• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

swirls verwijderen

miikey

Detailing rookie
4 mei 2010
107
0
ik heb mijn auto pas geleden volledig gepolijst en in de black hole met sealant gezet maar zag vandaag in de felle zon weer verschillende swirls en hologrammen!! heb dus een erg vervelende lak denk ik.
graag zoek ik dus een product welke goed kan verbergen? want de black hole doet niet zoveel :(

Zou fijn zijn als je wat meer info kan geven.

Welke producten-pads combinaties, hoe en en in welke volgorde gebruikt?
Hand of met DA of met rotary?
Wat voor auto?
Foto'tjes mischien van je probleem.

Black Hole zou al behoorlijk goed zijn in het verdoezelen van swirls.
Als dat niet lukt, zijn de swirl wellicht toch iets erger dan Black Hole aankan.
Autoglym SRP (Super Resin Polish) schijnt overigens ook wel een aardige fillerbomb te zijn.

Als je swirls en hologrammen ziet in korte tijd na het polijsten, dan heb je het toch niet goed gedaan.
Het ligt niet aan de middelen die je gebruikt, maar aan de gebruiker zelf (in 99% van de gevallen).
Black Hole maskeert wel wat, maar niet extreem veel.
Vertel wat je hebt gedaan en wat je precies hebt gebruikt en misschien kunnen we je ermee helpen.
Verdoezelen lost het probleem tijdelijk op, maar het blijft aanwezig.

Tja.
Denk 2 maanden geleden volledig mijn auto gedaan.
Met rotary en wol met inizio (lak is kei en kei hard), daarna de Meguiars Soft Buff 2.0 Polishing Pad met mezzo op de rotary en als laatst lichtgroen met finale op de DA.
Waarschijnlijk (wegens te weinig ervaring met de rotary) zijn het halogrammen van de rotary. Maar dit weet ik niet zeker.
Het viel mij sowieso al op dat ik de lak sowieso al niet spiegelglad kreeg. Maar nu in de zon viel het me helemaal goed op en voelde me er behoorlijk klote bij na al dat werk.

Waarschijnlijk zal ik volgende keer enkel met de DA aan de gang moeten gaan. Kijken of dit wat helpt.
Aangezien de auto te koop staat wil ik er eigenlijk niet teveel energie meer in steken maar zat ik meer te denken aan zooi wat ze vaak bij de handelaren/autodealers ook gebruiken. Die gebruiken namelijk spul wat echt goed denkt8-())

Wellicht zal ik eens ergens een rotary cursus moeten krijgen want iets doe ik niet goed denk, of de lak is gewoon een erg vervelende lak. Het is niet voor niets een vag lak en lees vaak dat je die het best kan behandelen met meerdere lichtere combinaties dan met 1 hele zware, dat dat juist de truc is. Maar dan ben je al helemaal lang bezig met het polijsten, doe er nu al dik 2 tot zelfs 3 dagen over8o