• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

temperatuur van je waswater

qatsanqat

Detailing addict
29 dec 2008
208
65
Hoe warm moet je het water in je emmer nou precies maken? Als het lekker warm is, dan krijg je het vuil mss makkelijker los, maar ik heb zo'n idee dat dan ook je waslaag sneller oplost. En met koud water blijft het vuil mss weer hardnekkiger zitten -en je krijgt kouwe j....' :-&

Ik heb geen idee. In ieder geval doe ik het nooit te warm omdat ik voor mijn waslaag vrees. Ervaringen?

ik was met lekker warm water, geen problemen met waxlagen oid. Ik ga niet koukleunen zodat mijn waxlaag 2 weken langer mee gaat, no way :lol

Ik heb het ook heel lekker warm altijd! Zelfs de stoom komt er van af zo heet... (heb snel koude handen) En alles wat met warm te maken heeft kan me niet warm genoeg zijn! Wel fijn om ja lekker warm te wassen, want het water is maar zo koud.... :roll

Opvallend8-()) Ik zou denken dat die oliën en vetten die we we er opsmeren, sneller oplossen in warm water. Niet dus?

sjoerdnijhuis zei:
Heb het meestal rond de 50C

Daar brand je je handen bijna aan he! :)

40 graden is prima te doen voor je huid, 45 graden is lekker warm voor je water. Voor de diehards dus 50 graden.

Wax kan veel meer hebben. Hoe warm denk je dat een zwarte auto wordt in de zomer in de zon? :)

Tim zei:
Daar brand je je handen bijna aan he! :)

40 graden is prima te doen voor je huid, 45 graden is lekker warm voor je water. Voor de diehards dus 50 graden.

Wax kan veel meer hebben. Hoe warm denk je dat een zwarte auto wordt in de zomer in de zon? :)

Misschien doet jeroen eerst een plastic marigold hanschoen aan en daarover de washmitt.

dan kan je wel wat verdragen hoor

Meestal 40-50 graden, ik heb altijd dunne chemicalien handschoenen aan, vanwege veelvuldige omgang met was/sop ed. en dan kan je die warmte wel hebben aan je handen.

Ik draai de warmwaterkraan volledig open met een klein scheutje koud (echt n heel klein beetje).. dan draai ik de seal deksels er op. Vervolgens rijd ik er 5KM mee om ze daar uit de kofferbak te halen en aan de slag te gaan.

Hoe warm het water precies is.. geen idee, maar als t buiten koud is roken de emmers flink. Ik gok zeker een graad of 45 wel.

Ik was uitsluitend met warm water.. omdat dat mij het idee geeft dat het vuil beter los komt.

steek eens een stuk carnaubawax onder je oksels; als het direct hard wegsmelt dan mag je water dus niet zo heet zijn :-d

Nou, als ik me douche op 38/40 graden, vind ik dat ook geen eens warm....

Dus mijn waswater is ook altijd lekker heet! :)

En ik heb gewoon maar alleen mijn was handschoen aan hoor, meer niet. (tijdens het auto wassen)

Oh ja, zelfs als ik gewoon normale dingen doe... Dan is me linkerhand gewoon normaal, maar me rechter hand voelt echt koud aan... :-/

MODBREAK

Even de zeer off-topic berichten weggehaalt die niet echt wat toevoegden aan het topic.

Beetje off-topic mag maar dit ging wel ineens erg ver off-topic

Dennis