• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Test: Dap900 versus Dap500

KWAAAK!
wceend.jpg
 
tinus zei:
Er staat ook nergens dat de 900 niet sterker en geschikter is om het product af te breken ten opzichte van de 500. Er staat ook nergens dat de 900 niet sterker is, of dat hij niet betere resultaten zou kunnen leveren.
Alleen: als ik kracht en vooral warmte wil om een product af te breken pak ik wel de rotary, en niet een iets sterkere (verder exact gelijke) DA. Als ik correctiekracht nodig heb, gebruik ik geen DA.

De 900 is duidelijk sterker, maar de 500 is ook niet slecht ;). Tijdens deze test heb ik niet veel noemenswaardige verschillen in polijstresultaat kunnen herkennen tussen de 900 en de 500. De lak van het testobject zou ik omschrijven als 'medium', dus wellicht dat een harde duitse lak de 900 laat schitteren ten opzichte van de 500 al trek ik dat deels in twijfel.

Dat is mijn persoonlijke voorkeur en conclusie, en impliceert nergens de absolute en bewezen waarheid.
Dat vind ik dus eigenlijk jammer, had dan in test juist wel willen zien dat de 900 wel ( of mij part niet ( mijn mening is van wel )) geschikter is om het middel af te breken.

Vind beetje onzin eerlijk gezegd dat je een DAP 500/900 niet gaat gebruiken om te corrigeren ( met een compound ). Het is allemaal met welk doel je dingen wilt bereiken.
Dan hoeven er ook geen inizio's en oranje pads verkocht te worden aan de DAP gebruikers :(
Sommige defecten gaan idd niet met een DA en zal je een rotary moeten pakken,
maar ook die heeft zijn beperkingen wat op gegeven moment zal je moeten gaan wetsanden .... is een rotary dan ook niet meer goed genoeg om te kunnen corrigeren ?

Iemand die zeer bedreven is het gebruik met een rotary ( zoals jij bv ) zal sowieso geen DAPje pakken maar meteen een rotary omdat je weet wat je doet en hoe je er dus mee om moet gaan.
Wil je een snelle beurt waarbij correctie niet noodzakelijk is en alleen de boel wat op te frissen dan kan ik begrijpen dat je de DAP pakt, weet je zeker dat je finish 'perfect' is.
Soms is finishen met een DAP niet nodig, maar de allerbeste onder ons ontkomt er gewoon niet aan om soms naar de DAP te grijpen om een superstrak resultaat te bereiken !

Dat de 500 niet slecht is, dat is wel bewezen door elk machinaal werkend lid.
Als je er vanuit gaat dat de DAP er eigenlijk niet geschikt voor is om compounds af te breken en om te gaan corrigeren, dan is de conclusie niet deels in twijfel.
Dan ben je er toch van overtuigd dat bij een harde lak het al helemaal niet lukken gaat.

Geen idee hoe m'n mondie er in Lelystad uitziet, maar mochten er wat defecten zijn welk geen rotary gebruik nodig hebben, dan bij dezen stel ik mijn auto beschikbaar als testobject !
Mag er zo een DAP500 en een DAP900 over heen geknald worden.
Gezien het fool-proof is mag van mij zelfs een ongeoefende vs ervaringsdeskundige zijn gang gaan, wil het nu weten cq bewijzen ook
 
mk-us zei:
had dan in test juist wel willen zien dat de 900 wel ( of mij part niet ( mijn mening is van wel )) geschikter is om het middel af te breken.

Euh, dat is toch ook mijn conclusie? De 900 breekt het middel beter af, en dat heb ik met name kunnen zien bij de zwaarste compound, de Forza.

tinus zei:
1:
is de Forza in combinatie met de dap900 toch iets beter. Zou de extra kracht dan toch zorgen voor een beter resultaat met een compound?

2:
Weer lastig te zien, maar dit is toch IETS anders. De dap900 breekt de Forza beter af, waardoor het eindresultaat toch iets beter is.

3:
De dap900 was wel beter bij de zwaarste compound (Monello Forza) omdat de dap900 net iets beter de polijstkorrel afbreekt.
 
Dan stel je dat het allemaal nét iets beter is, dan vraag je jezelf af of het resultaat beter is met een compound terwijl je volledig stelt dat het afbreken met gebruik van een rotary wel gebeurd.
Breekt ie de korrel nu niet, gedeeltelijk of in zijn geheel af ?

Sorry Tinus, over algemeen ben ik zéér, zéér te spreken over je reviews en input, maar vind in het in dit geval niet één van je beste: het is niet zoet en niet zuur :(
( misschien had ik wat anders / 'meer' verwacht ( geen idee ))
 
mk-us zei:
( misschien had ik wat anders / 'meer' verwacht ( geen idee ))

tja, misschien schrijf ik het niet goed en ben ik met m'n gedachten er niet bij... :|