• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Terug van weggeweest | Scubablauwe A3 limousine

Scuba

Detailing trainee
20 mrt 2019
14
45
Groningen
Zoals de titel het al verklapt, terug van weggeweest! Of eigenlijk, nooit weggeweest, maar zéér weinig gepost in de tijd dat ik mijn E91 in bezit heb gehad.
1e voorstelronde > > KLIK!

Ik ben Ricardo, inmiddels 29 jaar jong en sinds november in het bezit van een Scuba blauwe Audi A3 limousine.
Eigenlijk nooit helemaal verdwenen van het forum, en zeker niet van de webshop. Loop der jaren mijn arsenaal flink kunnen uitbreiden.
Tot op heden nog steeds in het bezit van een dapje 900 V3, doet zijn werk vooralsnog prima! Op zijn tijd wil ik wel overstappen naar een machine met 15mm uitslag.

Foto van de Audi:
IMG-9492.jpg


Ik ben vandaag begonnen om de auto eens 1-staps te polijsten en af te toppen met een laagje collinite 845 + beadmaker.
De Audi in 1x compleet 1-staps polijsten ontbreekt mij simpelweg de tijd. Wisselende werktijden, een zoon, en een vrouw die in de zorg werkt.
Vandaag de gehele motorkap kunnen doen en zo wil ik eigenlijk binnen een week of twee de hele auto klaar hebben, ideaal? Nee, maar het is nou eenmaal zo.

De combinatie die ik gebruik op mijn DAP is Koch Chemie P6.01 i.c.m. de Koch Chemie one cut pad.
Onderstaande foto(s) zie je dat er een redelijke correctie te halen valt met deze combinatie.
Voor nu, tevreden, maar ooit toch eens 2/3 staps om de "hardnekkige" krassen eruit te halen.
IMG_9504.jpeg
IMG_9506.jpeg


Eindresultaat. (zonder wax&beadmaker)
IMG_9510.jpeg


Kleur komt weer echt tot leven, waanzinnig! Ik kan zeggen dat ik tevreden ben met de huidige combinatie.
Vanavond nog even de steenslagputten aanstippen en daarna een laagje collinite 845 aanbrengen.

Wordt vervolgd. o_O

Tot snel poetsfanaten! Groetjes uit het hoge Noorden.
 
Ik lees en hoor goede dingen over dat Koch Chemie. Ben wel benieuwd. Dit ziet er tof uit in ieder geval, mooi werk verricht. En dat blauw is natuurlijk wel echt een heerlijk kleurtje om aan te werken :)