• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[TEST]Auto Finesse Avalanche

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.503
198
44
Laatst een Volkswagen Polo behandeld met een teer probleem (nieuw asfalt).
Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de nieuwe Auto Finesse Avalanche te testen natuurlijk!

Auto Finesse Avalanche is een pre-wash foam op basis van de Citrus Power die bedoeld is om de pekel gemakkelijk eraf te wassen zonder de lak aan te raken. Niet de goedkoopste met 43,99 voor een 5 Liter verpakking maar als het resultaat maakt veel goed.
Weinig geur en kleur wat betreft de inhoud.

Foamfles van 1000ml gevuld met 2-2.5 cm Avalanche en de rest met water.
Gebruikte hogedrukreiniger is een Karcher HD series.

Het schuim is niet zo dik waardoor het goed afdruipt en overal komt.
Reiniging was erg goed, uiteraard blijft er nog wel wat teer achter vooral op de velgen.

Filmpje van het hele gebeuren:

 
Mooie review, ik had de citrus power al getest maar dit product ziet er ook goed uit!
 
Ziet er goed uit en het schuim vind ik op deze manier de juiste dikte. Je kunt er wel een dik pak scheerschuim opleggen, maar buiten dat het er wel leuk uit ziet bestaat het uit zo'n grote hoeveelheid lucht dat ik me afvraag of het voor de afvoer van je vuil ook gunstig is. Een groot deel raakt het oppervlakte van je lak dan niet eens. Goede review en voor de snelle winterbeurtjes voldoende om je auto schoon te spuiten met een HD/wasbox.
 
Ziet er inderdaad goed uit, en mooi de werking vastgelegd op de video. Zoals je aangeeft wel geen goedkope oplossing. 2 tot 2,5cm in de foamfles is aardig wat. Zo gaat het er lekker vandoor gaan ...
 
Mijn schuim met de foamspuit is zeker niet dikker dan in het filmpje , ik vind eerder dat het zelfs altijd zo mag zijn en zeker niet dikker (ongeacht of het nu een shampoo is of een ander produkt) .

Anders heb je idd veel lucht en een mooi schuimtapijt maar wel een mindere werking omdat het vuil dan amper vocht kan opnemen .

Mooi praktijkvoorbeeld :)^
 
ziet er toch netjes uit.
(mijn vrouw verklaarde mij voor gek! je gaat toch niet 2,5 minuten kijken naar een auto met schuim!!!!)
 
Ik heb ze ook éénmaal gebruikt, prima foam :cool:

2012-12-15155644_zps9a32fb8c.jpg