• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Talloze oranje vlekjes aan de voorkant

ADiTheMAN

Detailing rookie
7 aug 2024
3
2
Ik heb talloze oranje vlekjes aan de voorkant van mijn auto, en op mijn spiegels (voorkant). Het zit op mijn lak, gril, plastic stukjes, eigenlijk overal. grootte varieert van bijna niet te zien tot een halve centimeter. Met heel veel moeite kan je met je nagel een stukje eraf krabben, maar dat wil je natuurlijk niet doen en het zijn er echt honderden. Lastig om op de foto te krijgen maar ik heb mijn best gedaan.

Dacht misschien zijn het insecten/eitjes, dus Ik heb in de wasbox het weg proberen te krijgen met GYEON Q²M Bug and Grime, door het ruim in te sprayen, en na paar minuten het weg te spuiten. Er ging wel wat weg, maar veruit het meeste bleef zitten. Vervolgens dacht ik dat het misschien ijzer was (las ik online bij anderen), dus heb GYEON Q²M Iron WheelCleaner geprobeerd wat ik al in huis had, ook zonder success. Foto's zijn gemaakt nadat ik dit heb gedaan. Ben zelfs bang dat ik misschien m'n lak heb beschadigd doordat het eraf is gespoten inclusief lak, zie 2 witte puntjes die ik niet ken, maar kan ook recente steenslag zijn.

Zou iemand me kunnen helpen met wat ik het beste kan doen? Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • 20240807_205043.jpg
    20240807_205043.jpg
    169,5 KB · Weergaven: 11
  • 20240807_205029.jpg
    20240807_205029.jpg
    94,5 KB · Weergaven: 11
Kunnen het boomsap/stuifmeel plekken zijn?

Had ik inderdaad ook gezien bij andere mensen, maar dat leek mij persoonlijk niet logisch in mijn geval omdat het dan vooral op de liggende delen zou moeten zitten? Het zit bij mij alleen op de voorkant en spiegels, alsof ik er tegenaan ben gereden. Of zou dit het toch kunnen zijn?
 
Overspray van iets of iemand waar je wagen toevallig in de buurt stond? Moeilijk te achterhalen.

Is maar een gok, maar heb je toevallig een tar remover staan? Eventueel kan je daar eens mee proberen. Als dat niet lukt kan je vervolgens eens kleien en kijken wat dat geeft?
 
Mijn eerste gedachte is inderdaad vliegroest, maar dan zou het wel moeten reageren / paars van kleur moeten worden.

Is je lak wel glad?
Misschien kleien:

Toen ik GYEON Q²M Iron WheelCleaner erop spoot, werd het totaal niet paars zoals op de wielen. Dit sluit denk ik vliegroest uit?

Je voelt de puntjes, dus het is niet glad.

Ik heb geen hars en teer verwijderaar in huis.

Kleien heb ik nog nooit gedaan, maar dit is het proberen waard? Ook als het er honderden zijn? Dolce Verde klei als eerste proberen?
 
Laatst bewerkt: