behandeling er bij geven.
Maar nu blijkt er best veel swirls op de auto te zitten als ik nu ga polijsten is dan de diamond bright behandeling ook weg?

Alvast bedankt
 
Ik ken het product niet maar het antwoord is simpelweg ja. Wat voor behandeling de lak ook heeft gekregen maakt niet uit want dat zit als een laag op de lak. Bij polijsten wil je juist de lak bewerken dus dan zul je eerst door de eerdere laag heen moeten.
 
Polijstmiddelen bevatten een korrel die, sommige breken af en sommige niet. In het proces van polijsten haal een heel klein deel van blanke lak weg. De korrels zullen dus ook eerder aangebrachte lagen, in welke vorm dan ook, verwijderen.
 
Ja.

Kleien eer je begint te polijsten. Een milde/soft zal meer dan genoeg zijn voor een 2 weken oude wagen.
Met het kleien haal je alle andere lagen bovenop de blanke laag weg inclusief de vervuiling in de microkrasjes.
 
GaetanDB;346160 zei:
Met het kleien..............inclusief de vervuiling in de microkrasjes.

Klei haalt enkel het vuil weg OP je lak........;)
Om IN de lak te dringen heb je een paintcleaner nodig ( type prof. polish )

Alles valt of staat bij de voorbereiding , de beste wax op een niet-goed-voorbereide-lak zal ook niet lang stand houden.....tegenover een mindere bescherming die op een echt propere ondergrond is aangebracht. :ja

Kan je niet terug naar de dealer om verhaal te halen ivm de slechte voorbereiding oid ?
( recuperatie van de €'s )

Ben je ook zeker dat de swirls ONDER de behandelng zitten en dat deze niet komen door bvb de auto te hebben gewassen ?
 
Een beschermlaag over een bekraste lak is hetzelfde als een condoom gebruiken bij een zwangere vrouw w^^w
Daarnaast zou ik me over die laag niet druk maken. Gewoon inderdaad in de Gyeon zetten na je stappenplan.
 
Ik snap je grap sj0ertum, maar ben het niet geheel met je eens. Als er geen beschermlaag over de lak zit, ook al is deze voorzien van swirls, dan hecht het vuil gemakkelijker en is het moeilijker te verwijderen. Zeker met de komende winterperiode op komst i.v.m. zout en allerhande andere wegvervuiling. Wassen, kleien en voorzien van een mooie (winter)beschermlaag.