• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Team Up Bin+dennis: Audi 80 Cabriolet 1991 [veel pics!]

Dennis121

Detailing chief
14 jul 2010
470
75
34
Meppel
Hey!

Dit is nu de.... 3de team up die Bin en ik in korte tijd doen!
Dat er nog vele mogen volgen kerel! ik vind het iedere keer weer zeer geslaagd en super gezellig!
alleen ff snel weer een auto fixen, want dit werkt niet handig :p

Maar goed,
Bin sport iedere week bij hem in het dorp en een fysiotherapeut daar heeft dus een mooie roze (vroeger was ie ergens rood!) audi 80 Cabriolet 2.5 liter :heart_eyes:
Deze gingen we dus voor hem weer helemaal op knappen qua exterieur.
Het dak had hij al zelf gedaan en het interieur ook! Dit was maar goed ook, het was al krap aan de tijd om alleen de lak + trims + chroom ed. te renoveren!!!!

Dit is de auto waar het om ging:
Rozetrunk.jpg


het interieur:
Interieur.jpg


We hebben eigenlijk weinig complete before pics... we gingen gewoon lekker aan de slag..
dus meeste foto's zijn work-in-progress of het eindresultaat!!!

Nog wat before pics:

Een bezoeker erbij:
Slakopbezoek.jpg


een voorproefje hoe de eigenaar de auto waste...
jawel een stuk spons onder de ruitenwisser! FOUTE BOEL!
Spons.jpg


De mooie roze kont:
Rozeswirls.jpg


aan swirls was overigens ook geen gebrek:
Roze.jpg



Nou we zijn begonnen met de auto af te spoelen met een HD reiniger..
daarna lekker de audi is gewassen met dodo juice Born to be mild!
Daarna kregen we een mooie wetlook, en wisten we waar we naar toe moesten werken!!

We zijn meteen verder gegaan met kleien, de hoeveelheid vuil die er af kwam was vrijwel... niks!
Tot we bij de zijkanten kwamen, en toen was de klei binnen no time like this:
Kleien.jpg


Goed de hele auto was gewassen en gekleid..
dus begon de grootste klus.. de auto polijsten!!

We hebben tot nu toe iedere keer pech gehad met polijsten..
Mijn polo --> inizio + geel
Megane --> wool + inizio
Corola --> wool + inizio
starlet --> wool + forza

dus we zagen het al voor ons.. weer zo'n hopeloze knetterharde lak...
maarja toch maar weer rustig beginnen en is wat finale erover heen gedaan op een....... oranje pad (not sure, beetje dement)
En daar kwam me toch een mooi rood kleurtje onder vandaan! 8-o
Wel bleven de swirls en alles nog zitten, en was het nog niet het rode wat we zochten..

Dus toen kwam er een fles mezzo uit de tas te voorschijn en ging de oranje pad weer op de dap900 van Bin en na 1 hit was het al hartstikke mooi!
Vervolgens werkte ik het na met mijn Dap500 met finale op wit! en we eindige met een mooie rode kleur zonder swirls!
Wat echter wel een domper was, was dat er door het polijsten rare krassen naar boven kwamen.
Deze kregen we er niet uit.. een extra hit mezzo.. een hit inizio.. het bleef maar zitten! dit hebben we dus zo moeten laten, maar dit kon de pret niet drukken!

De pics van polijsten:
actiepic:
Bin2.jpg


"so it begins..."
Dapactie.jpg


wat 50/50's:
de hood:
50-50hood.jpg


zonder tape:
50-50hood2.jpg


de sexy kont:
50-50trunk.jpg


50-50hood3.jpg



Het kleurtje rood was na wat gepolijst OVERAL te zien :p
de doeken en pads hadden zwaar te lijden..
Vandaagisroooood.jpg


Ook de tomatensoep was vandaag goed gevuld met padjes!
Tomatensoepmetpadjes.jpg



Een grotendeels gepolijste zijkant:
Wip2.jpg



Het polijsten zat er dan eindelijk op!
in vergelijking met de Megane en corolla van het weekend ervoor was dit een peulenschilletje! Ging allemaal erg makelijk!
Ik moet zeggen dat het ook gewoon heerlijk doorwerken is met 2 daps! niet steeds een pad omwisselen en paneeltje na paneeltje afwerken ofzo!
gewoon mooi achter mekaar aanwerken!

Vervolgens ging ik aan de slag met de chrome stukken en natuurlijk de uitlaat!
eerst maar is rijkelijk APC erop gedaan en is lekker wezen boenen...
Na het boenen en drogen de Meguiars all metal polish aangebracht en uitgepoetst!

en DAMN wat word daar alles vies van:
Chroompoetsen.jpg


Chroompad.jpg


Die pad is overigens zo goed als afgeschreven, heel wat APC/snappy clean en een wasmachine later is ie nog zwart!!!

de uitlaat in kwestie:
Pijpjes.jpg


en 1 van de chrome strippen in de polish:
Chroompoetsen3.jpg


Hierna is lekker aan de slag gegaan met de glaze, we gebruikten de goed bekende Black hole!
wat een heerlijk spul blijft dat toch zeg!:heart_eyes:

Daarna de wax aangebracht, we gebruikten de natty's paste wax!
Na het aanbrengen ging Bin alle trims doen, en ontvermde ik me over al het Chrome!
De uitlaat kreeg nog een 2de laagje en de logo's zijn ook allemaal even meegepakt! zelfs de antenne kreeg nog een laagje polish erover!
Glimmen zullen ze!]d~^

De uitlaat had overigens prachtige beading na het wassen, er zat reeds 1 laag meguairs all metal polish op...
Pijpjesbeading2.jpg


Pijpjesbeading.jpg


Ik kon het niet goed vast leggen op de foto's.. maar de uitlaat zat echt VOL met beading druppels... en alle druppels waren ongeveer 1 mm groot!
zag er echt gaaf uit!



Maar goed..
dan maar op naar het eindresultaat?
Toen we klaar waren was het al reeds 18.00
en natuurlijk bijna nergens meer zon, gelukkig nog de laatste restjes zon mee kunnen pakken en de volgende pics kunnen schieten:


Enjoy!:heart_eyes:

een audi zoals een audi hoort te zijn
Audi3.jpg


Audi2.jpg


Audi4.jpg


Audi9.jpg


Audi.jpg


Audi7.jpg


fat ass!
Audi8.jpg


:heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:
Pijpjes5.jpg


Pijpjes2.jpg




Natuurlijk de nicknamelessjes:
Nicknamelesje2.jpg

&
Nicknamelesje3.jpg




Enige jammere is dat de auto 2 minpuntjes heeft...
de velgen:
Velgen.jpg

de randen + harten zijn erg lelijk... moeten snel naar een velgendokter toe!

en het dakraampje:
Cabriodak.jpg


Pic van binnen naar buiten:
Dakraam.jpg




Ik hoop dat ik een beetje een show off kan schrijven!
1 van me eerste hier!


Bin ik vond het superrrrrrrrx-]
Op naar de volgende team up!

De eigenaar was Helemaal weer blij en trots op zijn auto!! en kan er weer lekker mee toeren zolang het weer dat toelaat!


Gebruikte producten:
wassen:
- The bone + mitts
- Dodo juice born to be mild
- delirium drying towel + PBW waffle

Kleien:
- spray & whipe
- poorboys klei
- meguiars klei

Polijsten:
- Dap 900
- Dap 500
- Monello finale/mezzo
- witte/oranje Pads

Glaze:
- Black hole

Wax:
- Natty's paste wax

Overige:
- PBW trim restorer
- Meguiars all metal polish
- Bilbery wheel cleaner
- Meguiars APC +
- Spray & whipe
- Foam on a stick
- boel pads + doeken!
 
In éé'n woord wauw die is weer het logo RS waard, cabrio raampje kan je ook polijsten, zoek even op het forum en je zult het vinden heb het onlangs nog gelezen, verder top werk weer boys:party:
 
Netjes heren, lekker bezig geweest. :cool:

Vinyl ruitje kan gewoon met de Finale, afwerken met Mothers Power Plastic :ja
Wel opletten met duwen, het geeft spanning op de naden.
Dat kan je deels opvangen door er even een passende plank achter te zetten, met een doek eromheen.
En de eigenaar even uitleggen hoe je zo'n ding schoonmaakt voor het opvouwen :roll

Hans
 
Die is netjes geworden zeg, zeker met een kleur zoals rood. Over een 2de dap heb ik ook al na lopen denken. Het is altijd wel makkelijk als je de backingplate niet telkens hoeft te verwisselen. En Audi blijft toch wel m'n fav.:)^. Nee mannen niets dan lof aan deze zijde.:cool:
 
Heel netjes inderdaad. Dat raampje kun je overigens ook polijsten, gaat het erg van opknappen. Er staat op het forum ergens een how-to hiervoor!
 
Thanks voor de toffe reacties!!! :D
Wel handig om te weten met dat soft top raampje! dan nog maar is gaan proberen denk ik!

De RS is overigens niet een type aanduiding.... zijn de initialen van de eigenaar :roll :roll
 
Zo die is weer mooi rood man! ipv roze ;)

btw, die uitlaat ziet er ook zweer spik en span uit.. en dat het is verneuken van je applicatorpad wel waard :D
 
Die staat er weer strak bij:)^ Op de laatste foto's is zelfs m'n beeldscherm door het rood de kluts kwijt:)
 
@Bart123,
Hoe we elkaar weten te vinden is elke keer weer een soap opzich. Dennis zijn auto is stuk en hij zoekt momenteel een nieuwe auto. We wonen ongeveer 60 a 70km bij elkaar vandaan en het openbaar vervoer in Drenthe is niet de beste. Reken ongeveer 2 uur reistijd. Dus veel afspreken welke lijn etc. Daar komt nog bij dat Dennis al een keer zijn sleutels vergeten is waardoor hij overal naar toe gebracht moet worden :D Maar ik heb het er graag voor over. Samen een auto doen is echt super geszellig, ervaringen uitwisselen.

In Drenthe kunnen we ook wat jullie in het westen doen :D
Ik zie nog eens een 'West meets East battle' aangkomen, niet voor de strijd maar gewoon de beide culturen bij elkaar :party: Voor mijn werk ben ik regelmatig in het westen en daar zijn de mensen gewoon... anders (niet negatief bedoeld natuurlijk :)^ )
 
whaha niet zo negatief over mij hah bin!
ik ben nou eenmaal al zwaar aan het dementeren....! met me 21 jaar oud! xD

Maar... tis 55km van hier naar daaro! niet te veel overdrijven!
Maar wat word ons nieuwe projectje? mijn nieuwe auto misschien?:D
 
@Dennis121, Rechstreeks misschien, maar de bussen rijden om. Dat heb ik er bij in gecalculeerd. Misschien je nieuwe auto of die kan je ook op de Lelystad meet doen. Eerst opzoek naar een verwarmde garage en ik moet weer uit het gips zijn. Weet niet of ik met gips aan kan werken (denk dat we dan wel 2 dagen voor een auto mogen uittrekken).
 
Marijn zei:
Sow8-()) Die is mooi geworden:)^

Zijn wel leuke auto's om te doen, zou ook wel eens een roze auto weer rood willen maken:p
Bij ons in de straat staat nog een roze auto, ik moet me soms echt inhouden om niet eens gewoon een mooie streep met de dap er overheen te maken. Zo'n mooie rode streep staat toch fantastisch?
 
Goed bezig!, Heb niet alle racties gelezen.. Maar een cabrio ruit, heb ooit eens ergens gezien dat die zich prima laten polijsten, alleen hoe en waarmee weet ik niet meer. Het is misschien nog en idee?
 
Schitterend resultaat! :)^
Nog een paar tipjes:

- Dek bij het polijsten het cabruidak af met plastic (van de bouwmarkt, dat afdekspul) dat voorkomt spetters op het cabriodak.
- Cabrioruitje is prima te polijsten! :ja
 
Bedankt Stimpy68.
Het dak wilde hij zelf onderhouden. Hij had eens weer helder gekregen met een middeltje. We hadden net genoeg tijd, maar ik zal als ik weer mobiel ben eens voorstellen om zijn dak ook nog even te behandelen.
 
Die is echt weer mooi rood geworden! Mooi tijdloos design heeft deze audi ook, ik vind hem qua looks nog erg goed meekomen.