• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls zien op zilveren lak

timothy84

Detailing addict
17 feb 2012
94
55
Heb mij onlangs een zilveren mx5 aangeschaft. Nu heb ik reeds gemerkt dat het enorm lastig is om daar swirls op te vinden. Is op zich mss wel een voordeel maar toch zou ik graag weten of er bepaalde tips of trucs zijn om toch de swirls te knn zien op deze lak zonder een speciale sungun te moeten aanschaffen, want vind die vrij prijzig...

Thanks

Heb je ergens een straat of parking in de buurt waar de straatverlichting bestaat uit armaturen met natriumlampen? Dit zijn die met oranje licht. Daar zie je de swirls echt heel goed mee. Ik heb hetzelfde meegemaakt met m'n corsa (ook zilver) toen ik hem parkeerde op de parking van het bedrijf waar ik werk. Ik schrok wel even toen ik ze zag verschijnen...in daglicht zag er hier niks van.

als je op een donker moment met een led(wit) zaklamp ofzo erop schijnt zul je ze gedeeltelijk al een beetje moeten zien dan ..dus neem een avond als test :)

Je zal toch iets met (zon)licht moeten gaan doen.

Misschien nog iets van een eraser gebruiken.
https://www.Carclean.com/product/C_Pro_C_Quartz/Eraser_500ml_ERASER500_102075

Of

https://www.Carclean.com/product/Monello/Perfetto_Detailer_Spray_500ml_MPD0105_102103

corsawim zei:
Heb je ergens een straat of parking in de buurt waar de straatverlichting bestaat uit armaturen met natriumlampen? ...

Benzinepomp, in mijn geval die van de BP in het dorp
Moet je wel een sterk hart hebben ;)

Heel simpel, bouwlamp op een statief, en vooral niet te dicht op je lak zetten, daar verblind je jezelf alleen maar mee.
Beetje varieeren met zowel afstand als hoogte, iedere hoogte/afstand laat bepaalde defecten beter/minder goed zien.
Niet te veel omgevingslicht (binnen werken, scheelt ook heel veel)

Werkt heel prima, zie:

20120725_124448.webp

Bouwlamp staat hier een meter of 2 vanaf de auto, en ik gok een meter of 2 hoog (kan ook iets hoger zijn).
Bovenstaand is een zilvergrijze Mercedes lak.

Verder zou ik sowieso altijd een Brinkmann bij de hand houden voor de moeilijke hoekjes, maar ook hierbij weer, niet de dicht op de lak houden, verblind je jezelf alleen maar mee, en daardoor zie je een deel van de defecten niet.

Inderdaad komt een bril met gele glazen goed van pas.
Gebruik ik ook tijdens polijsten en behandelen van lak.:cool
En het voordeel van een grijze lak is dat je weinig krasjes ziet maar....inderdaad ook de swirls.
En een grijze lak reflecties geven is ook niet van zelf sprekend:roll

In de overdekte dakparking van het Wijnegem shopping center zie je ook alle foutjes in de lak..........

heb ik vandaag vastgesteld :-"

Een tijdje geleden was me al eens een plekje opgevallen dat mijn echtgenote maar niet zag ..........en nu wel.

Had eens staan kijken op de lak van de 944 uit 1982 van m'n vader zo snel die nog nooit 1 stukje klei heeft gezien zelfs!
Zermatt Silber, gewoon onder TL licht zie je al heel goed en een led lampje erbij en bepaalde hoeken.
Viel nog reuze mee ook....

Zelf zou ik het liefst een standaard(je) hebben met 3 TL's in 1 armatuur, omschakelbaar van wit naar warm naar daglicht.
Je hebt ze wel maar zijn prijzig.
(heb ze zo vaak in mijn handen gehad bij werkgevers grrr haha)