• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swissvax Shield over sealant

Teun

Detailing guru
18 jul 2008
2.050
190
Hai mensen,

Ik wil Wolfgang Fuzion OF de Swissvax Shield of concorso wax aanschaffen, en de vraag gaat over de Shield (of concorso)

Geadviseerd wordt om de Swissvax cleaningfluid perse te gebruiken, maar ik wil perse een laag glaze (wolfgang finishing glaze+Blackhole)+2 lagen sealant hiervoor aanbrengen (Wolfgang 3.0 of jetseal109), en toppen met 2 lagen Swissvax Shield. Kan 2 lagen Shield dan wel? Dat is dan toch ook geen 'optimale' hechting rechtstreeks op de lak?

Wie kan mij hiermee helpen?

Kan gewoon probleemloos. Alle Swissvax waxen zijn gewoon 'pure waxes' zolang de ondergrond geprepareerd is, hecht de wax prima.

Shield hebben wij staan he, als test :) Prima goedje, maar overtreft de Fuzion zeker niet.

Die donderse Tim lukt het ook nog om mij aan de Fuzion te helpen :-d

Waarom is die Fuzion dan beter?

Ik heb niet kunnen ontdekken dat de Fuzion minder is. Hij is net zo duurzaam en net zo glad. Alleen krijg je daar een gratis refill en er zit standaard meer in de verpakking.

FF inhaken hoor.. :P
Maar kan ik dus wel een sealant onder de shield aanbrengen?? :weetniet....

Altijd gedacht dat de CF als enige ervoor kon.. :schaam

Even voor het idee, VW Polo met Dodo Juice Banana armour:
IMG_0090-1.webp

IMG_0093-2.webp

Polo met Swissvax Shield (en gepolijst van tevoren):
DSC_0075.webp

DSC_0058.webp

Staat zeer goed de Shield!

twijfeltwijfeltwijfel.....

Dit schreeuwt gewoon om een 50/50 en duurzaamheidstest tussen Shield en Fuzion op m'n motorkap...

Tim, jij hebt vast een likje Shield te leen? :-d