• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

te koop / ruil forum

Status
Niet open voor verdere reacties.

EHA

Detailing rookie
7 jul 2008
409
0
Is het niet een idee om een forum te starten waarin mensen, NIET COMMERCIEEL, zaken kunnen aanbieden ter overname.
Zo is dibbuz op dit moment een aantal artikelen aan het verkopen die hij zelf niet meer gebruikt.

Ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die artikelen hebben liggen die ze niet ( meer ) gebruiken en waarvan het zonde is om ze weg te gooien.
Hier zullen natuurlijk wel een aantal voorwaarden aan gesteld moeten worden, maar ik denk dat dit wel een goede aanvulling kan zijn op het forum.
Voorwaarde één is natuurlijk dat het met cardetailing te maken moet hebben..... :-"
 
Ik was aan het wachten op deze vraag ,durfde ze zelf nooit stellen..

Mijn idé was een soort Trade Samples topic..
Als je het dan goede producten vindt kan je ze altijd bij carclean kopen..:)^
 
Zou in principe wel werken maar dan met bv de volgende eisen:

niet commercieel
minimaal zoveel dagen lid
altijd een prijs erbij
je moet incidenteel iets aanbieden. Dus niet contineu voorraad hebben
enz enz

Groet, Peter
 
Altijd héél lastig zo'n forum onderdeel... :-" Maar je weet nooit.
 
Wellicht voor Tim een mooie gelegenheid om acties extra onder de aandacht te brengen....
Of om een "actie van de week" onder de aandacht te brengen specifiek voor leden van het forum. ( Die, zoals door Peter al aangegeven is, een minimaal aantal dagen lid zijn van het forum )

Ook kunnen onder dit forum-onderdeel eventuele groupbuy's worden georganiseerd....

Ik denk dat het zéér zeker een goede aanvulling kan zijn voor dit forum, zoals BK ook al aangeeft kun je dit topic dan ook gebruiken om eventueel samples op te vragen / aan te bieden.

Dit kan weer extra omzet genereren voor Carclean.com, en dat is iets waar niemand rouwig om zal zijn.........toch ????
We willen immers allemaal dat Carclean blijft bestaan.....:-" :-"
 
Op AF bestaat er een 'marktplaats' aangeboden en dito gevraagd. Dit werkt m.i. probleemloos. Voorwaarde is wel dat iemand minstens 50 inhoudelijke berichten moet hebben geplaatst vóór hij/zij iets te koop mag aanbieden. Zo houd je de commerciële types die verder niets bijdragen buiten de deur. En je kunt dubieuze posts altijd verwijderen, mocht het idee ontstaan dat iemand een winkeltje is begonnen...
 
EHA zei:
kun je dit topic dan ook gebruiken om eventueel samples op te vragen / aan te bieden.

is dat zowiezo niet een goed idee voor carclean?
kleine potjes maken genoeg voor een halve motorkap ofzo, want ik zit nu ook te twijfelen tussen dodo juice maar dan is de prijs me net iets te hoog om zo'n hele pot/test tube aan te schaffen
als ik de motorkap half/half kan doen en het verschil duidelijk kan zien kan me dit net over de streep trekken
 
Ik denk dat je dit juist in zo'n topic moet kunnen doen.
Dan kun je bij een mede forummer een sampletje vragen...

Denk niet dat CC van alle producten samples moet gaan maken, of samples moet gaan maken op verzoek.
Kijk Tim is nooit te beroerd om een product te demonstreren als je een keer in Bergschenhoek bent.

Maar als een mede forummer bij jou in de buurt het product in kwestie heeft staan is er altijd wel uit te komen.
Zo leer je elkaar wellicht ook weer beter kennen.

Een klein potje maken voor een halve motorkap is lastig, want hoeveel doe je in zo'n potje.....
Wat voor pad wordt er gebruikt, hoe groot is de motorkap.....neuh....denk niet dat dat de oplossing is.....
 
bedoelde ook meer dat je die kunt bij bestellen voor een paar euro
hoeft CC niet gratis te doen natuurlijk
en in het geval van dodo juice, dat is vrij prijzig om even rond te sturen
kan me voorstellen dat mensen daar niet op zitten te wachten
 
Volledig akkoord met EHA...

Ik wil gerust samples wisselen ,maar ik vindt wel dat het producten moeten zijn die bij Tim gekocht kunnen worden..

Trouwens de mensen die hier regelmatig komen weten wie wie is..En ik denk toch ook dat we allemaal eerlijk genoeg zijn om hier iets fijns van te maken.

Natuurlijk moet wel iedereen willen ,mss toch maar eerst wachten op een reactie van Tim..:ja
 
Kan niet anders zeggen dan een fantastisch idee EHA!
 
:schaam

Wordt daar een beetje verlegen van hoor......
( maar bedankt voor je uitbundige reactie )
 
Dit even gecopieerd van het mequiars forum.

Beste forumleden,

Een aantal dealers verkopen van producten uit de detailerlijn en de pro lijn kleinere verpakkingen of geven proefflesjes.
Meguiar's heeft in de detailerlijn alleen verpakkingen van 1 Gallon en in de pro-lijn verpakkingen van ongeveer 1 liter en een gallon.

Meguiar’s US heeft sinds kort bepaald dat het niet meer toegestaan is om de producten te verkopen in andere verpakkingen dan de verpakking waarin het aan de dealers geleverd is. Het maken van eigen verpakkingen met een kleinere inhoud door dealers is dus verboden. Dit heeft te maken met wetgeving en andere juridische zaken.

De dealers zijn hiervan op de hoogte gesteld. Het toch leveren van deze "eigen" verpakkingen kan tot conflicten leiden met Meguiar's.

Foto's met laatste aanwinsten, waarop de kleine "eigen" verpakkingen of proefflesjes staan van dealers zullen worden verwijderd. Gaarne ook niet de inhoud opgeven van producten mocht je eventueel toch een "eigen" verpakkingen ontvangen hebben. Wij doen dit uit bescherming voor de dealers die nog voorraad hebben staan van deze eigen verpakkingen.

Het is spijtig, wij kunnen hier niets aan veranderen, maar dit is opgelegd vanuit de US.

Het moderating team

Tevens zou ik het zelf niet erg slim vinden van Carclean als ze onderlinge verkoop en ruilingen zouden toestaan op hun forum. Zoals ik het zie zorgt dit forum voor aardig wat verkoop van producten. Als leden onderling producten ruilen en verkopen zal de verkoop bij carclean afnemen. En ik kan me niet voorstellen dat ze dat willen. Maar misschien zit ik er wel helemaal naast
 
Nou sorry hoor, maar als ik als amateur poetser een miniflesje met Gold Class shampoo op de foto wil zetten dan is er niemand die mij verbied om die foto op internet te dumpen.
Sterker nog, ik gebruik ook een klein flesje voor mijn Gold Class shampoo, hier zit nl. een precies afgemeten hoeveelheid in die ik nodig heb voor één volle emmer sop.

In dit bericht wordt ook gesproken over dealers die dit doen....
Ik ben geen dealer.......tenminste niet in poetsmiddelen :-"

Nu gebeurd niets anders op dit forum...
Gerbrand die SvenS8 voorziet van Zymöl, zodat Sven dit kan uitproberen.
( en Sven die er vervolgens een fantastische review over maakt... )

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die héél graag willen weten wat dat Supernatural nou eigenlijk is, maar niet bereid zijn om daar meer als € 100- voor neer te leggen. ( zoals ik dus )
Wat is er dan op tegen als een mede-forummer, die de SN heeft staan, aanbiedt om eens langs te komen om een kleine demonstratie te geven.
Als deze demonstratie iemand over de streep kan trekken om ook SN aan te schaffen, dan genereert dat alleen maar méér omzet voor CC.

Er zitten hier mensen op het forum met 10+ waxen in hun bezit.
Daar kan best een wax tussenzitten die ze absoluut niet meer gebruiken, en waarvan het zonde is dat deze maar staat te staan.
Wat is er dan op tegen om dit via het forum aan te bieden.......gebeurd nu ook, alleen is er geen aangewezen plaats voor op het forum.

Om e.e.a. controleerbaar te houden is het misschien een idee om alleen artikelen aan te kunnen bieden die een CC artikelnummer hebben.
Op die manier kun je ook snel controleren of de gevraagde prijs reeel is.
Verdere voorwaarden zijn al aangestipt, maar ik ben van mening dat CC de regels moet bepalen.

Ik denk ook dat het prijzenswaardig is als een zaak als CC dit toestaat.
Wat hebben zij te vrezen....niets.....integendeel.....
Als iemand zeer te spreken is over het gebruik van een product wat die persoon via dit forum heeft kunnen uitproberen, dan is het een kleine stap om het product via CC aan te schaffen.....toch...
 
Beste forumleden,

Een aantal dealers verkopen van producten uit de detailerlijn en de pro lijn kleinere verpakkingen of geven proefflesjes.
Meguiar's heeft in de detailerlijn alleen verpakkingen van 1 Gallon en in de pro-lijn verpakkingen van ongeveer 1 liter en een gallon.

Meguiar’s US heeft sinds kort bepaald dat het niet meer toegestaan is om de producten te verkopen in andere verpakkingen dan de verpakking waarin het aan de dealers geleverd is. Het maken van eigen verpakkingen met een kleinere inhoud door dealers is dus verboden. Dit heeft te maken met wetgeving en andere juridische zaken.

De dealers zijn hiervan op de hoogte gesteld. Het toch leveren van deze "eigen" verpakkingen kan tot conflicten leiden met Meguiar's.

Foto's met laatste aanwinsten, waarop de kleine "eigen" verpakkingen of proefflesjes staan van dealers zullen worden verwijderd. Gaarne ook niet de inhoud opgeven van producten mocht je eventueel toch een "eigen" verpakkingen ontvangen hebben. Wij doen dit uit bescherming voor de dealers die nog voorraad hebben staan van deze eigen verpakkingen.

Het is spijtig, wij kunnen hier niets aan veranderen, maar dit is opgelegd vanuit de US.

Het moderating team

Grappig, de tekst had ik kunnen schrijven... oh wacht ff, dat heb ik ook gedaan (toen ik nog deel uit maakte van het meguiars moderating team) ! rofl
 
Jij hupt ook als moderator van het ene naar het andere forum hè......net een......:-"

:D
 
Amen to that!

Goed verwoord EHA, ben het hier volkomen mee eens. CC verkoopt zelf toch ook kleinere versies van de Detailer lijn? Ik zie dit echt als een goed initiatief en als uitkomst hoor! Zo hoeft iemand niet gelijk een hele gallon te kopen en kan bijvoorbeeld eerst even het product uitproberen.
 
Nogmaals, nog even met de Meguiar's pet op: als Meguiar's er achter komt dat het gebeurd, door middel van foto's of opmerkingen hier, dan heeft Carclean een probleem. Het was ook een goed initiatief, maar Meguiar's (US) staat dit niet toe. Je kan hier dus lang of kort over praten, het is nu eenmaal zo. Hou hier gewoon rekening mee. ;)
 
Nog een reden om dus als forummers onderling een mogelijkheid te hebben om dit te doen zonder dat CC in de problemen komt lijkt me......

Iemand interesse in een testertje Meg. Gold Class......:D :D :D :D
 
@EHA

Begrijp me niet verkeer, mij maakt het niets uit. Ik wil alleen maar zeggen dat ik het kan begrijpen als CC hier niets voor voelt. En over dat stuk van het mequiars. Hé don't shoot me! i'm just a messenger:-"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.