• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Temperatuur CanCoat aanbrengen

t_w

Detailing chief
6 apr 2020
45
95
Een goedenavond!

Ik heb een poging gedaan te zoeken maar nog niet helemaal gevonden wat ik zocht, dus bij deze:

Ik wil ergens in de komende weken mijn auto onder handen nemen en in de Cancoat zetten.
Nu heb ik dit 2x eerder gedaan (andere auto's), maar dat was voornamelijk bij hogere temperaturen.
Ik heb wel een garage ter beschikking waar de auto in kan staan, maar die kan ik niet continu verwarmen.
Ik las hier dat een 'omgevingstemperatuur' van 13 graden wel wordt aangeraden.

Nu mijn vragen ;)
  • Is de omgevingstemperatuur bij aanbrengen van groot belang?
  • Moet de temperatuur na het aanbrengen ook constant blijven?
    Ik zou bijvoorbeeld tijdens het aanbrengen wel een verwarming aan kunnen zetten, maar niet 24 uur lang...
Of is de beste raad om het aanbrengen van de cancoat uit te stellen en dit een keer in de lente weer op te pakken?

Groet!
 
Die temperatuur is van belang voor de reactie die nodig is om een stabiele coating te krijgen. Een lagere temperatuur betekent dat het verdampen van eventuele oplosmiddelen trager verloopt en dat chemische reacties trager verlopen. In het algemeen is het zo dat elke 3 graden temperatuurverschil een verdubbeling/halvering van de chemische reactie snelheid betekent. Dat betekent dus als je in plaats van bij 13 graden de coating bij 10 graden laat curen, je van bijvoorbeeld 24 naar 48 uur cure tijd gaat (en dan heb ik het nog niet over verschil in procentuele luchtvochtigheid).
 
  • Leuk
Reactions: t_w en RedCat
Hmm, aangezien ik razend enthousiast was, na de vorige keren dat ik cancoat aangebracht had, ga ik nu het risico van het verprutsen maar niet lopen. Weersvoorspelling voor komende weken wordt er ook nog niet echt beter (lees: warmer) op dus voor nu wordt de keuze om met een wax de winter door te komen. Dan wordt de volgende stap wel weer een keer in de lente gedaan ;)

Dank voor de feedback in ieder geval!