• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Testspot

JRTN

Detailing addict
28 mei 2014
43
55
45
Wellicht een domme vraag en waarschijnlijk is deze al eerder gesteld, maar kon ik deze niet vinden. Als je een testspot maakt en het resultaat is niet wat je verwachte, dan heb heb je toch een vreemde plek op je auto zitten. Je kan toch geen achtste paneel polijsten en dan besluiten de rest niet te doen? Want ik kan (op dit moment) geen plek op mijn auto verzinnen waar ik een testspot zou moeten maken.

Beetje vreemde vraagstelling, bedoel je dat je niet weet waar je een testspot moet maken? Of heb je een plek op je wagen waar de testspot niet lukt? Testspot op de motorkap is altijd een gemakkelijke plek.

Uitgangspunt is dat je al proberend uiteindelijk de juiste combinatie pad en polijstmiddel vindt Dan is de testspot klaar en doe je de rest met die goede combinatie Als een auto op meedere plaatsen is overgespoten moet je soms per paneel een testspot doen Niets mis mee, kost alleen wat tijd en moeite. Maar daarna heb je dan ook resultaat

De reden dat ik dit vraag is omdat ik bij de SSS Mezzo en een oranje handpad wil bestellen, bevalt de gemaakte testspot niet dan kan ik niet uitwijken naar andere producten. Er is dus geen mogelijkheid voor combineren. Ik ben bang dat als ik een testspot maak en dit om welke reden ook tegenvalt ik met een gepolijste plek op mijn auto kom te zitten.

Of je nu machinaal of handmatig werkt, je zal toch een diversiteit aan polijstmiddelen en pads moeten hebben, anders heeft een testspot geen nut.
Het hele testspot principe is er namelijk op gebaseerd; dat je de mogelijkheid hebt, over te schakelen naar andere combinaties.

Een enkele combinatie en geen alternatief is inderdaad niet handig
Als je het met de hand doet is een finishing pad erbij wel handig
Je moet zowiezo niet verwachten dat je met de hand alles gecorrigeerd krijgt
En bij een machine koop je gelijk een set ... met korting, bijv. de DAP 500 :ja

Juist en aangezien ik nog niet kan combineren is een testspot maken niet nodig. Een dap staat zeker op mijn verlanglijst, maar voor nu wil ik nog teveel andere belangrijke dingen zoals twee goede grit guard emmers, black hole, klei, polish, veeeel poetsdoeken e.d.

Ik heb zelf begrepen dat bij het maken van een testspot, je altijd van 'mild' naar 'grof' gaat (zo doe ik het zelf althans).
Zo zie je welke combinatie voor jou het beste werkt. De kans op het maken van een 'lelijk polijstplekje' is hiermee in mijn ogen minimaal.
Helaas in mijn geval is zelfs het 'grofste' wat ik heb (veloce met een oranje pad en dap900) niet sterk genoeg om de swirls uit mijn lak te krijgen (of ik ben gewoon te ongeduldig).

Ik bestel zometeen bij carclean de Poorboys Professional Polish, deze heeft voor zover ik kan vinden geen cutting en is zeker veilig aan te brengen als voorbereiding op de Black Hole en Wax. Op termijn koop ik een polish die een lichte korrel heeft. Zo bouwen we langzaam aan de collectie wat uit ;)

Uiteraard snap ik dat ik met de Professional Polish mijn swirls en krassen niet weg krijg! Gelukkig kan Black Hole deze wel tijdelijk verstoppen voor me..