• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Er zijn nog altijd Swirls zichtbaar

Ik gebruik de MicroFibre pads van Meguiars.
Bestaan in 3", 5" en 6" zowel cutting als finishing
onmisbaar voor mij ;-)
Finishing pad van 3 inch heb ik gevonden maar een 3 inch van Meguiars cutting pad heb ik niet kunnen vinden op de site van CC. Heb een bericht gestuurd naar CC ben benieuwd.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
Als ik dan de cutting disk met M105 verwerkt heb kan ik dan nog een Glaze aanbrengen dan finishen met M205 met finishing pad en daarna waxen en als kers op de taart afwerken met een coating?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
Als ik dan de cutting disk met M105 verwerkt heb kan ik dan nog een Glaze aanbrengen dan finishen met M205 met finishing pad en daarna waxen en als kers op de taart afwerken met een coating?

Nee, dit kan niet. Allereerst geldt dat je voor het aanbrengen van een glaze/wax/sealant/coating eerst al het polijstwerk klaar moet zijn. Anders zou je met het polijsten dit weer verwijderen. Ten tweede moet een coating altijd worden aangebracht op een volledig schone ondergrond. Een glaze of wax onder de coating zal ervoor zorgen dat de coating niet (goed) zal hechten.

Dus eerst polijsten. In dit geval eerst met M105 en daarna met M205

Daarna kan je een keuze maken tussen een wax of een coating. Als je een wax kiest kan je daaronder een glaze aanbrengen, maar dit voegt meestal niet zoveel toe als het polijsten goed is gebeurd. Als je een coating aan wilt brengen dan moet je na het polijsten heel goed ontvetten alvorens de coating aan te brengen.
 
de uitleg van @Jansen is diegene die je moet hebben :-)
eerst corrigeren met M105 en cutting of finishing pad (wanneer de lak aan de zachte kant is), nadien afwerken met M205 en finishing pad
pas dan wanneer de lak vrij is van defecten, kiezen voor wax of een coating

Een sealant zal ook niet veel toevoegen wanneer je goed gepolijst hebt.
Ook, wanneer je een sealant aanbrengt en nadien wax gebruikt met cleaners, dan is die sealant weer weg (door die cleaners dus)

Hopelijk is het wat duidelijk want het is niet altijd even simpel voor rookies he
We zijn allemaal zo begonnen
Sommigen doen het ondertussen zelfs al naakt (@Quantoxx )!
Dan zijn dan al Guru's he
:-D
 
  • Leuk
Reacties: Sugr_81
Wil je een coating of een wax? Ik zou niet allebei doen
@Istnogferarie Ik wil voor een wax van collinite-liquid Insulator Wax No-845 gaan. Omdat deze voor beginners een aanrader is plus de standtijd is ook lang. (Als ik me niet vergis +- 6 maanden)
Maar ik zit ook wel te twijfelen of ik gene Paint Protect van Meguiars kan aanbrengen volgens Meguiars zou het voor een jaar ok, zijn. Ben nog in twijfel wat zou de jij gedaan hebben?
 
Nee, dit kan niet. Allereerst geldt dat je voor het aanbrengen van een glaze/wax/sealant/coating eerst al het polijstwerk klaar moet zijn. Anders zou je met het polijsten dit weer verwijderen. Ten tweede moet een coating altijd worden aangebracht op een volledig schone ondergrond. Een glaze of wax onder de coating zal ervoor zorgen dat de coating niet (goed) zal hechten.

Dus eerst polijsten. In dit geval eerst met M105 en daarna met M205

Daarna kan je een keuze maken tussen een wax of een coating. Als je een wax kiest kan je daaronder een glaze aanbrengen, maar dit voegt meestal niet zoveel toe als het polijsten goed is gebeurd. Als je een coating aan wilt brengen dan moet je na het polijsten heel goed ontvetten alvorens de coating aan te brengen.


Bedankt, voor den uitleg @Jansen en ben ook nog eens blij dat @PeterS mee eens is.
 
de uitleg van @Jansen is diegene die je moet hebben :)
eerst corrigeren met M105 en cutting of finishing pad (wanneer de lak aan de zachte kant is), nadien afwerken met M205 en finishing pad
pas dan wanneer de lak vrij is van defecten, kiezen voor wax of een coating

Een sealant zal ook niet veel toevoegen wanneer je goed gepolijst hebt.
Ook, wanneer je een sealant aanbrengt en nadien wax gebruikt met cleaners, dan is die sealant weer weg (door die cleaners dus)

Hopelijk is het wat duidelijk want het is niet altijd even simpel voor rookies he
We zijn allemaal zo begonnen
Sommigen doen het ondertussen zelfs al naakt (@Quantoxx )!
Dan zijn dan al Guru's he
:-D

Neje, inderdaad das gene gemakkelijke boterham. hap per hap en ik kom er wel :yum
 
  • Leuk
Reacties: PeterS
Ik vind het stiekem wel geinig hoe Sugr_81 soms uit de hoek komt. :p

Enorm gemotiveerd, maar ook lekker impulsief en chaotisch. :D



Greetz

Ooit zij een leerkracht tegen me. Als je iets doet doet het dan goed. Dat was toen wel tijdens een toets, keek ik eens bij de klasgenoot of ze het juist had ingevuld.:cool:
 
@Istnogferarie Ik wil voor een wax van collinite-liquid Insulator Wax No-845 gaan. Omdat deze voor beginners een aanrader is plus de standtijd is ook lang. (Als ik me niet vergis +- 6 maanden)
Maar ik zit ook wel te twijfelen of ik gene Paint Protect van Meguiars kan aanbrengen volgens Meguiars zou het voor een jaar ok, zijn. Ben nog in twijfel wat zou de jij gedaan hebben?

Ik zou dan lekker de 845 gaan doen.
Eigenlijk zou ik Dodo doen maar uhm ik hou nu wijselijk mijn mond... :p
Eens in de 4 maanden lekker je auto verwennen met een nieuw waxlaagje is therapeutisch werk.
Een ander gaat naar de thai-se massage, met wax-en heb je een happy end zonder de thai-se vrouw
Die Meguair's geloof ik gewoonweg niet. Dat is volgens mij gewoon een synthetische wax.

Ik bedoelde eigenlijk meer waar de rest op door ging. Sealant en Wax is als jam en pindakaas op een boterham. Doe de een of de ander maar niet allebei. Is niet nodig en eigenlijk zelfs onnodig.

De rest doen zoals Jansen zegt en jij krijgt de mooiste auto van de straat....
 
  • Leuk
Reacties: Sugr_81
Zeg, kijk eens wat ik hier heb gevonden van info op CC natuurlijk kan ik deze niet vergelijken met een Coating van Gyeon maar heb eens gaan kijken op CC over dat Paint Protect van Meguiars en deze kun je wel op je Wax opbrengen. Wat denken jullie hierover?
Hier heb wat info:
Langdurige bescherming voor uw auto? Het is nu mogelijk met Paint Protect. Dit product werkt als een beschermlaag op de lak van de auto. Hierdoor is de autolak tot wel 365 dagen of 52 wasbeurten beschermd!

Ook perfect aan te brengen bovenop een wax (toppen) voor een maximale bescherming. De formule is puur synthetisch en bevat Hydrophobic Polymer Technology. Slaat niet wit uit op sierlijsten.
 
Ik zou dan lekker de 845 gaan doen.
Eigenlijk zou ik Dodo doen maar uhm ik hou nu wijselijk mijn mond... :p
Eens in de 4 maanden lekker je auto verwennen met een nieuw waxlaagje is therapeutisch werk.
Een ander gaat naar de thai-se massage, met wax-en heb je een happy end zonder de thai-se vrouw
Die Meguair's geloof ik gewoonweg niet. Dat is volgens mij gewoon een synthetische wax.

Ik bedoelde eigenlijk meer waar de rest op door ging. Sealant en Wax is als jam en pindakaas op een boterham. Doe de een of de ander maar niet allebei. Is niet nodig en eigenlijk zelfs onnodig.

De rest doen zoals Jansen zegt en jij krijgt de mooiste auto van de straat....


Ok, Das belooft ik ga der niet meer over zeuren ;)
 
Ik zou dan lekker de 845 gaan doen.
Eigenlijk zou ik Dodo doen maar uhm ik hou nu wijselijk mijn mond... :p
Eens in de 4 maanden lekker je auto verwennen met een nieuw waxlaagje is therapeutisch werk.
Een ander gaat naar de thai-se massage, met wax-en heb je een happy end zonder de thai-se vrouw
Die Meguair's geloof ik gewoonweg niet. Dat is volgens mij gewoon een synthetische wax.

Ik bedoelde eigenlijk meer waar de rest op door ging. Sealant en Wax is als jam en pindakaas op een boterham. Doe de een of de ander maar niet allebei. Is niet nodig en eigenlijk zelfs onnodig.

De rest doen zoals Jansen zegt en jij krijgt de mooiste auto van de straat....

Brrr, krijg er al kippenvel van :heart_eyes:
 
Tja.. Ik heb dat spul van Meguiars niet eerder voorbij zien komen. Het klinkt wel lekker typisch als Meguiars, dus ik zet mijn geld er niet op in, ook al ken ik het niet. :P


Greetz
 
Jij mag altijd zeuren Sugr

Dan doe ik hier net als thuis. Net doen alsof ik heel goed luister maar gewoon geen bal horen....

Oeh trouwens balletje.

Effe een net gemaakt vers balletje eten..... jummie
 
Tja.. Ik heb dat spul van Meguiars niet eerder voorbij zien komen. Het klinkt wel lekker typisch als Meguiars, dus ik zet mijn geld er niet op in, ook al ken ik het niet. :p


Greetz
Ik geef jou nog gelijk ook :cool: maar toen, moest ik het nog doen met de boekjes van Meguiars.
Dus kocht ik in de winkels enkel en alleen producten van Meguiars omdat het (toen) de beste was die er bestond. :D tot ik me verbaasde toen ik de Gold Class Bug and tar Remover van Meguiars gebruikte wat was dat :broken_heart: had op mn grill en mn motorkap ge-sprayt en wat bleek er dat de kleur van mijn grill eruit was.
ja, maaar zo, niet he maot!
ben ik me beginnen verdiepen in Detailling World. ik kon me ook niet permitteren om mijn wagen elke dag te wassen, wegens hoge kosten + weinig tijd.
en zocht een gemakkelijke manier om mijn auto proper te houden door bv 1x per/week te wassen.

18MtxGtUK1Xkt2vBZP74hPcEUxzR__QTsaqQuvC5dG50_pe4cstFjjgEb_DrYjJ1uZyV9RdV7U1&t=635586452020000000.gif