Een tijd terug werd ik benaderd door André (Dré hier op het forum) of ik een keer tijd en zin had om hem te helpen de lak van zijn Lupo in een betere staat te brengen. André houdt de wagen handmatig bij, met verschillende merken. Ik heb onder andere gezien/horen vallen: Wolfgang, Autobrite, 3D-detailing products. Niet allemaal conventionele producten (voor mij in elk geval), dus ik was benieuwd!
Ik wist al wat voor wagen hij had, omdat ik het wagentje al kende van Lupoclub-forum, dus dat leek me sowieso wel leuk.
Enfin, na wat heen en weer gemail, afgelopen maandag afgesproken om de Lupo eens machinaal onder handen te gaan nemen.
André had zelf de Lupo al gefoamd (SSF), gewassen (3D Citrus wash?) en gekleid (Wolfgang clay & lubricant), zodat even afspoelen en met de washmitt erover voldoende was voor een schoon resultaat.
Na het drogen eens gaan kijken wat voor vlees we in de kuip hadden.
Foto's zijn een beetje donker, maar meer heb ik er niet gemaakt.
We waren zo fanatiek begonnen dat we halverwege er pas aan dachten foto's te gaan maken, plus mijn camera-accu was deaud na een aantal foto's. :-"
Dit is het soort krassen wat we het meest tegenkwamen.
Testspots wezen uit dat we hier 2 hits Inizio op Oranje met de PRO900 nodig hadden.
Deze werden opgevolgd door 1 hit Mezzo op Wit met de DAP500, dus tijd voor de eerst DAP-ervaring voor André! :ja
Even een bewijs dat Inizio op Oranje ook strak kan finishen:
Enkele van dit soort krassen (parkeerschades van die fijne collega's, of niet André )
Na 2 hits Inizio op Oranje met de PRO900:
Hele Lupo nabehandeld met Mezzo op Wit met de DAP500, nog gekeken, nabehandeling met rocket polish op lichtgroen gaf volgens ons geen verschil,
dus achterwege gelaten. Als glaze de Lime Prime op zwarte Hex-logic, als wax de Addiction van Autobrite (heerlijke bananengeur!).
En toen was de camera leeg....
Ff snel aan de lader, net optijd vol voor de eindfoto's was ie weer vol
Ook hier weer heerlijke glans en wetlook.
Even z'n broertje ernaast gezet
Als dank van André nog wat leuke dingen cadeau gekregen:
- Autobrite Black Magic wax
- Citrus pearl wash
- detailing brush
André, bedankt voor de producten en de gezelligheid!
Ik wist al wat voor wagen hij had, omdat ik het wagentje al kende van Lupoclub-forum, dus dat leek me sowieso wel leuk.
Enfin, na wat heen en weer gemail, afgelopen maandag afgesproken om de Lupo eens machinaal onder handen te gaan nemen.
André had zelf de Lupo al gefoamd (SSF), gewassen (3D Citrus wash?) en gekleid (Wolfgang clay & lubricant), zodat even afspoelen en met de washmitt erover voldoende was voor een schoon resultaat.
Na het drogen eens gaan kijken wat voor vlees we in de kuip hadden.
Foto's zijn een beetje donker, maar meer heb ik er niet gemaakt.
We waren zo fanatiek begonnen dat we halverwege er pas aan dachten foto's te gaan maken, plus mijn camera-accu was deaud na een aantal foto's. :-"
Dit is het soort krassen wat we het meest tegenkwamen.
Testspots wezen uit dat we hier 2 hits Inizio op Oranje met de PRO900 nodig hadden.
Deze werden opgevolgd door 1 hit Mezzo op Wit met de DAP500, dus tijd voor de eerst DAP-ervaring voor André! :ja
Even een bewijs dat Inizio op Oranje ook strak kan finishen:
Enkele van dit soort krassen (parkeerschades van die fijne collega's, of niet André )
Na 2 hits Inizio op Oranje met de PRO900:
Hele Lupo nabehandeld met Mezzo op Wit met de DAP500, nog gekeken, nabehandeling met rocket polish op lichtgroen gaf volgens ons geen verschil,
dus achterwege gelaten. Als glaze de Lime Prime op zwarte Hex-logic, als wax de Addiction van Autobrite (heerlijke bananengeur!).
En toen was de camera leeg....
Ff snel aan de lader, net optijd vol voor de eindfoto's was ie weer vol
Ook hier weer heerlijke glans en wetlook.
Even z'n broertje ernaast gezet
Als dank van André nog wat leuke dingen cadeau gekregen:
- Autobrite Black Magic wax
- Citrus pearl wash
- detailing brush
André, bedankt voor de producten en de gezelligheid!