• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Team-up: Dré & Ivo's, mini show-off Lupo

ivo's

Detailing guru
Tester of Bling
6 sep 2009
4.343
193
38
Brabant
Een tijd terug werd ik benaderd door André (Dré hier op het forum) of ik een keer tijd en zin had om hem te helpen de lak van zijn Lupo in een betere staat te brengen. André houdt de wagen handmatig bij, met verschillende merken. Ik heb onder andere gezien/horen vallen: Wolfgang, Autobrite, 3D-detailing products. Niet allemaal conventionele producten (voor mij in elk geval), dus ik was benieuwd!
Ik wist al wat voor wagen hij had, omdat ik het wagentje al kende van Lupoclub-forum, dus dat leek me sowieso wel leuk.

Enfin, na wat heen en weer gemail, afgelopen maandag afgesproken om de Lupo eens machinaal onder handen te gaan nemen.
André had zelf de Lupo al gefoamd (SSF), gewassen (3D Citrus wash?) en gekleid (Wolfgang clay & lubricant), zodat even afspoelen en met de washmitt erover voldoende was voor een schoon resultaat.

Na het drogen eens gaan kijken wat voor vlees we in de kuip hadden.
Foto's zijn een beetje donker, maar meer heb ik er niet gemaakt.
We waren zo fanatiek begonnen dat we halverwege er pas aan dachten foto's te gaan maken, plus mijn camera-accu was deaud na een aantal foto's. :-"

DSC00929.webp

DSC00930.webp

Dit is het soort krassen wat we het meest tegenkwamen.

Testspots wezen uit dat we hier 2 hits Inizio op Oranje met de PRO900 nodig hadden.
Deze werden opgevolgd door 1 hit Mezzo op Wit met de DAP500, dus tijd voor de eerst DAP-ervaring voor André! :ja

Even een bewijs dat Inizio op Oranje ook strak kan finishen:

DSC00933.webp

Enkele van dit soort krassen (parkeerschades van die fijne collega's, of niet André ;) )

DSC00934.webp

DSC00935.webp

Na 2 hits Inizio op Oranje met de PRO900:

DSC00936.webp

Hele Lupo nabehandeld met Mezzo op Wit met de DAP500, nog gekeken, nabehandeling met rocket polish op lichtgroen gaf volgens ons geen verschil,
dus achterwege gelaten. Als glaze de Lime Prime op zwarte Hex-logic, als wax de Addiction van Autobrite (heerlijke bananengeur!).

En toen was de camera leeg....
Ff snel aan de lader, net optijd vol voor de eindfoto's was ie weer vol :lol

DSC00942.webp

DSC00943.webp

Ook hier weer heerlijke glans en wetlook.

DSC00944.webp

DSC00946.webp

DSC00947.webp

Even z'n broertje ernaast gezet :)

DSC00948.webp

DSC00949.webp

Als dank van André nog wat leuke dingen cadeau gekregen:
- Autobrite Black Magic wax
- Citrus pearl wash
- detailing brush

André, bedankt voor de producten en de gezelligheid!

Ik ben echt geweldig blij met het resultaat betrapt me er steeds op dat ik teveel naar de lupo kijk nu en dan schijnt de zon nog niet eens!
Keer op keer was ik verbaasd hoe strak je eigenlijk met een "grove" combinatie, al super strak kan finischen op een toch best wel harde lak.

Was toppie gezellige dag Ivo, en nog veel geleerd ook hoe machinaal te detailen bedankt!

Gisteren nog de puntjes op de i gezet en even de bumpers afgemaakt.

- Afspoelen (niet gefoamed wagen heeft hele week binnen gestaan!) De Autobrite Addiction heeft een geweldige beading en sheeting met afspoelen!
- Lupo gewassen met Wolfgang Auto Bathe (2emmer methode) De deuropeningen / naden etc. ook meteen gelcleaned.

- Bumpers voorzien van laagje Autobrite Cherry Glaze 3-5 min curen
- Bumpers getopt met Poorboys World EXP Pure Sealant 45min curen

- Deuropeningen / naden voorzien van laagje Autobrite Cherry Glaze
- Deuropeningen / naden voorzien van laagje Autobrite Berry Blast Quick Detailer.

- Hele lupo afgelopen en voorzien van laagje Autobrite Berry Blast Quick Detailer.

- Zwarte delen / trims / onderbumper / grille voorzien met Autoglym Bumper Care

- Velgen voorzien van laagje Migliore Wax Wheel Seal

- Banden waren al door Ivo voorzien van Mothers Wax Tire Shine Deze geeft mooie matte finish en beading op de banden!

Ik ben er erg :party: mee, nogmaals Ivo bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
kijk, dát is nou een mooie foto waarop de kleur duidelijk zichtbaar is!
Netjes "afgemaakt" ;)

ennuh, geen dank! :cool