• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

swirls

bartr123

Detailing chief
24 aug 2008
1.248
85
49
hey,

ben al een behoorlijke poos aan t zoeken hoe of wat ik t beste kan doen om die krasjes weg te krijgen,
ben er nog niet veel wijzer van geworeden.
het object is een zwarte antara,waarvan ik dacht dat hij strak stond totdat de zon erop scheen.
welk product kan ik het beste gebruiken, en/of in combinatie met poetstechniek?

de witte vlekjes die na t drogen van t water achterblijven zijn dat kalksporen?
zoja, is hier ook een middeltje voor? (behalve antikal;) )

bart
 
hey bart, even een tip: ik had volgens mij in je voorstel-topic al geschreven, maar de zwarte Opel-lak (ervan uitgaande dat je dezelfde lak hebt als ik) is echt knetterhard. Da's wel iets om rekening mee te houden.

Ik zag ook kleine, rechte (!) krasjes op o.a. de motorkap en die waren bijzonder lastig te verwijderen met de oranje LC pad (handmatig) en SSR1. Uiteindelijk heeft Dibbuz een stuk motorkap met Menzerna gedaan op de rotary en daarmee waren ze grotendeels weg (bekeken onder de brinkmann). Maar dat is wel van het ene uiterste naar het andere. ik ga voor de andere delen het eens proberen met een rode LC pad, mogelijk gaat dat beter.
 
Bart,

Lees even de diverse topics door in het Handleidingen en Tutorials gedeelte. Daar kun je al de antwoorden vinden die je zoekt.

Alle vragen zijn al eens aan bod geweest. Uiteraard mag je gewoon je vragen stellen, we zijn hier immers om elkaar te helpen. ;)

En lezen, vooral veel lezen. Er is veel informatie te vinden.
Mocht je er desondanks nog niet uitkomen, bel dan naar het Carclean team, of nog beter, maak een afspraak om eens een bezoekje te brengen aan detailingdorp Bergschenhoek.
Een dik gevulde portemonne meenemen is een must...

:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alleen bij hele zachte lakken zoals zoals die van een Alfa en Subaru krijg je de swirls weg met de hand.
Voor de rest, en het behoudt van je armen zal je op zoek moeten naar een machine.
 
Nu ja ik heb een Volvo van 14 jaar oud en daar heb ik met een oranje handpad weldegelijk swirls mee weggekregen..

Het is wel bikkelen. Ik heb over de motorkap polishen, glaze en waxen een goede middag gedaan.

Als je dus eerst je auto grondig wast is vrijwel de hele dag voorbij... en de gehele auto swirlvrij wordt dan een stappenplan :-b
 
Zat daar nog blanke lak op die Volvo. De meeste moderne auto's hebben helaas een harde lak en dan is het echt afzien...
 
bij wie moet ik zijn voor een afspraak?
volgende week vrijdag ben ik extreem vroeg in amsterdam mss dat ik daar na een beetje af kan zakken.
anders is t van hieruit even anderhalf uur rijden:( :(
bart
 
Dibbuz zei:
Zat daar nog blanke lak op die Volvo. De meeste moderne auto's hebben helaas een harde lak en dan is het echt afzien...

Ja volgens mij wel maar nogmaals ik ben met de hand nog niet verder gekomen dan m'n dak en de motorkap. Daarbij heb ik mijn dak met de witte handpad gedaan en is het resultaat nog steeds geen topper. :confused:

Zoals ik al zei je auto wordt dan een stappenplan en daar moet je maar net zin in hebben. Ik moet gewoon ff sparen voor een goede excenter en dan wordt ie ooit helemaal swirlvrij...