• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls zichtbaar maken in daglicht

RenéH

Detailing trainee
10 nov 2010
8
47
Vandaag mijn witte Alfa gewassen en gekleid. In het zonlicht zie je goed dat de wagen vol swirls zit, de bedoeling is dat ik ergens eind deze week de boel ga polijsten. Maar hoe krijg ik de swirls zichtbaar in gewoon daglicht in de open lucht op een witte lak als de zon niet schijnt, lukt dat met een 200 lumen led? Schiet niet echt op om maar wat te gaan staan polijsten zonder te zien wat er gebeurt, en al helemaal niet omdat ik weinig ervaring heb hiermee.
 
Wit is een hele lastige kleur, vooral om swirls te zien.

Het beste is om vanuit alle hoeken kijken en met diverse lichtbronnen zoals een Brinkman of een bouwlamp.

Ik heb destijds een witte Audi A3 gedaan, je moet echt goed kijken wil je wat zien.... :confused:
 
Misschien een gek idee, maar helpt een zonnebril hier misschien bij? Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar het schiet even naar boven. :idee
 
Zet een bouwlamp aan de andere zijde en in het verlengde neer als waar je aan het werken bent.
Op die manier kijk je langs de panelen in de lichtbron en kan je vaak ook al een heleboel zien.

Ideaal plaatje zou zijn om nog snel even een Brinkmann te bestellen of te regelen bij een mede-detailer
 
GMToyota zei:
Misschien een gek idee, maar helpt een zonnebril hier misschien bij?

Zo'n gek idee is dat nog niet hoor. Dibbuz heeft destijds bij een detail het verschil laten zien met en zonder bril

Zonder bril:
benzSLK27.jpg


Met bril: Wat doet een gele contrastbril: in het echie zie je net wat beter de krasjes, zeker zonder kunstlicht.
benzSLK28.jpg


Zonder bril:
benzSLK29.jpg


Met bril:
benzSLK30.jpg


5a635e60.jpg


Het betreft deze bril.
 
Misschien het handigst dat ik een dag pak als de zon schijnt? Kan toch niet zo erg veel kwaad met de kracht van de zon nu?
 
Vandaag dan eindelijk gepolijst, buiten was geen optie dus bij een bevriend bedrijf in de hal gestaan. Had ook daar weinig licht helaas dus was meer op de gok of alle swirls zouden verdwijnen. Ik had alle spullen en pads meegenomen (dacht ik), auto voor de deur gewassen (eerder al gekleid) en toen binnen gedroogd en met perslucht de naden e.d. droog geblazen en alles afgeplakt met 3M. Wilde niet gelijk met mezzo beginnen omdat ik 0 ervaring heb met machinaal polijsten. Idee was finale op wit en daarna finale op licht groen.........maar, groene pad vergeten!! Alles al met wit gedaan en moest het ter plekke afmaken vandaag en kon niet even heen en weer om dat ding op te halen. Heb dus alleen met finale op wit gepolijst. Hierna white diamond op zwart en EX-P op zwart, afgemaakt met een red mist behandeling. Het resultaat is op zich prima en de swirls zijn, zover ik kan zien in de zon, verdwenen. Toch knaagt het dat ik niet met groen ben geeindigd, zou dit erg veel verschil hebben gemaakt?
 
addy zei:
Volgens mij had je finale ook op zwart kunnen doen.
Dat wist ik niet zeker, even op het forum zoeken op een iphone zonder 3G in die buurt is een drama en lukte helaas niet.