• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

swirls wegpoetsen

IIN4SHII

Detailing rookie
2 mei 2011
16
0
Hallo poetsfanaten,

Ik heb een probleem met mijn seat leon, zoals de titel het al zegt heb ik last van swirls en niet zo'n beetje ook.
Nu wil ik van de zomer mijn auto eens flink onderhanden nemen, maar eerst zou ik graag wat tips krijgen voor ik hiermee begin.

Hier zijn 2 foto's, zoals de foto van mijn achterscherm laat zien, zitten er flink wat swirls op en dit zit over de hele auto.

30n7pu1.jpg

2uoe9.jpg

Nu was ik wat aan het rondkijken op de site van carclean en viel mijn oog op dit setje:

https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Brilliant_Solutions_Paint_Restoration_Kit_G3300_101956

Dit leek mij er handig om mee te beginnen omdat alles wat je nodig hebt hier inzit.

Ik was erg onder de indruk van de ultimate compound die in dit setje zit mede door dit filmpje:

&feature=fvwrel

Het filmpje laat zien dat dit machinaal is aan te brengen, nu lees ik veel dat een DAP polijstmachine beter is om mee te beginnen, maar aangezien ik op mijn werk een polijstmachine kan gebruiken (dit is geen dual action polijst machine maar een rotary) wilde ik vragen of het voor de hobby waard is om er dan 1 voor mijzelf te kopen, of dat ik beter die van mijn werk kan gebruiken.

Graag hoor ik jullie meningen en tips.

Groet Robbert

Beter de DAP aanschaffen met het Raffini pakket. Makkelijk in gebruik, en een mooiere finish dan een rotary waarbij 90% van de mensen hologrammen krijgt.

Dit zijn hologrammen

En dit kun je met een DAP met Raffini Polish kit doen: Mijn detail van een Leon

@ mcshine ziet er echt super uit
zelfde velgen als wat ik heb ;-p
heb die van mij net laten spuiten voor niks nu zijn mijn velgen mooier dan mijn auto;-p

Een resultaat van machinaal polijsten (rotary en DAP combo) op de motorkap van onze Sprintblauwe A1:

DSC_00201.webp

Doen die DAP met Raffini pakket!

Zo dat is wel een heel duidelijk verschil.
Zou ik dezelfde resultaten krijgen als ik dat meguiars setje hiebrij gebruik ?

Heb op aanraden toch maar de dap500 aangeschaft met raffini starterskit lite edition.
Ik heb hierbij ook de meguiars paint restoration kit bij besteld, nou nog een mooie dag uitzoeken om mn auto op te knappen

97r0bn.webp

11qs582.webp

Je hebt in elk geval een zéér goed begin gemaakt.
Ben benieuwd naar je bevindingen en uiteraard je show-off

Goede start!

Alleen zie ik het nut van die restoration kit niet in, beetje dubbel op naast die monello set.