• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

TFS stelt zich voor

TFS

Detailing trainee
16 feb 2016
15
25
Hallo allemaal mijn naam is Ferry en ben al een tijd vaste bezoeker (lezer) van dit forum.
Sinds kort ben ik in het bezit van een C-Max uit 2005 welke ik op de juiste manier wil onderhouden.
Vooralsnog zal dit met de hand gaan gebeuren....:rolleyes:

Op dit moment maak ik vooral gebruik van de artikelen van Meguiars (NXT serie). Echter heb ik vandaag ook de eerste artikelen van Monello besteld (Non-Ferro & Dolce Verde klei set) via Carclean.

PS ik kom graag met mensen in contact die een Extractor hebben

• Leuk
Reacties: StijnV
Welkom Ferry!
Je zou eerst de bekleding kunnen behandelen met APC, kun je daarna nog een besluit nemen of een extractor noodzakelijk is.
Eventueel handig om te weten uit welke regio je komt.....
Extractor is ook te huur; kun je zelf aan de slag!

IMG_20160220_132050_zps5mzuyhni.webp
IMG_20160220_132013_zpskbflxajy.webp
IMG_20160220_132003_zpso3gckkam.webp

Hierbij een aantal foto's van de vlekken zoals deze in de bekleding zitten.
Mocht er iemand in de regio Den Bosch wonen die dit klusje samen met mij zou willen klaren graag!

Oooh, dat valt nog mee, lijkt mij. Ik denk dat dit met APC(+D) wel frisser is te maken. Met een extractor heb je uiteraard net wat meer kwaliteit.

Onderstaand een foto van maanden geleden. Het zijn wat knullige foto's want je kan niet goed zien hoe vlekkerig en vies de stoel was, maar ik had op mijn bekleding ook kringels en een vieze waas. Na behandeling met APC allemaal weg;

Overview%20stoel%202_zpsb8dbhw5b.webp

Greetz

Dat krijg je zeker met apc / apc-d weg
beetje inspanning en dan heb je zeker eer van je werk
ze zien er uit als watervlekken

Oooh, dat valt nog mee, lijkt mij. Ik denk dat dit met APC(+D) wel frisser is te maken. Met een extractor heb je uiteraard net wat meer kwaliteit.

Onderstaand een foto van maanden geleden. Het zijn wat knullige foto's want je kan niet goed zien hoe vlekkerig en vies de stoel was, maar ik had op mijn bekleding ook kringels en een vieze waas. Na behandeling met APC allemaal weg;

Bekijk bijlage 79074

Greetz

Ziet er inderdaad erg netjes uit. Welke artikelen heb je precies gebruikt?

Daar kan een extractor inderdaad wonderen verrichten met een beetje APC en een paardenharen borstel.

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Ziet er inderdaad erg netjes uit. Welke artikelen heb je precies gebruikt?

Ik heb de APC, de Poorboys APC+D, verdund tot 1:5 of 1:10, dacht ik. (alweer een tijdje geleden, dus...) Ik heb de bekleding rijkelijk ingesprayed tot alles op de tast redelijk nat was. Ik heb dit niet in laten trekken, maar vrijwel meteen met een paardenhaar borstel geschrobt/gemasseerd.

Vervolgens heb ik de stoel nageboend met een droge MF-doek. (Peluche Verde)

De stoel zal enigszins vochtig/klam voelen, en je zal de APC wel lichtelijk ruiken, dus heb gewoon de deuren open laten staan terwijl ik andere dingen ging schoonmaken met eveneens APC+D. (Hemelbekleding, word in de auto gerookt + matten gereinigd en geborsteld)

20150904_142344_zpsx3aatgdm.webp

Overview%20matten_zps1qm4tpak.webp

De matten gestofzuigd en geborsteld met paardenhaar en APC+D. (Foto 1)
De matten geborsteld met staalborstel, vlak houden. (Foto 2)
Vuil bleef loskomen, dus bleef borstelen.(Foto 3)

Werkt allemaal prima, maar op mijn verlanglijst staat een Numatic George. (Nat-doogstofzuiger / extractor)

Greetz

Zo daar kan ik zeker iets mee...
Poorboys is wel een top APC toch?