• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls op mijn lak

'Maarten'

Detailing rookie
29 nov 2012
91
0
De motorkap (nacht foto)

DSC_0509%255B1%255D.webp

Het dak (nacht foto)
Hier zijn de swirls enigszins te zien. Bij zonlicht is het beter te zien, maar er schijnt nu nog geen zon :-d :-"

DSC_0508%255B1%255D.webp

Zijpaneel overdag, lijkt compleet strak maar vanuit een andere hoek zie je toch kleine krasjes in de blanke lak.

DSC_0498%255B1%255D.webp

lak is een VW lak LB5N Indigoblauw parel effect

Verder de C3 (maar 1 foto van) lijkt netjes maar ook die heeft swirls en tevens last van hologrammen. (Moet trouwens nog wel z'n eerste kleibeurt krijgen, hebben de auto pas)

DSC_0504%255B1%255D.webp

Sorry, zat gisteren in een ander topic. :)

Ik was/klei/poets met de hand met de volgende producten:

Mothers Wax - California Gold Car Wash
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System
Mothers Wax - California Gold Pure Polish - Ultimate Wax System - Step 1
Mothers Wax - California Gold Micro-Polishing Glaze - Ultimate Wax System - Step 2
Mothers Wax - California Gold Pure Carnauba Wax Liquid - Ultimate Wax System Step 3

Hoe hard ik ook poets komen ze er niet uit.
Tevens heb ik een vlek (foto volgt nog) die lijkt op oude vogelpoep die een keer niet op tijd verwijderd is door een vorige eigenaar

Had in het andere topic aangegeven dat ik wilde weten of een DAP deze swirls er wel uit zou krijgen.

Met de hand polijsten krijg je wel resultaat, maar serieuze correctie behaal je eerder met een machine zoals de DAP500/900. Kijk hier eens naar en overweeg er één aan te schaffen.

Mothers step 1 is een paint cleaner (geen polijstkorrel) vandaar dat je ze er niet uit krijgt.
Machinaal zou geen probleem moeten zijn.

Ik zou dan eerder kiezen voor Monello Mezzo op een oranje pad, Polish with Carnauba bevat ook geen korrel en is niet sterk genoeg.
Afwerken met step 1 en een zachte pad (zwart) is voldoende waarschijnlijk.

Kan ik daarvoor langskomen bij CC om een test te doen?
Wil best een DAP aanschaffen maar moet wel echt resultaat geven.

Neem anders eens een kijkje bij de show offs, daar zijn genoeg (goede) resultaten te zien die behaald zijn met een dap:-)^

Dibbuz;343104 zei:
Ik zou dan eerder kiezen voor Monello Mezzo op een oranje pad, Polish with Carnauba bevat ook geen korrel en is niet sterk genoeg.
Afwerken met step 1 en een zachte pad (zwart) is voldoende waarschijnlijk.

zal afhangen op welke wagen. de mezzo met oranje pad zal wonderen doen op de c3, maar niet veel uitmaken op de VW lak vrees ik. daar zal je al rap naar Monello Veloce mogen gaan met een MF-pad

Dus Monello - Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5 is beter voor de VW lak?
Volgens het bijschrift is deze beter met de hand aan te brengen, zou mooi zijn want dan probeer ik dat eerst.

Een DAP komt er sowieso wel maar dan hoeft dat niet meteen.

Ik bedoelde dus: Monello - Raffini Veloce Premium Compound - 500ml

Welke PAD moet ik hebben? Dan ga ik straks na werk even langs :-d :-d

met de hand zul je niet het resultaat halen als met de dap, en de ene lak is de andere niet.

Je zou kunnen overwegen een dap clinic te volgen bij carclean, dan kun je meteen zien hoe en wat, spullen uitproberen en de effecten zien die het op jouw auto heeft.

Djinn_4fun;343111 zei:
Dus Monello - Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5 is beter voor de VW lak?
Volgens het bijschrift is deze beter met de hand aan te brengen, zou mooi zijn want dan probeer ik dat eerst.

Een DAP komt er sowieso wel maar dan hoeft dat niet meteen.

Ik bedoelde dus: Monello - Raffini Veloce Premium Compound - 500ml

Welke PAD moet ik hebben? Dan ga ik straks na werk even langs :-d :-d

De Veloce is gemaakt voor gebruik met Rotary, DA, en met de hand. Uiteraard zullen de resultaten minder zijn met de hand op harde lakken. Dus een DAP kan ik u wel aanraden. maar het zal toch een betere kans geven dan de mezzo.

Ik zou gaan voor een MF pad of cutting pad. maar voor met de hand zou ik de Monello hand applicators voorstellen ( https://www.Carclean.com/product/Monello/Monello_Easy_Detailing_Duo_Cutting_and_Finishing_Pad_MHPD_100972)

Net even geweest langs CC voor de spullen.

Monello - Raffini Veloce Premium Compound - 500ml
Monello - Easy Detailing Hand Orange Light Cutting Pad

Benieuwd of het gaat lukken :ja

Djinn_4fun;343145 zei:

Hoe verhoudt de 'Monello - Raffini Veloce Premium Compound' zich met de 'PB Prof. polish 2' en de 'PB SSR2' ?

En hoe kun je best deze producten lokaal gebruiken als je de rest van de auto enkel met een lakreiniger wil behandelen (bv PB Prof. Polish) ?
BV. Om enkel één kras eruit de halen, kun je dan een vlek/glansverschil krijgen waar je het zwaarder produt gebruikt?

Djinn_4fun;343145 zei:
Net even geweest langs Carclean.com voor de spullen.

Benieuwd of het gaat lukken :ja

succes en laat zeker de resultaten weten en enkele picjes :-)

Blacklight;343148 zei:
Hoe verhoudt de 'Monello - Raffini Veloce Premium Compound' zich met de 'PB Prof. polish 2' en de 'PB SSR2' ?

En hoe kun je best deze producten lokaal gebruiken als je de rest van de auto enkel met een lakreiniger wil behandelen (bv PB Prof. Polish) ?
BV. Om enkel één kras eruit de halen, kun je dan een vlek/glansverschil krijgen waar je het zwaarder produt gebruikt?

de Veloce heeft meer Cut dan de Prof P 2 en SSR2.5. Hij kan ook mooier eindigen dan de Pof. polish 2. Vergelijkbaar met de SSR2.5, maar de SSR2.5 zal meer moeite hebben, of zelf niet voldoende zijn voor echt diepere defecten op te lossen.

Komt zeker goed, :-)^ ga morgen eerst een auto van een maatje samen onder handen nemen.
Zondag ga ik mijn eigen wagen eens onderwerpen aan de Monello. :cool