Heya GlimKezen & GlansPoppen!
Zojuist heb ik een MF-pad geprobeerd om te zien hoe de correctie en werking is in tegenstelling tot mijn gebruikelijke foam-pads.
Naar verluid zou een MF-pad meer correctie geven als een foam-pad. De theorie hierachter is dat bij MF-pads de vezels op de lak ''slaan'' en dit bij een D/A-machine het beste tot zijn recht komt. Het feit dat ik een D/A-machine heb met een flinke uitslag is dan de reden dat ik dacht; ''Dan moet het op een BF21 nog wat extra power hebben!''
Daarnaast slijten zij ook minder als foam.
--> Stap 1 <--
Ik heb mijn Audi-sloopkap erbij gepakt en deze gewassen. Deze kap was nog strak van de vorige test waarbij ik mijn nieuwe machine, Rupes LHR21, heb vergeleken met mijn oude vertrouwde DAP900 V3.
--> Stap 2 <--
Meestal pak ik een stuk papier (kassabon o.i.d.) en wrijf deze over het paneel om krassen te veroorzaken. Echter heb ik deze keer een oude schuurspons gepakt en flink lopen raggen.
Naast de VELE swirls die je dan trekt, maak je ook wat diepere krassen.
--> Stap 3 <--
Ik ben begonnen met Lake Country - Orbital Blauw + Scholl - S3. Dit is mijn vaste combi. Eén hit zie ik als één dambordpatroon en heb één hit gegeven + één snellere hit om de korrel door te werken. Machinestand 6, vervolgens machinestand 4.
(Al mijn spullen staan bij een detail, dus ik had geen tape :s )
Zowel het onbehandelde stuk (links) als het behandelde stuk (rechts) zijn ontvet met Nanolex - EX.
Met één hit verwijderde ik 99% van de swirls, maar sommige swirls waren nét wat dieper en die bleven achter.
Al met al, een prima correctie voor een tamelijk snelle hit. Normaliter beweeg ik nét wat langzamer als het een verweerde harde lak betreft.
--> Stap 4 <--
Ik heb nog nooit met MF-pads gewerkt en verdiepte mij nog even snel opnieuw voordat ik begon. Zo herinnerde ik mij weer hoe ik te werk kon gaan en ook de ''Kevin Brown - methode''. Ik kwam weer terecht op een topic, hier op Carclean, en daar las ik dat deze ''KBM''' over het algemeen niet veel bijzonders toevoegt. Carclean heeft dit getest en daaruit bleek dat de manier waarop je normaliter met foam werkt en dergelijke ook prima te doen is.
Ik gebruikte de Flexipads - MF Cutting pad. (160mm)
Primen van de pad met Scholl - S3.
Beetje polijstmiddel toevoegen.
Resultaat na een zelfde hit als met de foam-pad.
Ik heb het vermoeden dat ik iets niet goed doe, want de correctie lijkt vrijwel hetzelfde als van de foam-pad.
* Prime ik niet goed (genoeg) ... ?
* Andere snelheden aanhouden ... ?
* Ander polijstmiddel (Non-dem.) ... ?
* Grote uitslag nadelig ... ?
* Simpelweg een prutser ... ?
* Banaan ... ?
Greetz
Zojuist heb ik een MF-pad geprobeerd om te zien hoe de correctie en werking is in tegenstelling tot mijn gebruikelijke foam-pads.
Naar verluid zou een MF-pad meer correctie geven als een foam-pad. De theorie hierachter is dat bij MF-pads de vezels op de lak ''slaan'' en dit bij een D/A-machine het beste tot zijn recht komt. Het feit dat ik een D/A-machine heb met een flinke uitslag is dan de reden dat ik dacht; ''Dan moet het op een BF21 nog wat extra power hebben!''
Daarnaast slijten zij ook minder als foam.
--> Stap 1 <--
Ik heb mijn Audi-sloopkap erbij gepakt en deze gewassen. Deze kap was nog strak van de vorige test waarbij ik mijn nieuwe machine, Rupes LHR21, heb vergeleken met mijn oude vertrouwde DAP900 V3.
--> Stap 2 <--
Meestal pak ik een stuk papier (kassabon o.i.d.) en wrijf deze over het paneel om krassen te veroorzaken. Echter heb ik deze keer een oude schuurspons gepakt en flink lopen raggen.
--> Stap 3 <--
Ik ben begonnen met Lake Country - Orbital Blauw + Scholl - S3. Dit is mijn vaste combi. Eén hit zie ik als één dambordpatroon en heb één hit gegeven + één snellere hit om de korrel door te werken. Machinestand 6, vervolgens machinestand 4.
(Al mijn spullen staan bij een detail, dus ik had geen tape :s )
Zowel het onbehandelde stuk (links) als het behandelde stuk (rechts) zijn ontvet met Nanolex - EX.
Met één hit verwijderde ik 99% van de swirls, maar sommige swirls waren nét wat dieper en die bleven achter.
Al met al, een prima correctie voor een tamelijk snelle hit. Normaliter beweeg ik nét wat langzamer als het een verweerde harde lak betreft.
--> Stap 4 <--
Ik heb nog nooit met MF-pads gewerkt en verdiepte mij nog even snel opnieuw voordat ik begon. Zo herinnerde ik mij weer hoe ik te werk kon gaan en ook de ''Kevin Brown - methode''. Ik kwam weer terecht op een topic, hier op Carclean, en daar las ik dat deze ''KBM''' over het algemeen niet veel bijzonders toevoegt. Carclean heeft dit getest en daaruit bleek dat de manier waarop je normaliter met foam werkt en dergelijke ook prima te doen is.
Ik gebruikte de Flexipads - MF Cutting pad. (160mm)
Primen van de pad met Scholl - S3.
Beetje polijstmiddel toevoegen.
Resultaat na een zelfde hit als met de foam-pad.
Ik heb het vermoeden dat ik iets niet goed doe, want de correctie lijkt vrijwel hetzelfde als van de foam-pad.
* Prime ik niet goed (genoeg) ... ?
* Andere snelheden aanhouden ... ?
* Ander polijstmiddel (Non-dem.) ... ?
* Grote uitslag nadelig ... ?
* Simpelweg een prutser ... ?
* Banaan ... ?
Greetz