• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Terug van weggeweest: Sonax

Ik ben zelf eigenlijk niet zo van de coatings of iets, daar ik graag een waxje mag smeren, vooral tijdens het mooie weer.

Maar, ga toch ook eens die Netchield proberen denk ik, lijkt me leuk voor de komende koude maandjes.


Ffkes een ingeving, stel ik schaf de Netchield aan, maar doe er alleen mijn eigen auto mee (meer dan logisch hier) En bus zit nog voor 3/4de vol.

Om te bewaren. slim om net als een spuitbus verf, bus op de kop houden en het kopje even leegspuiten i.v.m. uitdroging?
 
De ingeving van Jeroen vind ik wel een goede insteek.

Moet je hem best omgedraaid bewaren na gebruik????

Bestelling is onderweg :)^
 
Jeroen;351437 zei:
Ffkes een ingeving, stel ik schaf de Netchield aan, maar doe er alleen mijn eigen auto mee (meer dan logisch hier) En bus zit nog voor 3/4de vol.
Om te bewaren. slim om net als een spuitbus verf, bus op de kop houden en het kopje even leegspuiten i.v.m. uitdroging?
Heb ik zelf nooit gedaan maar kwaad zal het niet kunnen. Nooit geen probleem mee gehad, trouwens. Maar nogmaals, baat het niet dan schaad het óók niet...
 
ShuttersPeet;351444 zei:
... Nooit geen probleem mee gehad, trouwens. ..

U is Limburger :D

Ik zou ff opletten met de hoeveelheid drijfmiddel, op is op
En dan krijg je de rest niet meer eruit

Cap doorblazen is veelal voldoende
 
Vandaag al de polymer netshield ontvangen, vrijdag eens proberen op mijn auto en de peugeot van mijn vriendin! Lijkt me een mooi product voor de winter.
 
Pakketje zoals altijd mooi en correct aangekomen. Met een leuk presentje :)

Review - Test volgt... Hopen op een paar uurtjes droog weer...

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Grte
 
Ik heb vandaag ook de Sonax Brilliant Shine Detailer gebruikt ... Mijn megane is begin december in de wax gezet met coll 845 en in de tussentijd nagenoeg wekelijks gewassen en zo nu en dan een QD ernaast gebruikt. Vandaag heb ik de auto wederom grondig afgespoten en gewassen met een extra dosis DJ BTBM. Vervolgens de auto netjes droog gemaakt en met de Sonax BSD aan de slag gegaan. Mijn ervaring is dat het m.i. geen QD is qua gemak, ik vergelijk het qua verwerking eerder met een spray wax zoals de Mothers FX Spray wax. Oftewel een QD van bijvoorbeeld PB werkt makkelijker qua aanbrengen en uitbuffen, de BSD is wat dikker en heeft de neiging om te smeren. Oplossing is om per deel een helft te doen en daarna uit te buffen (bijv. halve motorkap). Het uiteindelijke resultaat is een mooie glasachtige glans, maar een zachte lak krijg je er niet van. Dit laatste vind ik niet zo belangrijk aangezien ik een langere standtijd en beading/sheeting belangrijker vind. Nog een even een snelle phone pic:
cx3lXZU.jpg

IRL ziet het erg nog beter uit .... even afwachten wat BSD doet met het komende slechte weer maar gezien alle reviews op itnernet zal het zeker goed en is het waarschijnlijk een blijvertje :) @Stephan, ik ben ook benieuwd wat jij er van vindt en ben ook benieuwd hoe de Netshield bevalt ... die staat bij namelijk ook nog op het lijstje om te bestellen.
 
Renzo 4000;351610 zei:
.... Mijn megane is begin december in de wax gezet met coll 845 en in de tussentijd nagenoeg wekelijks gewassen en zo nu en dan een QD ernaast gebruikt. Vandaag heb ik de auto wederom grondig afgespoten en gewassen met een extra dosis DJ BTBM. Vervolgens de auto netjes droog gemaakt en met de Sonax BSD aan de slag gegaan.....

...Dit laatste vind ik niet zo belangrijk aangezien ik een langere standtijd en beading/sheeting belangrijker vind.
Ik ben bang dat je geen eerlijk resultaat zal krijgen, aangezien Collinite 845 niet zo makkelijk te verwijderen is door een overdosis shampoo. Zeker niet met een shampoo als born to be mild (welke wel érg mild is). De beading / sheeting zal uiteindelijk ook door de 845 komen, welke hoogstwaarschijnlijk nog aanwezig is.

Het beste is dus om een milde polish / paintcleaner te gebruiken voordat je een duurzaamheidstest gaat doen van een bepaalde beschermingslaag. Dan weet je zeker dat de eerdere beschermingslaag weg is.
 
Daar heb je helemaal gelijk in, overigens heb ik ook voor het afspuiten de auto ingespoten met APC in een 1:4 verhouding. Na het wassen en wederom afspuiten was er ook geen sheeting / beading meer te zien. Overigens zat de colli van begin december op een ongekleide en ongepolijste lak dit was ergens begin afgelopen zomer voor het laatst gedaan. De afgelopen weken moest ik de lak wel boosten met een QD om dit enigzins terug te krijgen. Dit bewijst dan ook maar weer hoe belangrijk het is om je lak eerst grondig te renigen, want zelfs de colli heeft dan kennelijk ook een beperkte standtijd. Na de winter gaan we weer eens volledig stappenplan uitvoeren /Images/Emoticons/xp_cool.gif
 
Eens met GM,

Ik heb de volgende stappen gevolgd.

1) motorkap afgenomen met Pb's Spray and wipe
2) Gekleid met AF klei en Citrus Bling
3) Rondje AF rejuvenate met handpadje (Wat een beestachtige cleaner, padje was opnieuw bruin na het kleien)
4) 2x ontvet met Eraser
5) De lsp's erop gezet, dus de test gaat wel eerlijk zijn...

grtjes
 
Aii, los van dat het niet echt aan te raden is om APC in zo'n sterke concentratie op een lak te spuiten (kunnen vlekken achterblijven), kan het gebeuren dat je direct na het wassen en afspoelen geen beading hebt:

Tim;333741 zei:
Direct na het wassen is sheeting en beading altijd minder, na afspoelen en drogen zou het weer beter moeten zijn.

Verder is er ook een test op het forum te vinden van Tinus, ah hier is ie: https://forum.Carclean.com/cc_postst8808/Poorboys-Natty-Liquid-Blue--UPDATE-7-FEBRUARI.aspx
Waar 845 het 3 maanden+uiteindelijk een carwash vol hield op een lak die 13 maanden niet gewassen was. Zo'n Collinite wax is stiekem toch vrij goed ;) . Het is imo nog steeds aannemelijk dat 845 nog gedeeltelijk aanwezig was.
 
Eens, ik ben me bewust van het feit dat je "voorzichtig" moet zijn met APC met name in te hoge concentraties EN te hoge temperaturen. Maar geen zorgen, er zijn geen vlekken ontstaan (zie foto). Zoals aangeven was in mijn geval de beading / sheeting echt nagenoeg verdwenen, dus ook in de situatie wanneer de auto na een regenbui werd geïnspecteerd. Ik geloof graag dat er nog een enige laag colli aanwezig was maar niet meer "de moeite" te noemen. Wat betreft standtijden die wel eens genoemd worden op het forum zijn niet altijd op elke situatie van toepassing. Ik rijd bijvoorbeeld al gauw 1000 km per week waar voornamelijk snelwegkilometers tussen zitten en kan helaas mijn auto thuis niet beschut of zelfs droog onder een carport of garage staan. Oftewel mijn auto krijgt mijn inziens de volle laag te verduren als het gaat om weersinvloeden. Dit heeft uiteraard direct invloed op de standtijd tov iemand ie amper 100km per week rijdt en thuis altijd de auto droog heeft staan.