• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Te veel stappen?

surfingjohn

Detailing addict
15 sep 2011
68
55
Dit weekend staat op de planning de auto een zomerbeurt te geven:
1. Wassen met PB Super Slick (2 emmer methode)
2. Kleien Dolce Verde
3. Polijsten met Raffini Mezzo Polish
4. PB Professional Polish
5. PB Black Hole
6. PB Natty's Liquid Blue
Ik zit te twijfelen of stappen 4 en 5 niet iets te veel van het goede is?
En is het verstandig om na stap 2 de lak te reinigen met Gyeon Q2M Prep? Of is dat niet nodig?
Iedereen alvast bedankt voor de tips!

Volgens mij hoef je stap 4 niet te doen als je gaat polijsten en stap 5 is ook niet nodig denk ik als je de hele auto gepolijst hebt, er zou dan al glans moeten zijn.
Ik gebruik zelf PB professional Polish en Black Hole omdat ik niet echt met een polijstmachine aan de gang wil en toch de krasjes wat wil maskeren.

• Leuk
Reacties: surfingjohn
Ja inderdaad ook ik heb via een kort onderhoud op Instagram van @Het Zonnetje geleerd dat als je gaat polijsten de Poorboys professional polish wel achterwege kan blijven.

Als je alleen de lak weer wat wil opfrissen kun je na kleien wel kiezen voor de professional polish, dan is de lak weer diep gereinigd.
Als ik het goed heb dan is er onlangs een kort filmpje op Instagram verschenen (wellicht ook YT?) waarin Dennis dat uitlegt.

De Black hole ga ik straks (even lunch) ook gebruiken, schijnt inderdaad niet echt nodig te zijn, maar ons bunt eig'nwies..:blush:

• Leuk
Reacties: Het Zonnetje
Dit weekend staat op de planning de auto een zomerbeurt te geven:
1. Wassen met PB Super Slick (2 emmer methode)
2. Kleien Dolce Verde
3. Polijsten met Raffini Mezzo Polish
4. PB Professional Polish
5. PB Black Hole
6. PB Natty's Liquid Blue
Ik zit te twijfelen of stappen 4 en 5 niet iets te veel van het goede is?
En is het verstandig om na stap 2 de lak te reinigen met Gyeon Q2M Prep? Of is dat niet nodig?
Iedereen alvast bedankt voor de tips!

Na stap 3 is de lak schoon en hopelijk krasvrij ,hierna zou ik zou ik bv Monello finale verwachten om tot hoogglans te polijsten.
Stap 4 is dan niet nodig en imo stap 5 ook niet .
Na stap 2 is Gyeon Prep niet nodig gewoon de lak afnemen met een doek en starten met polijsten.
Prep is om een lakinspectie te doen en/of om de lak te ontvetten en voor te bereiden op een wax of coating.

Eens met Ric;

* Weet je al of de medium polijstcombi voldoende slijpkracht heeft op jouw lak?
* Ik zou inderdaad de extra stappen skippen en je tijd stoppen in het finishen met een fijne combi.
* Prep gebruik je al bij de polijststappen, om je werk te controleren.

Als je alleen de lak weer wat wil opfrissen kun je na kleien wel kiezen voor de professional polish, dan is de lak weer diep gereinigd.
Houd bij deze volgorde (kleien -> cleaner) in je achterhoofd dat je bij het kleien voldoende smering hebt en de klei niet laat vollopen, zodat je geen marring veroorzaakt. Deze marring (veld van kleine krasjes, doffe plek) krijg je alleen weg met een slijpende combi. (Polijsten of, als de lak zacht genoeg is, misschien met Pro Polish en een hardere pad)

* Als je gaat polijsten, dan wil je permanent een goed resultaat. Verbloemen met glaze (en/of een vette wax) is tijdelijk.