• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Test: Velgenwax - Chemical Guys - Smartwax - Poorboy's - WheelWax

Denk dat je wel de lak beter beschermt met een wheelwax trouwens. Bij nieuwe auto's en bepaalde high-tech lakken valt het minder op vermoedelijk, maar als je ze onbehandeld laat vraag ik me af of het zo blijft. Mijn Avus velgen voelden onbehandeld veel schraler aan. Ook bij de velgen van Hans was het verschil goed voelbaar.

Jullie hebben gewoon de verkeerde auto's om te testen! :p (Ruilen, Tim?) :grinning:
 
Zat net te lezen op het autodetailingforum in een aantal topics over dit onderwerp. Maar daar gaan ze bijna allemaal voor de Rimwax. Zou die dan toch zijn meerprijs waard zijn??

Moet trouwens wel bekennen, dat ik mijn velgen ook super makkelijk schoon krijg. Even nat sprayen met leidingwater en daarna droogvegen / poetsen met een doek en schoon zijn ze. En dat alles zonder kracht te zetten.

Groet, Peter
 
Denk dat dit wellicht meer met groepsgedrag te maken heeft. Als ik de 'spoelbaktest' vergelijk blijft de WheelWax echt véél langer zitten dan de Rimwax:

redfoxert zei:
Ik heb laatst RimWax geprobeert in de keuken spoelbak..... ja echt :)

(...)

Anyway ... om kort te zijn, de RimWax bleef goed en wel 1 dagen zitten op de bodem en 3 dagen op de zijkant. De kraan bleef 5 dagen lang water "beaden". Daarna was het effect weg.

Ik heb hetzelfde gedaan met WheelWax, het effect is zeker twee weken merkbaar geweest. En daar is zelfs diverse keren Dasty doorheen gegaan met het schoonmaken van de pads.
 
Ben voornemens om de PB Wheel Sealent aan te kopen. Dit op basis van voorgaande in dit topic.
Heeft iemand wel eens PB Wheel Sealant extra afgewerkt met bijvoorbeeld Collonite 845 om de vuilafstotendheid wellicht nog te verhogen?
Of twee lagen PB Wheel Sealant?
Aficior
 
Aficior zei:
om de vuilafstotendheid wellicht nog te verhogen?

Vuil zal het nooit afstoten!:weetniet Het is puur en alleen om het vuil niet te laten hechten aan de velg zodat schoonmaken makkelijker wordt, je hebt dan alleen een sopje nodig, net zoals bij de rest van de auto, geen velgenreiniger dus...
 
Ik heb mijn velgen begin september een uitgebreide detail gegeven met Wheel Sealant en Collinite's 845 (klikkerdeklik)

Net als Stimpy al aangeeft is het een misverstand om te denken dat je hiermee je velgen vuilafstotend maakt. Maar je geeft je velgen wel extra bescherming en daardoor zijn ze echt heel eenvoudig schoon te maken met een velgenborstel/oude washmitt en een sopje.

Om antwoord te geven op je vraag: ja, het heeft zeker zin om een extra laag Wheel Sealant of een andere duurzame wax/sealant aan te brengen. Puur omdat je extra bescherming aanbrengt, maar verwacht er geen wonderen van. En natuurlijk is het ook altijd leuk voor de looks.

P.S. Ik heb ondertussen geleerd dat het beter is om minstens een dag aan te houden tussen de verschillende waxlagen (zeker bij een wax als de Collinite's 845, omdat deze veel oplosmiddelen bevat).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Afgelopen september zijn mijn velgen in de CG Wheel guard gezet (met dank aan Dennis). Het effect is er nog steeds: zeer makkelijk schoon te maken en nog steeds beading te zien.
 
Juist. Vuilafstotendheid is duidelijk een verkeerd gekozen woord. Het vuil zal dus duidelijk minder hechten en een extra waslaag zal de uitstraling van de velg alleen maar bevorderen.
Bedankt dat jullie even gereageerd hebben en jullie ervaringen gedeeld hebben.

Eerst eens mijn velgen opknappen en wanneer ik dat volbracht heb (zal niet verzuimen daar foto's van te maken) de detailing van die velgen vastleggen. Eerst tijd vinden om het te doen... Zucht...